Snacktråd 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag var helt säker på att Lumi inte var dräktig, men nu vet jag inte längre. Hennes tuttar har varit rätt mycket större än vanligt sista veckan, och sen hade hon gått upp 200 g på 6 dagar. Jämfört med förra dräktigheten så hade hon gått upp 300 g i samma skede av dräktigheten. Kan ju vara lite färre ungar, eller så är den stora viktuppgången bara en slump. Blir inte riktigt klok. Uppfödaren som har hanen såg ju inte några lyckade parningar, och Lumi verkade ha fallit ur löpet helt. Hade det inte varit för det hade jag nog varit säker på dräktighet. Bara vänta och se om det ploppar ut något i slutet av maj känns det som :)

Jag var helt säker på att Lumi inte var dräktig, men nu vet jag inte längre. Hennes tuttar har varit rätt mycket större än vanligt sista veckan, och sen hade hon gått upp 200 g på 6 dagar. Jämfört med förra dräktigheten så hade hon gått upp 300 g i samma skede av dräktigheten. Kan ju vara lite färre ungar, eller så är den stora viktuppgången bara en slump. Blir inte riktigt klok. Uppfödaren som har hanen såg ju inte några lyckade parningar, och Lumi verkade ha fallit ur löpet helt. Hade det inte varit för det hade jag nog varit säker på dräktighet. Bara vänta och se om det ploppar ut något i slutet av maj känns det som :)

Brukar man göra ultraljud på katter?

Brukar man göra ultraljud på katter?
Nej, generellt brukar man inte göra det, men man kan göra det. Men det rekommenderas att man inte gör det för att undvika stress för blivande mamman. Jag tänker att det kommer ju ändå visa sig inom någon/några veckor så det känns som ett onödigt moment och onödiga pengar.

Bantade Fröknar hemma. Skönhetsmissen är som en slank liten vidja nu, så nätt att hålla att jag nästan vill göda henne för att få lite tyngd knäet framför datorn. :D Tjockisbrunetten har sin tigermage kvar som gungar käckt när hon kommer joggandes, men övriga kroppsdelar har slankat till sig.

Detta med enbart mjukmat gör susen!

2016-04-21%2014.26.44.jpg

Titta här titta här!
Skyggis Lova är inte så skygg!

Så fort jag eller sambon går in i köket sitter en liten Lova i dörröppningen och tittar så snällt på oss. När vi börjar fixa med mat går hon runt våra ben, nu på sistone har hon vågat ta i och nu stryyyyker hon sig runt mina ben! :love: Sambon har inte samma höga kvalité på matleveranserna så han ligger lite längre ner på älskalistan. ;)

Om jag sätter mig ner på knä och fyller på matskålen står alltid Vimsa på min vänstra sida och äter, och Lova kommer och kikar fram på höger sida. Numer kan jag lägga i mat när hon står och äter, även om det inte är jättepopulärt. Hon verkar vara en sån mysboll och jag längtar så tills hon blir helt trygg!

Åkte tunnelbana med Uscha idag, hon blir helt tyst och säger absolut ingenting medan hon babblar på för kung och fosterland när vi är hemma eller på landet eller alla ställen utom tuben och bilen verkar det som.
Min förra katt kurrade underbart men pratade aldrig om hon inte var riktig missnöd eller överlycklig för att jag plockat gräs, men när vi åkte tunnelbana brölade hon på som en drake i målbrottet.. så olika så olika

Någon som flugit med katt?

Funderar på hur jag ska lösa kattpassning vid sommarens resa. Tyvärr har jag ingen släkt här och inga vänner som kan passa katterna i två veckor. Dessutom är det svindyrt med kattpassning i Stockholm jämfört med i Skåne.. Funderar på om katterna ska få flyga ner och bo på pensionat i Skåne, och så slipper jag dessutom skynda mig till Stockholm för att hämta ut katter efter resan.

Det handlar alltså om att de reser med mig som handbagage, jag vill inte ha något djur i lastutrymmet.

2,5 v kvar för tjockis-Seven som har världens sötaste mage :love:
Pics or it didn´t happen :angel:.

@Silkisif : Jag har inte själv flugit med katt men jag vet andra som gjort. Det brukar gå bra. SAS tar med djur i kabinen på flera av sina flygningar. Det brukar dock finnas mått på hur stora burarna får vara, för de ska få plats under sätet. Du får inte ta upp katten. Sen har jag förstått att man ska ringa och boka biljetten, för att säkerställa att man får en biljett där det är ok att ha djur med sig.

Pics or it didn´t happen :angel:.

@Silkisif : Jag har inte själv flugit med katt men jag vet andra som gjort. Det brukar gå bra. SAS tar med djur i kabinen på flera av sina flygningar. Det brukar dock finnas mått på hur stora burarna får vara, för de ska få plats under sätet. Du får inte ta upp katten. Sen har jag förstått att man ska ringa och boka biljetten, för att säkerställa att man får en biljett där det är ok att ha djur med sig.

Äsch, du har väl sett på fb?
FB_IMG_1461128070131_zpsrvfbews1.jpg

Jag försökte städa lägenheten lite grann. Luna ligger högst upp i sitt gigantiska klösträd och sover. Jag råkar komma i kontakt med Da Birden i en sekund för att lägga den till rätta. Luna vaknar på ett ögonblick och börjar pipa (hon besitter inte förmågan att jama). Världens största ögon tittar förväntansfullt på mig, hon piper och hoppar steg för steg ner från klösträdet samtidigt som jag försöker förklara att det inte var meningen, vi ska inte leka. Jo tjena. Det blev visst en liten Da Bird-paus mitt i städandet. Vilken fantastisk leksak ändå. :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
589
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Jag är på gång att för första gången köpa en raskatt, efter att i många år haft bondkatter eller blandraser ❤️ Har jag förstått rätt...
Svar
4
· Visningar
423
Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
431
Senast: KeeNine
·
Övr. Katt Har nyligen fått hem en ny katt, 3 år, som är väldigt matglad! Älskar blötmat (typ inhalerar det) matrester, hundgodis etc. Går inte att...
Svar
4
· Visningar
441
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama