Snacktråd 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vägde hela ligan idag, Disa är uppe på 5,2 kg nu, klockren normalvikt :banana: så himla skönt att hon håller vikten även på torrfoder nu. Färskfodret tog slut så det blev ett ofrivilligt test. Sixten ligger stadigt och Sauron är uppe på 9 kg :o han är inte överviktig men ska nog inte gå upp mer nu.

Stackars Alice var lite skärrad igår efter ett småbråk mellan mina föräldrar :o hon smög försiktigt runt ett tag efter det, hon borde vara van vid det här laget men det blev väl för mycket med det och att de stod i en dörr som faktiskt brukar vara stängd(!) :eek::o:p

I torsdags fick älskade gammeltanten somna in :( Det är fruktansvärt tomt här hemma och vi är trasiga. Svårt att förstå att hon inte kommer tillbaka :cry:

12670735_10153308673141862_6444572032818751483_n.jpg

Men vännen, så sorgligt :cry: det är nog det enda negativa med djur, att de inte lever så länge som vi. Du kan i alla fall trösta dig med att hon levde ett långt och skönt liv. Om det finns ett Trappalanda för hästar är jag säker på att det även finns ett för katter. Där de kan springa ute utan rädsla för djur eller människor, träd man bara behöver klättra upp men inte ner, med en öppen spis att chilla vid och varma människoknän att sova i.

Många kramar till två och fyrbenta.

Näe, Sauron var så fluffig och fin i morse, men när jag kom hem från jobbet ikväll så har han små filtade tovor över hela ryggen :cry: Fy vad ledsen jag blir, började ju äntligen bli skick på hans päls igen.

Vad talar det om ens förtroende för kattens jakt när man ser att katten smyger sig på ett par duvor och man plockar upp mobilen för att filma istället för att hejda henne? :o:angel:

..
Och ja jag hade rätt, hon rusade liten bit men när de inte reagerade så smög hon lite till innan de flaxade bort med henne viftande på framtassarna ett par sekunder för sent :cool::p ett par stadsduvor är överkurs för henne :angel::D

Det där var ju söta ljud!
Min oriental bräk-ylar, numera även mitt i natten. Han låter som en dålig parodi på stoppknappen på bussarna i Gbgs kollektivtrafik. Hopplös!
Hehe, ja det är dett jätteroligt ljud hon gör! De första 25 gångerna.. sen att höra dem konstant, hela dagarna och vakna med det i ansiktet.. inte lika mysigt :D

Alltså ska inte katter sova jättemycket?! Och inte vara vakna ca HELA TIDEN och trakassera mig? Med jamande, buffande, bitande och vill ha ny mat hela tiden och gå ut och in konstant?! :rage: Jag blir TOKIG på Lava! Någon som vill ha en ocicat?! :D

Nää, de är katter, dessutom en oriental. Allt utom att vilja gå ut känns igen. Här hemma har Nikita fortfarande inte accepterat blötmatsdieten och tror bergfast om hon skriker, gnager, slickar och buffar matte, helst klockan tre på natten så orkar inte matta stå emot. :meh:

Hah säger jag bara! Hon fick två härliga ampelliljor att äta på och det det gjorde hon, mellan varven, när hon inte trakasserade matte. Sedan smälter mattehjärtat när hon kommer upp och kurrar och gosas. Även om hon ibland envisas med att sätta sig med rumpan i mitt ansikte. Älskade Nikita jag föredrar faktiskt andra änden. :D

Fråga, morrar era katter när de kör sin dagliga race? Nikita låter ibland som en mistlur eller som hon låter när hon ser en annan katt när hon springer runt som en galning och klättrar på all som går, inklusive matte. :cautious:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
589
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Jag är på gång att för första gången köpa en raskatt, efter att i många år haft bondkatter eller blandraser ❤️ Har jag förstått rätt...
Svar
4
· Visningar
423
Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
431
Senast: KeeNine
·
Övr. Katt Har nyligen fått hem en ny katt, 3 år, som är väldigt matglad! Älskar blötmat (typ inhalerar det) matrester, hundgodis etc. Går inte att...
Svar
4
· Visningar
441
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare