Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad kuuul! Vart ska ni? Kommer du åka tillsammans med någon första gången eller blir du ensam? Jag tycker bland annat denna text förklarar utställning på ett bra sätt. Den har dock ett par år på nacken . Sedan årsskiftet är ju kategoriindelningen ändrad och de allra flesta utställningar kör på internetanmälan (står på inbjudan).Jag har gått och blivit alldeles knasig - jag har anmält Luna till en utställning!
Så nu blir det att plugga hur man ställer ut katt.
"Matte? MATTE?! Du är på fel sida!! Matte! Man får inte vara där ute!! Matte! Kom in! Matte!!"Hur reagerar era katter när ni närmar er dem från andra sidan ett fönster? Jag har skrattat åt mina knaskatter flera gånger när de sitter i köksfönstret när jag kommer hem och jag går fram till dem från utsidan. Det är som att det skulle vara en vilt främmande person som kommer fram till dem. Visst, de flyr inte helt i panik direkt men de ser rädda ut och är väldigt "på tå". Vid minsta snabba rörelse försvinner de bort på nolltid.
Jag har funderat på att det kanske har att göra med att de inte kan känna lukten av mig genom fönstret? De är ju mer beroende av saker som lukt istället för syn som vi är.
Vi ska till Sydkattens utställning i Malmö den 23 april. Tyvärr har jag ingen van som kan hjälpa mig på plats, vilket gör mig extra nervös. Däremot får jag nog stöd från mina morföräldrar. Min mormor ska även hjälpa mig att sy ett burskynke eftersom mina sykunskaper är icke-existerande.Vad kuuul! Vart ska ni? Kommer du åka tillsammans med någon första gången eller blir du ensam? Jag tycker bland annat denna text förklarar utställning på ett bra sätt. Den har dock ett par år på nacken . Sedan årsskiftet är ju kategoriindelningen ändrad och de allra flesta utställningar kör på internetanmälan (står på inbjudan).
Du menar såhär?Skönhetsmissen har börjat dränka sina mjukismöss i vattenskålen. Vad är detta uttryck för? Bristande mordlust hos övriga familjen så hon måste ta ut det på oskyldiga mjukisar? Han plockat tre genomblöta möss från vattenskålens botten denna vecka. Skålen tvättas och nytt vatten fylls på. Musen hängs på tork. Är det vanligt med leksaksdränkning ute i stugorna?
Vad kul . Jag ska inte dit, så jag kan inte hjälpa dig. Om du känner dig osäker så kan du ju kolla med din klubb eller anordnande klubb om det finns någon som kan ställa upp som mentor. Vissa klubbar brukar kunna erbjuda det. Min rasklubb brukar också ha det. Kan nog lugna lite, för det kan kännas lite förvirrande första gångerna. På min första utställning missade jag att min katt skulle upp för Nominering . När jag kom till buren efter att ha gått en sväng var min katt borta! Då hade assistenterna varit snälla och hämtat henne .Vi ska till Sydkattens utställning i Malmö den 23 april. Tyvärr har jag ingen van som kan hjälpa mig på plats, vilket gör mig extra nervös. Däremot får jag nog stöd från mina morföräldrar. Min mormor ska även hjälpa mig att sy ett burskynke eftersom mina sykunskaper är icke-existerande.
Men råkar någon vara där och känner att de vill hjälpa en utställningsrookie så mottages hjälp tacksamt!
Vi var ute och nattade getterna nyss, katterna och jag. En av katterna dröjde sig kvar ute en stund och nu står hon utanför dörren och kräver högljutt att få bli insläppt. Bara det att hon har en jättemus i munnen...
Hon får vackert vänta på altanen tills musen är uppäten. Trots protester.
Vet inte det, jag. Det enda hon lämnar är magsäckenNu tycker jag du är taskig Hon vill ju dela fångsten med dig!