Snacktråd 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Omgiven av snarkande katter! Den ena pratar dessutom i sömnen :D

Jag undrade var alla mina pennor tagit vägen, hade en låda med färgpennor som plötsligt var tom.. Var sur på sambon att han använt dem och inte lagt tillbaka.
Nu är jag skyldig sambo en ursäkt. Hittade pennorna i huset på ena klösträdet, väl intuggade och sönderbitna.. Den skyldige har tre ben och snarkar högt på vardagsrumsbordet just nu. :cautious:

Idag har blygis (aka herr tjockis) varit ute för första gången :love: Han satt och spanade lite i fönstret och när jag öppnade på glänt blev han intresserad så jag plockade fram selen. Jag provade den på honom för några månader sedan när jag inte haft honom så länge och då fick han ren panik, men nu gick det bra. Glad i den är han inte, men det fungerar. Sedan gick jag ut på altanen med honom i famnen och så hälsade vi på M som låg och sov i en stol. Sedan fick blygis sitta och spana en stund på bordet innan han var nöjd och ville gå in igen. Framsteg :love:

För övrigt är blygis inte blyg alls längre till vardags. När jag tog hem honom var han så skygg, han gömde sig i en låda under sängen och fräste så fort någon kom i närheten, och han tyckte att det var jätteläskigt med oss människor. Nu är han en riktig knähund (:p) som ska gosa, gosa, gosa och nu kan man kliva över honom utan att han blir rädd. Han tycker att det är jätteläskigt att bli instängd någonstans så det tränar vi på. Går in i ett rum, gosar en stund, stänger dörren, gosar, öppnar dörren och går ut. Till höst är det dags för vaccination och tandkoll och jag hoppas att vi då kommit så långt att han slipper bli vettskrämd. Lilla sötisen :love:

Bantning pågår.

Ilsken Skönhetsmisse berättar gång på gång att bozita = äckligt = ingen kattvärdig mat finnes. "Var är mina goda torrisar?!" Rop och upprörda tongångar.

Brunetten har tagit sig några principslick i skålen. Besviken. Kommer och ger mig en lång bärnstensblick.

Får se hur länge jag pallar trycket. Att det ska vara så j**la svårt att sluta helt med torrfoder. Kattheroin?

Skönhetsmissen har snattrat och dundrat omkring hela morgonen. Skönt att åka till jobbet för lite lugn och ro. Är det eftersläntrande minilöp på gång trots fjolårets kastration? :devil: Kolla genom fönstret och skrika på kråkan, hoppa i en solstrimma på vardagsrumsmattan, tokrusa genom köket och snedda mellan stolarna, välta ut sin vattenskål, gömma sig kuttrande under sängen och kasta sig ut för att smälla till hunden på nosen... Helt fixerad vid sin da bird - så fort hon ser fjädrarna stelnar hela hennes lilla kropp till och pupillerna blir stoooora... När den är undanstoppad sitter hon och stirrar på skåpet där den bor. Ett väldans generellt kuttrande och härjande nu när ljuset kommer tillbaka. :meh:

Tjockisbrunetten är cool. Chillar på sin stol i köket. Dödar gärna da bird men får ingen mental låsning när den kommer fram. Sätter sig i badrummet och ropar när jag ska komma och starta kranen, men kommer annars inte med direkta Kommandon till sin människa sådär till vardags. Väldigt gosig och stillsam som jämförelse till dramaprinsessan Skönhetsmissen.

Bantning pågår.

Ilsken Skönhetsmisse berättar gång på gång att bozita = äckligt = ingen kattvärdig mat finnes. "Var är mina goda torrisar?!" Rop och upprörda tongångar.

Brunetten har tagit sig några principslick i skålen. Besviken. Kommer och ger mig en lång bärnstensblick.

Får se hur länge jag pallar trycket. Att det ska vara så j**la svårt att sluta helt med torrfoder. Kattheroin?

Jag kämpar samma kamp just nu. Nikita har fått en tydlig rondör och eftersom burmor är genetiskt predisponerade för diabetes om de blir överviktiga blir det nu fri tillgång till Sheba men inte torrisar. Nikita är ytterst missbelåten. Hon äter såsen och lite av bitarna. Sedan ger hon mig en uppfordrande blick, var är huvudrätten? Matte är hård trots mycket hojtande, kurrande, huvudpuffar och slickar. Svårare är att hon har börjat ställa sig på bröstet och skrika MJAUU i mitt ansikte vid fem på morgonen. Kurr, kurr, puff, puff, slick, slick. MJJJJJAAAAUUU. :meh:

Nu är det ställningskrig men jag ger mig inte (iofs gör inte Nikita det heller). Varför, varför, varför är hon så förbaskat envis? Varför kan man inte köpa vad än är som RC har på sina torrisar? Skulle betala mycket för det!

Senast Luna och jag var på besök hos mor min så gjorde Luna bort sig lite. För alltså. Hon har varit och småtuggat lite grann på mina laddare tidigare. Bara pyttelite, så att de fått glapp och slutligen slutat fungera helt så det blev akutköp av en ny. Så där lagom så att det liksom inte riktigt synts.

Men det här var en helt ny nivå! Mördarinstinkten kom från ingenstans - och givetvis var det tvunget att vara mammas splitternya laddare. :o :meh: Så Lunarstorm var väl kanske inte den mest populära katten i hushållet där ett tag...

12122486_1764789720419546_1123033516091736290_n.jpg

:nailbiting:

Det har inte hänt igen i alla fall. Ännu.

Nu har jag förlåtit lilla Skönhetsmissen för alla hennes bråk. Vaknade av en försynt liten tass som mjukt petar mig på kinden. Slår upp ögonen och stirrar rätt upp i hennes runda ögon och rosa nos, Fröken själv bekvämt placerad på den andra huvudkudden som blivit intryck emot väggen. Spinner så det darrar i hela kudden. Gullis! :love:

Brunetten var förbi och nosade, men hade köksjour och vaktade den tomma matskålen.

Jag kämpar samma kamp just nu. Nikita har fått en tydlig rondör och eftersom burmor är genetiskt predisponerade för diabetes om de blir överviktiga blir det nu fri tillgång till Sheba men inte torrisar. Nikita är ytterst missbelåten. Hon äter såsen och lite av bitarna. Sedan ger hon mig en uppfordrande blick, var är huvudrätten? Matte är hård trots mycket hojtande, kurrande, huvudpuffar och slickar. Svårare är att hon har börjat ställa sig på bröstet och skrika MJAUU i mitt ansikte vid fem på morgonen. Kurr, kurr, puff, puff, slick, slick. MJJJJJAAAAUUU. :meh:

Nu är det ställningskrig men jag ger mig inte (iofs gör inte Nikita det heller). Varför, varför, varför är hon så förbaskat envis? Varför kan man inte köpa vad än är som RC har på sina torrisar? Skulle betala mycket för det!

Haha! Ge inte mina brittfröknar några dumma ideer! Vilda skrik klockan 05.... *ryyyys*

Vad det är i torrisarna som är så himla gott vete tusan. Jag tycker själv att det rimligen borde vara godare med blötmat som ju är mer köttigt,,, Men tydligen inte. Nån annan kunnig som vet?

Haha! Ge inte mina brittfröknar några dumma ideer! Vilda skrik klockan 05.... *ryyyys*

Vad det är i torrisarna som är så himla gott vete tusan. Jag tycker själv att det rimligen borde vara godare med blötmat som ju är mer köttigt,,, Men tydligen inte. Nån annan kunnig som vet?

Lyckliga människoslav vars härskarinnor ännu inte upptäckt tidig väckning. Idag har jag varit vaken sedan kvart i fem pga av hoppande (på mitt bröst) frenetiskt slickande i ansiktet, avgrundsvrål att jag torterar katten. Och till slut gnag, gnag. Då gav jag upp och gick och duschade :meh:

Tydligen är det så att för att göra torrisarna godare häller tillverkarna på en buljong eller liknande som smakar mycket mer än blötmat eller tom färskfoder/BARF gör och som katter är galna i. Därav min önskan att man kunde köpa RCs buljong/sås och hälla på Nikitas blötmat. Hmmm undrar om man kunde muta någon hos RC att lämna ut receptet? :cautious:

Tydligen är det så att för att göra torrisarna godare häller tillverkarna på en buljong eller liknande som smakar mycket mer än blötmat eller tom färskfoder/BARF gör och som katter är galna i. Därav min önskan att man kunde köpa RCs buljong/sås och hälla på Nikitas blötmat. Hmmm undrar om man kunde muta någon hos RC att lämna ut receptet? :cautious:

Jag ställer mig i kön efter dig! :D Herr Socker sträcker sig dock så långt som till att äta såsen/gelén på blötmaten (men bara vissa sorter). Jag har haft funderingar på hur man skulle kunna kopiera såsen/gelén i köket så att jag skulle kunna lura i honom lite mer vätska än han vill dricka i nuläget... Men jag misstänker starkt att om jag skulle ge mig i kast med något sådant skulle det inte falla i god jord för det smakar säkert inte alls som originalet. :meh:

Är det någon här som vet var jag kan köpa "rep" till klätterträdet?
Repet är avkloat och det känns onödigt att behöva köpa nytt träd när det bara är repet som behöver bytas.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
589
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Jag är på gång att för första gången köpa en raskatt, efter att i många år haft bondkatter eller blandraser ❤️ Har jag förstått rätt...
Svar
4
· Visningar
423
Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
432
Senast: KeeNine
·
Övr. Katt Har nyligen fått hem en ny katt, 3 år, som är väldigt matglad! Älskar blötmat (typ inhalerar det) matrester, hundgodis etc. Går inte att...
Svar
4
· Visningar
441
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama