Snacktråd 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kom hem och hittade en fjäder på hallmattan. Funderade på om någon granne skojade med mig. Gick in och hittade en till. Sedan ytterligare en. Hade någon sekunds oro över om det brutit sig in en stor jäkla fågel på något sätt, men sedan såg jag den pastell-lila fjädern och insåg att inte ens en förrymd papegoja har såna kemiska färger.

En storglig pinne med stympad spets hittades bakom bokhyllan. På något sätt har de rivit ned da bird och haft hela dagen på sig att massakrera den nogsamt. Ska se om det går att sätta ihop de tragiska resterna. Annars får det bli nyinköp.

Inser att gammeltanten blir sämre och magrar :(

Mini mår i alla fall bra, busigare än någonsin. Igår ertappade jag henne med att vräka i sig makaroner från min tallrik som stod kvar sen middagen.

Idag fick jag provsvar från parasitprov som jag tagit på katterna. Inte för att jag trodde att jag hade något, men har man någon gång lyckats få parasiter så vet man vilket H-vete det är. Då blir man väldigt lycklig när samtliga katter var negativa. Nu inväntar jag bara ett svar på Lumis blodprov för FIV/FELV. Och sedan är det dags att invänta löp. Har hittat en fin pojke till Lumi, så det är en kombo som jag tror kan bli väldigt bra om allt klaffar.

Som uppfödare gör man inget annat än att vänta. Man väntar på utställningar, provresultat, löp, dräktighetstider osv osv. Ändå är det himla kul, även fast saker sällan blir som man planerar.

Åh, dags för en till kull? :)

Åh, dags för en till kull? :)
Japp :). I eftermiddag styr vi bilen söderut för en helgdejt för Lumi. Jag hoppas på en lyckad dejt! De övriga katterna kommer nog tycka det är skönt. Min kastrerade hona Sally har Lumi utsett till sin stora kärlek. Det spelar ingen roll att Sally försöker springa iväg och fräser på henne, hon följer envist efter :p. Och Biggan undrar vad som är felet med hennes mamma, som helt plötsligt inte vill mysa med henne :down:.

Nu är jag äntligen ägare till båda två! Firar med en bild här där Lycka (skyggis) sover framme för första gången! Vimsa (tryggis) sover en våning ner :)
katt.jpg

Jäkla katt, kommer hem sent idag, all blötmat kvar och några korn torrisar, jag fyllde på med lite mer torrisar eftersom jag blev rädd att hon inte ätit något på hela dagen. Men nähä det vill hon inte heller ha. Nu börjar jag bli bekymrad och klämmer på henne för att se om hon är förstoppad, ingenting i lådan heller. Nikita biter mig eftersom hon inte vill bli klämd på magen. Öppnade en påse med Dreamies för att kolla om hon vill ha någonting. Mmm, hon blir som galen och slänger i sig Dreamies och sedan när hon inte får fler så kom det en duktig korv i lådan. :meh: Nu sitter hon och kurrar i knäet och försöker fjäska in sig för att få fler Dreamies. Vad gör jag om hon vägrar att äta både blötmat och torrisar? :crazy: Hon kan inte leva på Dreamies det är inte nyttigt!

Jäkla katt, kommer hem sent idag, all blötmat kvar och några korn torrisar, jag fyllde på med lite mer torrisar eftersom jag blev rädd att hon inte ätit något på hela dagen. Men nähä det vill hon inte heller ha. Nu börjar jag bli bekymrad och klämmer på henne för att se om hon är förstoppad, ingenting i lådan heller. Nikita biter mig eftersom hon inte vill bli klämd på magen. Öppnade en påse med Dreamies för att kolla om hon vill ha någonting. Mmm, hon blir som galen och slänger i sig Dreamies och sedan när hon inte får fler så kom det en duktig korv i lådan. :meh: Nu sitter hon och kurrar i knäet och försöker fjäska in sig för att få fler Dreamies. Vad gör jag om hon vägrar att äta både blötmat och torrisar? :crazy: Hon kan inte leva på Dreamies det är inte nyttigt!

De är så söta di små hårbollarna :D

Jag har tyvärr inget råd att ge, mina gillar visserligen inte allt men men står inget annat framme så äter de.

Barf, färskfoder? :)

Hah! Nikita är alldeles för fin för att någonsin nedlåta sig att äta rå(!) mat :nailbiting: vill jag förgifta henne? :rage:

Haha, jag håller på att svälta ut mina stackars plågade katter. De får ju bara hjortkött och mjau burkmat...
Lycka springer glatt till matskålen när hon hör att jag prasslar med hjortpåsen, Vimsa kommer alltid och tittar men går besviket därifrån. Hon åt lite mjau imorse, jag gissar att hon är väldigt hungrig...

Eftersom Lycka äter hjorten känner jag mig modig nog att testa på att barfa, tänkte göra en sats på fredag efter min tenta! :)

Blev visst lite o-svar till dig ;)

För övrigt så har jag hittat en vit blodig tuss med hår... Har inte hittat några blodspår i lägenheten. Det kommer definitivt från Lycka,hon är den enda med vitt, men henne kommer jag inte nära. Hon blev kastrerad för en månad sedan och jag funderar på om hon blött då, blodet har torkat in och först nu trillat av?
Lycka går som hon ska, och hon har legat på sidan så jag kunnat skymta det rakade på magen och det jag sett har sett fint ut.

Eller kan de ha bråkat? Borde det inte finnas fler blodspår då?

Det blir en låååång väntan nu innan vi ser om Lumi haft en lyckad dejt. Lumi verkar ha kommit ur löpet en del när hon kom till hanen. Ägarna har inte sett någon lyckad parning, men parningsrummet är i källaren så det kan ju ha skett utan att de sett något. Så nu blir det en lång väntan på 2,5 vecka. Jag ställer in mig på att det inte blev något, så kan jag bli positivt förvånad istället för besviken om det skulle blivit en fullträff :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
589
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Jag är på gång att för första gången köpa en raskatt, efter att i många år haft bondkatter eller blandraser ❤️ Har jag förstått rätt...
Svar
4
· Visningar
423
Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
432
Senast: KeeNine
·
Övr. Katt Har nyligen fått hem en ny katt, 3 år, som är väldigt matglad! Älskar blötmat (typ inhalerar det) matrester, hundgodis etc. Går inte att...
Svar
4
· Visningar
441
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama