Snacktråd 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Skönhetsmissen har börjat med ett nytt projekt. Att tömma skrivbordet på alla papper, busskort, sudd, klockor. sladdar, hårsnoddar, och annan skit som magiskt attraheras dit.

Nu har jag lärt mig att när mobilladdaren är försvunnen så har hon hämtat den till sin hemliga plats i bakom soffan. Dagens övriga skörd: fyra pennor, cykelnyckeln, en tjuga, ett tomt kuvert, och min lilla rosenkrans.

Nu ligger Skurkan och vilar sig emellan två kuddar.
Du har lagt dem fel, förstår du väl? De ska inte ligga på skrivbordet. Bakom soffan är mycket mer logiskt.

1-supercats.jpg

Du har lagt dem fel, förstår du väl? De ska inte ligga på skrivbordet. Bakom soffan är mycket mer logiskt.

Jag tar fullt och fast till mig korrigeringen! Det är samma sak som att kattmaten givetvis ska läggas i en kladdig hög på golvet under köksbordet. Att toapappret ska ligga i en tilltufsad hög av strimlor bakom toan. Att alla filtar ska knuffas ned på golvet och sladdas omkring på. Att det ska finnas vattenskålar lite här och var med döda möss i. Att akvariet ska ha en kattramp upp till kanten... Det är mycket som borde ändras! :eek:

Jag tar fullt och fast till mig korrigeringen! Det är samma sak som att kattmaten givetvis ska läggas i en kladdig hög på golvet under köksbordet. Att toapappret ska ligga i en tilltufsad hög av strimlor bakom toan. Att alla filtar ska knuffas ned på golvet och sladdas omkring på. Att det ska finnas vattenskålar lite här och var med döda möss i. Att akvariet ska ha en kattramp upp till kanten... Det är mycket som borde ändras! :eek:
Nu har du fattat galoppen :up: Tänk vad glada katterna ska bli!

En fråga till er med koll ;)

Hur mycket stimulering kräver en bengal/annan väldigt aktiv ras? Vad gör den om den inte får den aktivering den behöver? Vad är ens ett bra sätt att aktivera dem på? Sitta med da bird i två timmar, eller vad gör folk?

Specifikt för innekatter.

Jag kommer INTE köpa en sådan katt utan bara satt här och funderade.

Idag fick jag provsvar från parasitprov som jag tagit på katterna. Inte för att jag trodde att jag hade något, men har man någon gång lyckats få parasiter så vet man vilket H-vete det är. Då blir man väldigt lycklig när samtliga katter var negativa. Nu inväntar jag bara ett svar på Lumis blodprov för FIV/FELV. Och sedan är det dags att invänta löp. Har hittat en fin pojke till Lumi, så det är en kombo som jag tror kan bli väldigt bra om allt klaffar.

Som uppfödare gör man inget annat än att vänta. Man väntar på utställningar, provresultat, löp, dräktighetstider osv osv. Ändå är det himla kul, även fast saker sällan blir som man planerar.

@Linta: Jag såg att du balsamsprayat katterna, vilken sort använder du? Jag skulle vilja ha till hårbollen men de jag kollat på i affär har luktat unket horhus :wtf: och det går inte så bra ihop med vare sig katten eller min allergi/astma.

Givetvis tar jag gärna emot tips av någon annan också :)

@Linta: Jag såg att du balsamsprayat katterna, vilken sort använder du? Jag skulle vilja ha till hårbollen men de jag kollat på i affär har luktat unket horhus :wtf: och det går inte så bra ihop med vare sig katten eller min allergi/astma.

K9! K9 competition aloe vera nano mist, för att vara exakt :D luktar milt och gott, är antistatisk och gör pälsen silkig.

Skönhetsmissen har varit tjatig och ohängd på morgonen. Gnällt, försökt stjäla ost, lyckats stjäla ost, snurrat omkring på mattan femton varv, försökt begå självmord genom att kasta sig ut genom fönstret för att döda Kråkan. Betett sig allmänt ociviliserat. Lämnades uppe i bokhyllan omkringfarandes på fjärde hyllan när jag gick.

Tjockisbrunetten solar i soffan. Får en snyting av Skönhetsmissen när hon yr förbi. Påverkas inte en millimeter. Gäspar. Går ut i köket och bedömer om frukosten har god smak. Nä, anka passar inte. Brer ut sig på köksbordet.

Känns som att hon är den av dem som läst rasbeskrivningen om sig själv.

Kör på Nano Mist också, precis som Linta. Dessutom har jag precis införskaffat K9 Keratin Coat Repair Moisturizer som verkar vara väldigt bra. Har på utställning sett att många använder sig av Bio-Groom Antistat.

Idag var det ingen som hörde när M satt utanför fönstret och ville in. Då kom tjockis till undsättning! Han hoppade upp på bordet med en ordentlig duns och klämde sig upp i fönsterbrädan där han satte sig och vrålade för full hals tills kompis blev insläppt. Det är tur att man har varandra alltså :up:

Alltså, får jag bara ösa ut mig lite beröm över min fina kisse här? :o
Jag fullkomligt älskar att hon aldrig tänker på att använda sina klor :heart vi har lekt lite med ena handen under lakanet på sistone (jag som förbjudit de andra här hemma att leka med händerna.. :angel:) och aldrig är klorna utspärrade trots att hon har tassarna runt min hand, om något så väljer hon att bitas men jag är såå tacksam över att jag slipper klor :D

Idag visade det dessutom sig på jobbet att en där har en ragdoll och dessutom så sa hen att hen hade en kull kattungar hemma just nu :eek::love: Fick se bilder på fem små blåa kattungar varav ett par stycken hade bläs, suuuck :love: Fick även se bild på mamman som ung, hon var också blå och söt haka (en sån där lite tydlig) :D

Luna och jag är på besök i hemstaden. Nu på kvällen har hon tydligen varit på vedspisen. Båda framtassarna har svedd päls och den rosa tån har en blåsa. :cry: Min lilla bebis.

Usch, kände mig usel som upptäckte en tova på ryggen(!) på Alice och när jag försökte titta på det så sa hon till så det gjorde nog ont :( Ikväll fick jag iallafall tag i det och kunde klippa bort det (hoppas jag fick allt), men det blev en rejäl wrestling match (typ WWE) där ett tag :cool: Jag vet inte riktigt hur det slutade men jag tror att det blev 3-0 till mig! :p

Fast det blir nog ett blåmärke på låret :cautious:

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
589
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Jag är på gång att för första gången köpa en raskatt, efter att i många år haft bondkatter eller blandraser ❤️ Har jag förstått rätt...
Svar
4
· Visningar
423
Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
433
Senast: KeeNine
·
Övr. Katt Har nyligen fått hem en ny katt, 3 år, som är väldigt matglad! Älskar blötmat (typ inhalerar det) matrester, hundgodis etc. Går inte att...
Svar
4
· Visningar
441
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama