Snacktråd 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
När ni ändå pratar schampoo till katten - känner någon till en parfymfri variant? Någon som inte heller innehåller kokosnötsolja eller andra oljor från växter? Alltså typ så få ingredienser som möjligt. :p
Kolla F1R2! Jag badar mina med det allra sist för att bli av med lite parfym från show-schampona :p

Tack!!

Kunde inte låta bli, vågar inte lägga in bild på hela men en nos kan ju inte skada :love:
Jag längtar så gryyyymt mycket tills på fredag!:D

katt.png

Nyfiken, tycker du inte att det låter rätt mycket när man sätter på vattnet i badkaret? Jag tvättade henne lite en gång i badkaret och då hoppade hon till av ljudet, förstod att det lät väldigt högt för henne (det var sent på natten och jag tyckte att det var väldigt högt också :p). Kanske dock beror på vad för badkar man har ... :p

Jag håller tummarna för en paralyserad katt :nailbiting: hellre det än en katt som försöker klättra över axeln på en ... som jag redan fått uppleva :grin:

Så man tvättar inte av balsamsprayen? :o
Mina reagerar när man startar vattnet i badkaret, så jag brukar stänga in mig och katten i badrummet och sätta på vattnet innan jag tar upp katten. Sen stänger jag inte av vattnet imellan vid schamponeringen, för att undvika att katten blir rädd :).

Inte skölja ur balsamspray. Det fungerar precis som detsamma för oss människor. Det kan man använda i vardagen för att få en mer lättborstad och icke elektrisk päls ;).

Mina reagerar när man startar vattnet i badkaret, så jag brukar stänga in mig och katten i badrummet och sätta på vattnet innan jag tar upp katten. Sen stänger jag inte av vattnet imellan vid schamponeringen, för att undvika att katten blir rädd :).

Inte skölja ur balsamspray. Det fungerar precis som detsamma för oss människor. Det kan man använda i vardagen för att få en mer lättborstad och icke elektrisk päls ;).
Jag har liksom mest bara använt vanligt balsam, så jag vet inte mycket om det för oss människor heller :o:angel: Man lär sig något nytt varje dag :D

Hmm, dock minns jag hur slangen slamrade till (svårt när vattnet är fortfarande på) när jag la den ifrån mig för att hålla på med katten - skrämde henne igen ..... vet du vad, tack för bollplanket - jag kommer allt mer ihåg varför jag förra gången bytte till dusch mitt i pga badkaret inte funkade så bra :p
Och ja, vårt badkar slamrar verkligen, det är dock ett tomt utrymme undertill med inga väggar ned till golvet :crazy: kanske det har något med hur väl ljudet sprids i badrummet.

Jag har liksom mest bara använt vanligt balsam, så jag vet inte mycket om det för oss människor heller :o:angel: Man lär sig något nytt varje dag :D

Hmm, dock minns jag hur slangen slamrade till (svårt när vattnet är fortfarande på) när jag la den ifrån mig för att hålla på med katten - skrämde henne igen ..... vet du vad, tack för bollplanket - jag kommer allt mer ihåg varför jag förra gången bytte till dusch mitt i pga badkaret inte funkade så bra :p
Och ja, vårt badkar slamrar verkligen, det är dock ett tomt utrymme undertill med inga väggar ned till golvet :crazy: kanske det har något med hur väl ljudet sprids i badrummet.
Kan säkert vara olika ljud i olika badkar/badrum. Vilken slang och vilket munstycke man har kanske också spelar in. Kanske bäst att ta duschen ändå ;). Så behöver du inte oroa dig för ljudet.

Siggan har bott med mig och min partner i över ett år nu och sen någon månad har hon blivit markant social, kontaktsökande och mysig. Brukar vuxna katter vara så sega på att känna sig som hemma? :confused: Hon är fem, blir sex.

Siggan har bott med mig och min partner i över ett år nu och sen någon månad har hon blivit markant social, kontaktsökande och mysig. Brukar vuxna katter vara så sega på att känna sig som hemma? :confused: Hon är fem, blir sex.
Jag tog hand om en omplacering från en uppfödare för många år sedan, det tog henne 1 år att komma i balans och sluta stresstvätta sina tassar. :( Hon hade nästan tvättat bort pälsen när hon flyttade hem till mig, var rädd när det kom folk och hatade min andra katt men det senare gick över på en vecka. :)

Tyvärr sörjde hon honom väldigt hårt när han fick avlivas efter ganska precis ett år och hade mycket svårt att acceptera kattungen jag köpte till henne som sällskap. :cry: Även det gick över efter ytterligare drygt ett halvår, men som hon älskade min gamle hanne gjorde hon aldrig med den nye.

Jag tog hand om en omplacering från en uppfödare för många år sedan, det tog henne 1 år att komma i balans och sluta stresstvätta sina tassar. :( Hon hade nästan tvättat bort pälsen när hon flyttade hem till mig, var rädd när det kom folk och hatade min andra katt men det senare gick över på en vecka. :)

Tyvärr sörjde hon honom väldigt hårt när han fick avlivas efter ganska precis ett år och hade mycket svårt att acceptera kattungen jag köpte till henne som sällskap. :cry: Även det gick över efter ytterligare drygt ett halvår, men som hon älskade min gamle hanne gjorde hon aldrig med den nye.
Siggan mådde bra när hon flyttade hit, ingen uppenbart knasigt, verkar haft ett ok kattliv. Sen tog det ett tag att landa, men det trodde vi nog hon gjort vid det här laget.

Siggan mådde bra när hon flyttade hit, ingen uppenbart knasigt, verkar haft ett ok kattliv. Sen tog det ett tag att landa, men det trodde vi nog hon gjort vid det här laget.
Min lilla hade inte så bra hos uppfödaren, hon fick spö av de andra katterna och bodde med hysteriskt jobbiga ungar så hon var rätt omtumlad när hon kom hem till mig. Inte fick jag ju direkt bättre vibbar av uppfödaren när det framkom senare att hon inte varit helt ärlig med mig, men vi har ingen mer kontakt och jag skulle aldrig köpa någon fler katt från henne oavsett. Men visst kan det ta tid för ett djur att landa, sen får du nog räkna med att ljuset påverkar en hel del även om de är kastrerade. ;)

Min lilla hade inte så bra hos uppfödaren, hon fick spö av de andra katterna och bodde med hysteriskt jobbiga ungar så hon var rätt omtumlad när hon kom hem till mig. Inte fick jag ju direkt bättre vibbar av uppfödaren när det framkom senare att hon inte varit helt ärlig med mig, men vi har ingen mer kontakt och jag skulle aldrig köpa någon fler katt från henne oavsett. Men visst kan det ta tid för ett djur att landa, sen får du nog räkna med att ljuset påverkar en hel del även om de är kastrerade. ;)
Tanken har slagit mig och jag har till och med sagt att vore hon inte kastrat så...

Min Boll var gosig som ungkatt, blev sedan enormt självständig och började inte uppskatta att ligga i knät eller att bli klappad förrän hon var runt sex år. Nu är det daglig rutin att ligga i knät och spinna :D
Kakan blev inte heller gosig förrän hon någonstans runt 5 år, tappade det igen när jag tog hem Lillebror och har nu (ett år senare) åter igen börjat komma nära i soffan för att klappas.
Och då har jag haft Boll sedan hon föddes och Kakan sedan hon var 12 veckor.

Min Boll var gosig som ungkatt, blev sedan enormt självständig och började inte uppskatta att ligga i knät eller att bli klappad förrän hon var runt sex år. Nu är det daglig rutin att ligga i knät och spinna :D
Kakan blev inte heller gosig förrän hon någonstans runt 5 år, tappade det igen när jag tog hem Lillebror och har nu (ett år senare) åter igen börjat komma nära i soffan för att klappas.
Och då har jag haft Boll sedan hon föddes och Kakan sedan hon var 12 veckor.
Aha :) Coolt :)

Mini (5½ år, apropå att ta tid på sig) har verkligen utvecklats massor på sistone. Jag trodde hon skulle flytta in i tv-bänken i veckor när det kom in en bebis i hushållet, istället är hon mer framåt än nånsin. Idag har hon busat typ hela dan.

Det här är nog det mest fridsamma och positiva forumet på Buke och nästan alla forum jag hänger på. Definitivt mitt feelgood ställe som jag kommer till ofta, särskilt när jag är nere och neggo eller bara vill småprata en stund. Även diskussioner här är nästan alltid sakliga och konstruktiva. Plus att bildtråden måste vara den mest gillade tråden på hela Buke. Kramar till er allla! :love::heart:bow:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
590
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Jag är på gång att för första gången köpa en raskatt, efter att i många år haft bondkatter eller blandraser ❤️ Har jag förstått rätt...
Svar
4
· Visningar
425
Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
433
Senast: KeeNine
·
Övr. Katt Har nyligen fått hem en ny katt, 3 år, som är väldigt matglad! Älskar blötmat (typ inhalerar det) matrester, hundgodis etc. Går inte att...
Svar
4
· Visningar
441
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama