Snacktråd 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vilken sele är den absolut bästa? Frasse har vuxit ut sin kattungesele nu, med sina 4 kg. Och alla Gullans selar är på tok för stora, han vägde in på dryga 7 kg. Vad ska jag satsa på? :)

Vilken sele är den absolut bästa? Frasse har vuxit ut sin kattungesele nu, med sina 4 kg. Och alla Gullans selar är på tok för stora, han vägde in på dryga 7 kg. Vad ska jag satsa på? :)
Jag gillar Puppias selar. De är mjuka och rejäla och känns väldigt smitningssäkra. Passformen är underbar! Jag hade jättestora problem med att hitta en bra sele till min katt, men en bebis-sele från Puppia satt perfekt. De kostar lite grann, men det är det helt klart värt!

Jag gillar Puppias selar. De är mjuka och rejäla och känns väldigt smitningssäkra. Passformen är underbar! Jag hade jättestora problem med att hitta en bra sele till min katt, men en bebis-sele från Puppia satt perfekt. De kostar lite grann, men det är det helt klart värt!
Hade puppia M till min gamla feta osmidiga katt. Han tog sig ur den på en nanosekund :o

Men sitter kanske bättre på Frasse som har annan kroppaforn

Hade puppia M till min gamla feta osmidiga katt. Han tog sig ur den på en nanosekund :o

Men sitter kanske bättre på Frasse som har annan kroppaforn
Hoppsan! :p
Jag kan tyvärr inte tipsa dig om något annat märke, då Puppia är den enda selen som suttit bra på min lilla tös. (Liten i storlek + höga skulderblad) Hoppas någon annan har ett bra tips. Det är så underbart att kunna gå ut med de små liven. :love:

Nu äntligen ligger Vimsa bredvid mig och sover, hon har inte tidigare alls sökt mys så jag är jätteglad :love:

Lycka som numer heter Lova strök sig mot mitt ben idag när jag skar upp hjortkött :love:
Det är så roligt att de börjar bli annat är "skyltexemplar" (titta, inte röra). Här från någon vecka sedan när de kekade gres!

12919825_10153579181302029_1302200161163865558_n.jpg

Hoppsan! :p
Jag kan tyvärr inte tipsa dig om något annat märke, då Puppia är den enda selen som suttit bra på min lilla tös. (Liten i storlek + höga skulderblad) Hoppas någon annan har ett bra tips. Det är så underbart att kunna gå ut med de små liven. :love:
Ja men jag ska få låna en puppia S och prova. Kanske fungerar :)

Jag gillar selarna från Tre Ponti. De sitter bra på mina katter. Har en i strl 1,5 som är lagom till Biggan (ca 3,5 kg) och en i strl 2 som funkar till Lumi (ca 4,5 kg).

För övrigt har Biggan börjat löpa för första gången! Lite väl ungt tycker jag, då hon bara är 7,5 månad. Jag håller dock en tumme för att hon kör på samma intervall som sin mor som har ca 2 månader mellan löpen. Hon får allt vänta ett bra tag till innan hon får bli mamma.

Jag gillar selarna från Tre Ponti. De sitter bra på mina katter. Har en i strl 1,5 som är lagom till Biggan (ca 3,5 kg) och en i strl 2 som funkar till Lumi (ca 4,5 kg).

För övrigt har Biggan börjat löpa för första gången! Lite väl ungt tycker jag, då hon bara är 7,5 månad. Jag håller dock en tumme för att hon kör på samma intervall som sin mor som har ca 2 månader mellan löpen. Hon får allt vänta ett bra tag till innan hon får bli mamma.

Jag har tittat lite på dom, men är rädd att dom sitter dåligt i och med att det inte är något band mellan frambenen, men det är kanske bara inbillning från min sida? Om jag inte är nöjd med puppian beställer jag en sån och testar :)

Biggan bebisar :love: Hon är ju bara för söt!

Jag har tittat lite på dom, men är rädd att dom sitter dåligt i och med att det inte är något band mellan frambenen, men det är kanske bara inbillning från min sida? Om jag inte är nöjd med puppian beställer jag en sån och testar :)

Biggan bebisar :love: Hon är ju bara för söt!
Jag upplever att de sitter bättre än alla andra selar jag provat i alla fall. Dessutom gillar mina katter att slippa något som sitter runt halsen. Men jag tror säkert att en väl inpassad Puppia också kan vara bra. Jag skulle välja den som är mest ställbar.

Jag tror att ett gäng Bigganbebisar inte skulle kunna bli annat än terrorister :nailbiting:. Jag måste börja spana efter en dejt till henne i alla fall blev jag påmind om nu när hon började löpa. Hon börjar ju bli stor min lilla bebis :eek:.

Har/känner ni några katter med ansträngd andning? Lava låter ungefär som att hon har astmaanfall/är förkyld hela tiden. Hon har alltid låtit så, förra ägaren sa att det inte är något farligt utan att hon bara låter så, och veterinären sa samma sak när vi besiktade. Jag har vant mig vid det här laget (man hör ju iaf var hon är! :D ), men jag funderar på varför det låter så? Någon som vet?

Har/känner ni några katter med ansträngd andning? Lava låter ungefär som att hon har astmaanfall/är förkyld hela tiden. Hon har alltid låtit så, förra ägaren sa att det inte är något farligt utan att hon bara låter så, och veterinären sa samma sak när vi besiktade. Jag har vant mig vid det här laget (man hör ju iaf var hon är! :D ), men jag funderar på varför det låter så? Någon som vet?

Nikita snörvlar till ibland och nyser då och då och man kan höra henne andas lite tungt, ja. Hennes nos är ibland lite fuktig. Jag har frågat min vet flera gånger men han säger att det inte är något fel, liksom att hennes ögon har grums, särskilt när hon ätit eller suttit och tittat ut på solen.

Jag funderar ändå på att ta henne till en annan klinik för att få ett andra utlåtande.

OT: Nikita bräker som en get/får, är det någon annan som har en bräkande katt? :confused:

Nikita snörvlar till ibland och nyser då och då och man kan höra henne andas lite tungt, ja. Hennes nos är ibland lite fuktig. Jag har frågat min vet flera gånger men han säger att det inte är något fel, liksom att hennes ögon har grums, särskilt när hon ätit eller suttit och tittat ut på solen.

Jag funderar ändå på att ta henne till en annan klinik för att få ett andra utlåtande.

OT: Nikita bräker som en get/får, är det någon annan som har en bräkande katt? :confused:

Såhär låter Lava. Hela tiden. Den enda gången hon är tyst är när hon sover.

Jag upplever att de sitter bättre än alla andra selar jag provat i alla fall. Dessutom gillar mina katter att slippa något som sitter runt halsen. Men jag tror säkert att en väl inpassad Puppia också kan vara bra. Jag skulle välja den som är mest ställbar.

Jag tror att ett gäng Bigganbebisar inte skulle kunna bli annat än terrorister :nailbiting:. Jag måste börja spana efter en dejt till henne i alla fall blev jag påmind om nu när hon började löpa. Hon börjar ju bli stor min lilla bebis :eek:.

Jag lyssnade på dig, och sydde mig en! Den såg så pass enkel ut. Det blev inte jättesnyggt, och den blev lite stor, men verkar sitta bra! Han lär växa i den snart med :)

20160415_172647_5711202d2a6b222bf9f7ec79.jpg

Jag lyssnade på dig, och sydde mig en! Den såg så pass enkel ut. Det blev inte jättesnyggt, och den blev lite stor, men verkar sitta bra! Han lär växa i den snart med :)

20160415_172647_5711202d2a6b222bf9f7ec79.jpg
Värst vad du är duktig :). Tycker det ser ut att ha blivit riktigt likt originalet. Hoppas han växer i den fort :up:

Nu måste jag få skryta lite, för min lilla Luna är så fantastisk! Idag provbadade jag henne inför utställningen i nästa vecka. Jag satte mig i duschen med henne och körde igenom hela badproceduren. Under nästan hela tiden satt hon i mitt knä. Hon var såklart inte helt nöjd, tyckte hela grejen var rätt beige. Men inte ett ljud gjorde hon. Klorna var inte ute en millimeter ens en halv mikrosekund. Blev gärna pussad på flertalet gånger. Samma sak när hon skulle torkas - hon var i mitt knä hela tiden. Tyckte hårtorken var lite trist, men accepterade den på ett ögonblick när jag visade att den inte var farlig.

Det är alltså andra gången hela hon blir badad + fönad. Uppenbarligen var hela proceduren inte ett dugg traumatiserande, för så fort jag släppt ner henne efter torkningen så skulle vi tydligen leka... :love:

Det är så underbart att ha en katt som ändå så tydligt litar på en och alltid uppskattar en. Trots att jag ibland måste agera tråkig och jobbig matte så kommer hon ändå ögonblicket efter och ska visa kärlek. Hon tvångsgosar oftare mig än vad jag tvångsgosar henne. :p

Fröknarna har varsin sånhär. Sitter helt ok. Ingen av dem är överdrivet förtjust i selen, men de accepterar surt att sitta fast i snöre.

Suck, så var det med det experimentet. Jag köpte en låda med Mjau bitar i gelé. Nikita slickade noggrant bort all gelé och nu ligger det bara torra bitar i skålen. Sabla katt! :mad: Jag har inte lagt upp någon annan mat så vi får se om hon har ätit lite när jag kommer hem.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
589
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Jag är på gång att för första gången köpa en raskatt, efter att i många år haft bondkatter eller blandraser ❤️ Har jag förstått rätt...
Svar
4
· Visningar
423
Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
431
Senast: KeeNine
·
Övr. Katt Har nyligen fått hem en ny katt, 3 år, som är väldigt matglad! Älskar blötmat (typ inhalerar det) matrester, hundgodis etc. Går inte att...
Svar
4
· Visningar
441
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama