Snacktråd 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lumi är hemma igen efter en förhoppningsvis lyckad dejt! De har parat sig i alla fall har hanägaren sett. Nu väntar vi typ 2 veckor och ser om det kan ha blivit något. Senaste gången såg jag dock inte något vid 3 veckor. Jag väger alltid 1 gång/vecka så den gången såg jag viktuppgången och efter ca 5 veckor såg jag på tuttarna. Invägning igår på 4,27 kg :).

20170213_123036_zpsawoypmvk.jpg

:up:

Underbart fin och bra :heart
Litet tips: jag har i plånboken info om djur och vem som ska kontaktas om jag typ blir medvetslös/trafikolycka what ever, vilket jag inte hoppas ska behöva användas någon gång men man vet ju aldrig vad som kan hända?

Det har jag också haft. Nu har jag ICE-nummer i mobilen istället.

Ajaj inte roligt men kisse hade säkert skoj får du trösta dig med.
Lite klantigt @Caoimhe men tur det finns nya att köpa enkelt får du trösta dig med. :p;)
/hallonsaft som vissa dagar har laddaren i fickan när intresset är för stort men har fått köpa några nya lite nu och då :o
Jag skiter fullständigt i om hon hade roligt, för det är inte första laddaren hon biter sönder. Eller andra. Eller tredje, fjärde eller femte eller ens sjätte. Luna har en ordentlig fetisch för laddare. :meh:

Min mors splitternya laddare bet hon helt isär när vi var på besök. När jag insåg vad hon höll på med så var den stackars sladden redan i två helt separata bitar.

Jag brukar vara duktig och ladda telefonen/iPaden där jag sitter i soffan, och liksom gömma sladden i och bakom soffan. Men jag var lat och orkade inte sätta in laddaren bakom soffan, så jag valde ett annat uttag. Tji fick jag. :mad:

Turligt nog för mig så har jag sedan tidigare köpt hem ett helt lager billiga laddsladdar. Men favoriten var ju den certifierade.:(

Är det någon som har en Modkat? Jag håller på att få hjärnblödning på all kattsand som trillar ut den vanliga lådan och hamnar överallt i lägenheten, och jag är ett halvt ögonblick ifrån att klicka hem en Modkat. Är det värt det? Minskar mängden kattsand? Funkar det för en katt på 4 kg, eller är den för liten?

Nikita är på uruselt humör. Hon gick upp efter FORL operationen, hon är precis som sin matte, går upp av ingenting :D Skillnaden är att jag ser efter Nikitas vikt så hon håller sig frisk. :angel:

Hon har fått blötmat och inga torrisar men det låter på henne som hon håller på att dööööööö.

Förutom att hon låter tre gånger så högt och konstant. Plus att hon är ett totalt klister och vägrar hoppa ner när hon står med tassarna på mina axlar och sedan gosar in sig och slickar mig ivrigt i ansiktet. :meh: Jo jag älskar dig lilla goset mitt, men om du kunde låta mig vara ifred och sluta hojta efter torrisar vore det toppen. Jag vet vem som kommer att vinna tillslut men jag håller ut till the bitter end... :nailbiting:

Är det någon som har en Modkat? Jag håller på att få hjärnblödning på all kattsand som trillar ut den vanliga lådan och hamnar överallt i lägenheten, och jag är ett halvt ögonblick ifrån att klicka hem en Modkat. Är det värt det? Minskar mängden kattsand? Funkar det för en katt på 4 kg, eller är den för liten?

Jag har en modkat. Den används inte alls, inte av någon av dem :meh: Jag kör istället vanliga lådor med ordentligt stora mattor runt om, det fungerar super!

Jag har inte haft modcat men däremot har jag haft stora höga plastbaljor med lock som jag sågade an halva locket på. Det fungerade bra hos oss! Modcaten har jag hört är rätt liten, men med egen bytta kan man ju själv välja storlek.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt För några veckor sedan gick en av mina katter bort. Han var 15 år och hade börjat tackla av sedan en tid tillbaka, i början av januari...
Svar
0
· Visningar
165
Senast: EmelieW
·
Övr. Katt Jag funderar på att teckna någon form av veterinärvårdsförsäkring för mina katter. Har aldrig tidigare haft katter försäkrade, utan...
2
Svar
31
· Visningar
914
Övr. Katt Jag sitter med världens ångest över att behöva flytta min älskade lilla katt, från hans trygga revir. Han kom till mig för 5 år sedan...
Svar
10
· Visningar
590
Senast: startpompe
·
Övr. Katt Nu är min killes katt försvunnen igen. Hon brukar aldrig gå långt, utan håller sig till området. Men grannens katt är alltid ute (aldrig...
Svar
3
· Visningar
392
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka