Snacktråd 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Uppdatering:
Skyggisen är hämtad, hon ligger och trycker i sänggaveln. Vi har min mamma och syster med hund på besök till imorgon, så tills dess får hon bo i sovrummet. Jag tänker att om vi bara är där för att sova så borde det vara okej, dessutom har hon flera gömställen där inne. Hoppas bara hon vågar sig bort till toan..

Jag antar att lådan är i sovrummet? Då kommer hon att använda den, det ska mycket till innan en katt gör ifrån sig på fel ställe. Låt henne vara bara och låt inte hunden komma i närheten av sovrummet.

Katter kan ju reagera väldigt olika på Feliway men för mina är det toppen. Jag märker på en gång när den tar slut, det blir direkt mer irriterat mellan dem.
Hur märker jag om det blir dåligt? Jag tänker att hon sitter ju där i hörnet och jag vågar inte gå runt och kika in för att titta till henne. Jag kommer så väldigt nära om jag gör det.

Kisse nr 2 är också hemma, hon är EXTREMT social och så go! :love:

Hur märker jag om det blir dåligt? Jag tänker att hon sitter ju där i hörnet och jag vågar inte gå runt och kika in för att titta till henne. Jag kommer så väldigt nära om jag gör det.

Kisse nr 2 är också hemma, hon är EXTREMT social och så go! :love:

Det kan nog @Alexandra_W svara på bättre, jag har för mig att en av hennes inte fungerade med Feliway.

En del reagerar ju inte alls på det också men jag tycker det är värt att prova helt klart.

Det kan nog @Alexandra_W svara på bättre, jag har för mig att en av hennes inte fungerade med Feliway.

En del reagerar ju inte alls på det också men jag tycker det är värt att prova helt klart.

Min ena reagerade negativt på Feliway. Han gick omkring och letade efter inkräktaren att dänga upp, gick omkring och jamade irriterat och hela kroppsspråket visade att han sökte efter fienden att dänga upp. Provade flera gånger med samma resultat. Övriga två reagerade inte märkbart övht. Han som reagerade är normalt inte en stressad eller lättstörd katt.

Min ena reagerade negativt på Feliway. Han gick omkring och letade efter inkräktaren att dänga upp, gick omkring och jamade irriterat och hela kroppsspråket visade att han sökte efter fienden att dänga upp. Provade flera gånger med samma resultat. Övriga två reagerade inte märkbart övht. Han som reagerade är normalt inte en stressad eller lättstörd katt.
+ @athena_arabians skyggisen verkar lugnare med feliwayen och gosisen går runt och har humör och fräser på fötter samtidigt som hon har ett enormt behov av klappar... tar nog bort den.

Skönhetsmissen har börjat dränka sina mjukismöss i vattenskålen. Vad är detta uttryck för? Bristande mordlust hos övriga familjen så hon måste ta ut det på oskyldiga mjukisar? Han plockat tre genomblöta möss från vattenskålens botten denna vecka. Skålen tvättas och nytt vatten fylls på. Musen hängs på tork. Är det vanligt med leksaksdränkning ute i stugorna?

Tryggisen trivs mycket bättre ute i hela lägenheten där hon får bestämma. Ha!
12764501_10153463356357029_3516769433898494122_o.jpg

Hon är så jäkla go! :love:

Skyggisen levde rövare inatt (snackade, hoppade upp och ner mellan fönster-låda, grävde gropen till Kina i lådan osv). Dessutom pajade diskmaskinen i natt, så jag är mest en zombie idag. Egentligen är jag glad att skyggisen ändå var ute och rörde sig, det bådar gott. Jag är lite orolig att hon nu inte gjort nummer två sedan hon kom.

Hur tidigt kommer de "naturliga behoven" igång? Hon har ätit lite lite och kissat, men inte mer. Svårt att se om hon druckit eller ej. Hon har allt nära sitt hörn, så hon behöver inte exponeras mer än nödvändigt.

Alltså, problem!
Hollie vill tvunget ligga i knät hela tiden, särskilt om jag grejar med något där hon är i vägen. Det är väl mysigt och bra på alla sätt, men de där förbannade klorna! Jag ser ju ut som om jag har världens självskadebeteende och skär mig i benen (vilket gynekologen faktiskt frågade om när jag var iväg på cellprovtagning..) O_o
Kattus ligger och småriver mig på låren, trampar och drar med sina sylvassa klor.. Känns som om jag klipper och klipper men hon är fantastisk på att vässa dem igen. Finns det något supertips (förutom tjocka lager kläder)?

Jag har nästan samma problem, Nikita gillar att hoppa upp på min rygg, great om jag lutar mig framåt, inte så great när jag står upp, hon inte riktigt når upp och sedan gliiiider nerför ryggen med klorna ute. Hon gillar dessutom att klättra på mig framifrån också. Pulpan sitter för nära klospetsen bak så de är alltid sylvassa och jag kan inte klippa dom. Jag ser ständigt ut som en extra från Fifty Shades of Grey. Kan bli en del undrande blickar och diskreta frågor om jag någonsin har på mig urringat eller är hos läkare. Min diabetesläkare som känt mig i 15 år bara rullar lite med ögonen och säger katt men inte som en fråga. :o

Vad gäller låren så biter Nikita mig bara i dom, om jag vågar röra mig efter att hon slagit sig till ro för natten under täcket längst upp mellan benen. :meh:

Det är bara att acceptera som en del av livet som kattägd.

Har precis beställt ny kattsand och ny mat. Vi gör ett försök att gå ifrån Applaws tillbaka till Bozita. Jag gillar tetrapacken och gynnar gärna svenska märken. Hoppas Fröknarna går med på övergången. Kissesanden blir samma som innan, tycker porta pine är billig och bra. Gillar att de kommer i 4 kilos säckar också, väldigt lagom att hälla upp i lådan.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
590
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Jag är på gång att för första gången köpa en raskatt, efter att i många år haft bondkatter eller blandraser ❤️ Har jag förstått rätt...
Svar
4
· Visningar
425
Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
433
Senast: KeeNine
·
Övr. Katt Har nyligen fått hem en ny katt, 3 år, som är väldigt matglad! Älskar blötmat (typ inhalerar det) matrester, hundgodis etc. Går inte att...
Svar
4
· Visningar
441
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama