Snacktråd 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är det någon här som vet var jag kan köpa "rep" till klätterträdet?
Repet är avkloat och det känns onödigt att behöva köpa nytt träd när det bara är repet som behöver bytas.
Jag har köpt sisalrep på biltema för att laga klöspåle. Det är lite grövre än de som brukar sitta på från början dock.

Katten har lärt sig kattluckan och tycker det är väldigt bra. Men helst vill han fortfarande bli utsläppt genom dörren :p
Det går att ställa in timer på luckan så det tex bara släpper in honom efter kl 22 och inte ut igen förrän 7 (eller vad man väljer). Jag är dock rädd att han ska tro att den inte fungerar och sluta använda den om jag ställer in det så, så väntar nog tills han är mer van. Vill inte att han är ute och ränner nattetid, dels brukar folk ibland köra som dårar genom byn när det är natt, dels finns det räv och ibland lodjur häromkring.

Nikita är inte glad på mig. Igår veknade jag lite och hon fick en stor bit torkad kycklingfilé som hon gnagde lyckligt på. Jag ska nog se till att hon får det lite mer. Blötisarna var däremot halvätna. Jag slängde ut (gud vad mycket mat jag slänger just nu) och fyllde på nytt.

Framåt mot segern! :p

Missia har just invigt den nya skrivaren :meh: det är touchknappar på den och de sitter lite lutande så med den här ska hon väl inte kunna sätta igång någon kopiering :grin:

Skönhetsmissen gör det ibland. Hon lägger sig på den och efter att hon slutligen vigglat alla kroppsdelar i rätt position har hon nästan uteslutande lyckats trycka till test-knappen. Morr från skrivaren, brum och rörelse i pappersfacket, upprörd Skönhetmisse måste välja mellan flykt från monstret eller att gå i närkamp med det anfallande papperet.

Skönhetsmissen gör det ibland. Hon lägger sig på den och efter att hon slutligen vigglat alla kroppsdelar i rätt position har hon nästan uteslutande lyckats trycka till test-knappen. Morr från skrivaren, brum och rörelse i pappersfacket, upprörd Skönhetmisse måste välja mellan flykt från monstret eller att gå i närkamp med det anfallande papperet.

:laugh:

Missia tittar bara konstigt på den när den börjar låta :D Peppar, peppar har hon inte lyckats starta den här ännu :up:

:laugh:

Missia tittar bara konstigt på den när den börjar låta :D Peppar, peppar har hon inte lyckats starta den här ännu :up:

Missia låter som en stabil och klok liten person. Skönhetsmissen har strimlat fyra anfallande A4:a och sprungit iväg från två. Låg kvar en gång och orsakade stopp då papperet inte kunde glida fram ur skrivaren utan hackades fast i själva springan. :meh:

Jag ska skicka henne på kurs om viktiga tekniska produkter i hemmet. Vi har liknande samtal om damsugaren och vattenkokaren. Om du klättrar på diskbänken när matte kokar te så kan du inte sträcka fram den åpna näsan mot osten hur som helst utan att nästan skålla både dig själv och matte.

Jag hoppas och ber att ingen granne kommer anmäla mig till polisen för djurmisshandel. I natt från två och till nio skrek och ylade Nikita ut sin fruktansvärda ångest och smärta att hon inte fick torrisar. Hon gick runt, runt, runt med många turer för att knuffa, slicka och bita matte vaken, för naturligtvis kan inte matte vara vaken och se sin älskade katts nöd utan att rädda henne för ett öde värre än döden? :meh:

Det måste erkännas att i mitten av Nikitas avgrundsvrål kom det en klagande röst ibland - snälla älskade Nikita sluta nu! Möjligtvis gömdes huvudet mellan två huvudkuddar i en kåldolm när Nikita var på besök i sängen och kanske stängdes sovrumsdörren i ett futilt försök att stänga ute den fyrbenta furien.

Klockan nio gav matte upp, stapplade in i duschen, slängde ut gamla blötmaten och la upp ny. Nikita låter fortfarande som jag håller på att mörda henne Förbaskade katt, det är för ditt eget bästa! :mad:

Gnällig morgon. Inte i stil med @MJLees men pipig och springig. Åkte till hästen och kom tillbaka ganska nyss. Båda fröknar sover så stilla och dekorativt på det mörkblåa överkastet. Skönhetsmissen ihoprullad i en liten brittbulle på en kudde. Brunetten utsträckt på rygg med tassarna åt fyra håll och huvudet bakåttryckt ned i madrassen, snarkandes.

Såhär är det alltid skönt och avslappnande att vara kattägd. ;) Petade lite försynt på Brunettens mage och fick en sömnigt iueäww *irriterat nosslick*

Börjar tro att jag ska ha igång den där timern på kattluckan ändå. Herrn har fått för sig att vila inne dagtid och vara ute nattetid. Är orolig att räv ska ta honom eller att nån idiot som kör på tok för fort på nätterna ska köra på honom :(

I torsdags fick älskade gammeltanten somna in :( Det är fruktansvärt tomt här hemma och vi är trasiga. Svårt att förstå att hon inte kommer tillbaka :cry:

12670735_10153308673141862_6444572032818751483_n.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
589
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Jag är på gång att för första gången köpa en raskatt, efter att i många år haft bondkatter eller blandraser ❤️ Har jag förstått rätt...
Svar
4
· Visningar
423
Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
431
Senast: KeeNine
·
Övr. Katt Har nyligen fått hem en ny katt, 3 år, som är väldigt matglad! Älskar blötmat (typ inhalerar det) matrester, hundgodis etc. Går inte att...
Svar
4
· Visningar
441
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare