Snacktråd 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Söt dräpare!

Ja, de gör ett viktigt jobb, det kan man inte säga annat. Kan bara tänka mig hur det skulle vimla av möss annars. Det vore förstås bra om de kunde lära sig att ta mullvadar också. Men det kanske ska till hund för det :idea:

Jag vet katter som tar mullvadar, särbons gamla kisse dödade allt som gick att döda :D Han var så fin, hårig som min Missia och STOR. Trots att han var steriliserad var han den lokala kungen, gick en annan katt in på hans område fick den spö. Det tog lång tid efter att Pelle dog innan grannens katt vågade gå in på särbons tomt för den var rädd att Pelle skulle komma farandes :p

Har lite dåligt samvete över missarna. Stencoola Brunetten vägrar använda emotionell utpressning, men Skönhetsmissen står inte över sorgsna pip och stora ögon. I riktigt grova fall straffkissning i sängen.

Igår var jag iväg sent på trevlig vietnamesisk middag. Idag ska jag på hockey. Imorgon är det möte, och sen stallkväll. Kommer hem från jobbet. Klappar katt. Byter vatten. Fyller på mat. Tömmer låda. Klär om vid behov, och lämnar dem sedan. Sittandes tittandes vid dörren.

Känns inte helt ok att lämna dem flera kvällar i rad. Det känns också värre om jag åker hem och är hemma en kort stund för att sedan lämna dem, jämfört med om jag bara kommer hem några timmar senare än vanligt. :cautious:

En
Jag vet katter som tar mullvadar, särbons gamla kisse dödade allt som gick att döda :D Han var så fin, hårig som min Missia och STOR. Trots att han var steriliserad var han den lokala kungen, gick en annan katt in på hans område fick den spö. Det tog lång tid efter att Pelle dog innan grannens katt vågade gå in på särbons tomt för den var rädd att Pelle skulle komma farandes :p

Sådan var vår stallkatt Mira också, fast Mira var liten och otroligt späd. Hon kom vandrandes till oss så vi hade ingen aning om hennes förflutna. Hon tog råttor och mullvadar, och jag glömmer aldrig när vi fiskade och fick upp en abborre lika stor som Mira. Mira blev överlycklig och försökte bära den med sig bort, men den var mer i marken än i luften.

Ibland när jag fiskade lade jag fiskarna i hästarnas bad/vattenkar. Dem fångade Mira och åt upp.

Hon var en otrolig katt. :love:

Stackars Nikita, matter kommer hem, Nikita blir glad, matte stryker Nikita över rygg och svans, något är kladdigt, matte luktar, urrrk! :yuck: bajs. Nikita blir infångad, buren till badrummet och rumpa och svans tvättade. Nu sitter det en riktigt arg katt och slickar sig bredvid mig. Vilka blickar man får just nu :crazy: Hahaha, och just nu hoppade Nikita upp på armstödet, viftade på svansen så att vattnet stänkte över matte och sprang sedan iväg med svansen rakt upp och fortfarande argt viftande.

Det underliga är att jag inte hittar någon bajsklump på golvet. I lådan förvisso men nedgrävt som vanligt. Jag går omkring framåtlutad och snusar, men ingenting. Curiouser and curiouser

http://websta.me/p/1198584468380147150_37151622
Tryggis idag. Förstår inte vad det är med henne och att stampa på mjuka saker, hon kan stå i 5 min... Och spinner som aldrig annars..?

Sådär gör min Socker också emellanåt och han spinner ljudligt medan han går in i transen. :p Mjölktrampandet är väl en rest från kattungetiden för att stimulera mammans mjölkproduktion. Varför de spinner så högt vet jag inte, men det är väl lite mysigt antar jag och när det är mysigt spinner dem.:D

Nån som har en kattlucka som läser av kattens microchip? Hur tycker ni det fungerar? Vill att katten ska kunna gå ut dagtid i sommar även när jag jobbar - och framförallt komma in om det är dåligt väder. Så planen är att vi ska skaffa lucka och montera på påsklovet. Gärna nån som man kan sätta tidslås på, tex att det bara går att komma in efter 22 och inte ut igen förrän kl 7.

Sådär gör min Socker också emellanåt och han spinner ljudligt medan han går in i transen. :p Mjölktrampandet är väl en rest från kattungetiden för att stimulera mammans mjölkproduktion. Varför de spinner så högt vet jag inte, men det är väl lite mysigt antar jag och när det är mysigt spinner dem.:D

Brunetten gör också så. De har fått en gemensam fårfäll att ligga på och den trampas länge och nogsamt varje dag.

Vaknade med en glad Skönhetsmisse som gick omkring på mig, kuttrade, tuggade lite på mitt hår. Välkommen matte till Den Nya Dagen!

Gäspat. Klappat. Dragit fram en sömnig Brunett. Serverat mat. Rensat låda. Klappat igen.

Nu är jag övergiven då Fröknarna fått det de vill ha, och därför retirerat för den första morgonviloperioden.:cool:

Här är en söt icke-dräpare:

987a7cdaaf88c9812a92a469cb85c7ae.jpg

Skönhetsmissen har börjat med ett nytt projekt. Att tömma skrivbordet på alla papper, busskort, sudd, klockor. sladdar, hårsnoddar, och annan skit som magiskt attraheras dit.

Nu har jag lärt mig att när mobilladdaren är försvunnen så har hon hämtat den till sin hemliga plats i bakom soffan. Dagens övriga skörd: fyra pennor, cykelnyckeln, en tjuga, ett tomt kuvert, och min lilla rosenkrans.

Nu ligger Skurkan och vilar sig emellan två kuddar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
590
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Jag är på gång att för första gången köpa en raskatt, efter att i många år haft bondkatter eller blandraser ❤️ Har jag förstått rätt...
Svar
4
· Visningar
423
Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
433
Senast: KeeNine
·
Övr. Katt Har nyligen fått hem en ny katt, 3 år, som är väldigt matglad! Älskar blötmat (typ inhalerar det) matrester, hundgodis etc. Går inte att...
Svar
4
· Visningar
441
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Passar inte med min hund :(
  • Skällande hundar
  • Uppdateringstråd 30