Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Min ena katt har efter ett år ännu inte förstått att det inte regnar i kuvösen trots att det smattrar mot taket där. Hon springer in under bordet så fort hon hör regn. Lilla snörpan.
@Silkisif Har hon fått något namn? Gilda, tänkte jag. Kanske inte går ihop med Vimsa, om du vill det också.
Jag förstår nog inte problemet - men Hilma?
Min ena katt har efter ett år ännu inte förstått att det inte regnar i kuvösen trots att det smattrar mot taket där. Hon springer in under bordet så fort hon hör regn. Lilla snörpan.
Nyss kom hon in med en påskpresent; en fet mus. Smask och snask och blod på mattes nytvättade golv...
Och nu ligger hon här bredvid i soffan och släpper de mest illaluktande fisar som någonsin existerat. Gasmask, tack.Nyss kom hon in med en påskpresent; en fet mus. Smask och snask och blod på mattes nytvättade golv...
Bantning pågår.
Ilsken Skönhetsmisse berättar gång på gång att bozita = äckligt = ingen kattvärdig mat finnes. "Var är mina goda torrisar?!" Rop och upprörda tongångar.
Brunetten har tagit sig några principslick i skålen. Besviken. Kommer och ger mig en lång bärnstensblick.
Får se hur länge jag pallar trycket. Att det ska vara så j**la svårt att sluta helt med torrfoder. Kattheroin?
Jag kämpar samma kamp just nu. Nikita har fått en tydlig rondör och eftersom burmor är genetiskt predisponerade för diabetes om de blir överviktiga blir det nu fri tillgång till Sheba men inte torrisar. Nikita är ytterst missbelåten. Hon äter såsen och lite av bitarna. Sedan ger hon mig en uppfordrande blick, var är huvudrätten? Matte är hård trots mycket hojtande, kurrande, huvudpuffar och slickar. Svårare är att hon har börjat ställa sig på bröstet och skrika MJAUU i mitt ansikte vid fem på morgonen. Kurr, kurr, puff, puff, slick, slick. MJJJJJAAAAUUU.
Nu är det ställningskrig men jag ger mig inte (iofs gör inte Nikita det heller). Varför, varför, varför är hon så förbaskat envis? Varför kan man inte köpa vad än är som RC har på sina torrisar? Skulle betala mycket för det!
Haha! Ge inte mina brittfröknar några dumma ideer! Vilda skrik klockan 05.... *ryyyys*
Vad det är i torrisarna som är så himla gott vete tusan. Jag tycker själv att det rimligen borde vara godare med blötmat som ju är mer köttigt,,, Men tydligen inte. Nån annan kunnig som vet?
Tydligen är det så att för att göra torrisarna godare häller tillverkarna på en buljong eller liknande som smakar mycket mer än blötmat eller tom färskfoder/BARF gör och som katter är galna i. Därav min önskan att man kunde köpa RCs buljong/sås och hälla på Nikitas blötmat. Hmmm undrar om man kunde muta någon hos RC att lämna ut receptet?