Snacktråd 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag verkar inte matlusten vara på topp så testar en ny sak.
Pälsfröken så lite förvånad ut kan jag avslöja till att börja med. :angel:

Jag har nämligen satt ett microlock över matskålen med ett vanligt burklock i kläm under den så hon ska ha bra chans att pilla bort det och komma åt maten.
Hon får jobba och tänka och jag hör när hon är där och petar utan problem, kan bli skoj att se hur det här går.
Gör jag bort mig? gör jag inte bort mig? är jag elak?
Nja kan inte jag själv tycka åtminstone, utan tänker mer att det kan vara nyttigt att hon får kämpa lite och kanske även väcka lite jaktinstinkt kanske?
All input välkommen såväl positiv som negativ.

Tycker det låter som ett bra sätt att aktivera kisse lite extra!

Tycker det låter som ett bra sätt att aktivera kisse lite extra!
Får hoppas det fungerar.
Hon har varit framme och påpekat att det är av intresse men bara ljudligt, vet dock att hon pillat med det när jag inte varit i närheten.
Tidigare haft hushållspapper över skålen och senare kartong så hon har ju lite vetskap sen innan att det inte är kört så nu är det bara det där med att man ska orka vara passiv själv en stund.

Hör ett misstänkt skrapande/rasslande plastljud mot golvet, hållit på några minuter så kanske inte ger upp?
Hejja Pälsfröken, hejja:banana:

Tillägg: Jaaaaaa! hon fixade det och har även ätit :bow:

Senast ändrad:
Herregud vad M skrämde mig idag. Vi hade åkt ut till landet och jag släppte ut honom i huset som vanligt. Han äter lite och drar sig sedan tillbaka för att sova. Och försvinner spårlöst. Helt borta. Jag vänder upp och ner på hela huset, jag skämtar inte. Drar ut varenda låda, skåp, tittar under alla sängar, lyser med ficklampa in i varenda liten springa. Letar tre miljoner varv i huset, får sedan hjälp av familjen. Ropar och lockar, letar överallt igen men totalt försvunnen.

Tillslut, vid varv sju miljoner runt huset (och minst en timmes letande) hittar jag honom. Då har han lyckats krypa in under tecket i en säng utan att förstöra bäddningen alls. Täcket är helt plant och skrynkelfritt, syns inte minsta tecken. Men när jag lyfter på ett hörn så ligger det en nöjd jävla katt där under och har det jättemysigt :rage::banghead:

Här är det lördagsparty tydligen.
Enligt mig: Klättra och hoppa upp på allt man kan leken i full fart.
Enligt Pälsfröken: Inte nudda golv och gärna landa på allt som låter lite extra så lilla barnet nedanför vaknar.
/hallonsaft som snabbt kollar om det finns ett annat boende ifall vi blir vräkta. :rofl:

Nu är Li hemma :love:

Det har gått jättebra. Hunden tycker hon ser ut som ett ufo och har morrat och fräst åt henne några ggr men inget mer än så. Inte gått undan och gömt sig eller sprungit för livet. Dora som hunden heter har fått order om att hålla sig borta från Li och gör sitt bästa men ibland vill hon så gärna gå fram och hälsa. Men hon håller sig mest i soffan och tittar längtande efter sin nya kompis och hoppas på att dom ska bli bästa vänner riktigt snart.
Hon har hittat vattenskålen, ätit både kvällsmat, frukost och ska strax få lite lunch och har hittat toaletten :)

Har en yttepytteproblem och det är hennes namn. Inte för min del men för barnen. Min syster har en katt som heter Liv. Och våran heter Li men på pappret Amberlee. För min del så hade hon gärna fått fortsätta kallas just Li men stora tjejen säger Liv åt henne och det skapar lite förvirring just för att hon glömmer att hon heter Li. Ser ni något nytt smeknamn som börjar på Li som kan funka som är enkelt och kort att säga? Funderar på Lima, Lina eller Lime? Katten lystrar ju till Li så därför bör Li i börjar vara med tycker jag :)

Nu är Li hemma :love:

Det har gått jättebra. Hunden tycker hon ser ut som ett ufo och har morrat och fräst åt henne några ggr men inget mer än så. Inte gått undan och gömt sig eller sprungit för livet. Dora som hunden heter har fått order om att hålla sig borta från Li och gör sitt bästa men ibland vill hon så gärna gå fram och hälsa. Men hon håller sig mest i soffan och tittar längtande efter sin nya kompis och hoppas på att dom ska bli bästa vänner riktigt snart.
Hon har hittat vattenskålen, ätit både kvällsmat, frukost och ska strax få lite lunch och har hittat toaletten :)

Har en yttepytteproblem och det är hennes namn. Inte för min del men för barnen. Min syster har en katt som heter Liv. Och våran heter Li men på pappret Amberlee. För min del så hade hon gärna fått fortsätta kallas just Li men stora tjejen säger Liv åt henne och det skapar lite förvirring just för att hon glömmer att hon heter Li. Ser ni något nytt smeknamn som börjar på Li som kan funka som är enkelt och kort att säga? Funderar på Lima, Lina eller Lime? Katten lystrar ju till Li så därför bör Li i börjar vara med tycker jag :)

Aww :love:

Göra det till ett dubbelnamn kanske, Lee-Lee? Eller Leeloo, hon som har huvudrollen i The Fith Element? Lilli?

Min katt har aldrig under sitt 5,5 åriga liv brytt sig om skurmoppen. Men i dag när jag städade smög hon efter den och lurade bakom dörrar och bokhyllor. Trevligt att hon uppskattar mattes städning men jag vill nog helst moppa golvet utan extra katthår:angel:

Brunetten har knubbat till sig lite igen. Hon är rund och go som en chokladboll i sängen på morgonen. Så får jag ett litet morgongosebett och tramp tramp. Ligger och breder ut sig åt alla håll.

Skönhetsmissen kuttrar omkring, sover på ullpläden vid elementet. Springer med ett pipigt kurr genom vardagsrummet.

Vaknade i morse ( låg på sidan) av att uscha satt bakom ryggen på mig med framtassarna på min axel och bokstavligen visskade i örat på mig O_o den är ny tillåme för henne.

Troligen sa hon- matte gå upp, gå upp och öppna skåpet där namnamet bor, vaaaaknaa

Lumi verkar göra vad hon ska på sin dejt. De har parat sig under helgen, så om ca 3 veckor så kan vi förhoppningsvis avgöra om hon är dräktig eller ej. Och om allt går som det ska så blir det småkissar runt 10 april. :)

Rävens chip har nu full verkan och gud så skönt det är för honom att slippa tänka på tjejer hela tiden. Han har gått från rätt rastlös till - kastrat. Han ligger mest och gonar sig i fönstren. Idag har han fått gå ut en sväng. Borta i ca 45 minuter gick en sväng som jag tror är hans revir.

Idag har jag badat min stora ragdollhane. Förra gången misslyckades tre personer med detta äventyr (han klamrade sig fast i badkarskanten och de lyckades inte få i honom). Jag var ensam och höll ihop tassarna och ställde honom resolut i badkaren. Duschade, schamponerade, sköljde, balsam i och sköljde igen, han försökte åla sig, men jag hade ett stadigt grepp i nackskinnet med ena handen så lyckades proceduren. Han luktade riktigt äckligt innan och hade några dreads som jag inte kunde borsta ur, nu luktar han i allafall inte räligt längre.

Jag och Sauron har lyckats hitta en lösning på hans pälsproblem. Jag får kamma magen om han får raida godisskåpet under tiden. :cool:

(Edit: med bieffekten att jag nu har en enorm katt som sitter på köksbänken och hamrar med tassarna på nämnda skåp)

Gjort ett kallt misstag idag på morgonen. Visade fröken att vi har en inglasad altan. Nu går hon runt och jamar här hemma och ber mig släppa ut henne hela tiden för det var visst spännande där ute men det blir så jäkla kallt här inne. Hon får gott stanna inne :p

Hon har legat och sovit en stund med oss i sängen inatt, trots att vovven sover där med. Igår kväll låg hon och lekte med husses tår när han skulle sova :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt För några veckor sedan gick en av mina katter bort. Han var 15 år och hade börjat tackla av sedan en tid tillbaka, i början av januari...
Svar
0
· Visningar
161
Senast: EmelieW
·
Övr. Katt Jag funderar på att teckna någon form av veterinärvårdsförsäkring för mina katter. Har aldrig tidigare haft katter försäkrade, utan...
2
Svar
31
· Visningar
911
Övr. Katt Jag sitter med världens ångest över att behöva flytta min älskade lilla katt, från hans trygga revir. Han kom till mig för 5 år sedan...
Svar
10
· Visningar
588
Senast: startpompe
·
Övr. Katt Nu är min killes katt försvunnen igen. Hon brukar aldrig gå långt, utan håller sig till området. Men grannens katt är alltid ute (aldrig...
Svar
3
· Visningar
392
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Hundrelation
  • Katthår