Japp! Kammar några dagar och sen är det minimal pälsvård i några månader. När fröken börjar se fluffig ut så kammar jag ur det värsta och sen badar viAh som jag trodde då, tack. Brukar du kamma efter ett bad?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Japp! Kammar några dagar och sen är det minimal pälsvård i några månader. När fröken börjar se fluffig ut så kammar jag ur det värsta och sen badar viAh som jag trodde då, tack. Brukar du kamma efter ett bad?
Hm ... jag börjar faktiskt fundera på ett bad nu. Men jag kan redan höra vrålen och känna klorna - hur gör ni egentligen?!Japp! Kammar några dagar och sen är det minimal pälsvård i några månader. När fröken börjar se fluffig ut så kammar jag ur det värsta och sen badar vi
Pfft, varför skulle en majestät äta något som en betjänt inte äter? Dårskap!Här var det snarare fullt upp med att försöka dissa kissarna!
Glöm det där med att allt ditt är mitt, mi casa es su casa och annat blaha blaha.
Här är ALLT deras, oavsett om det ligger på tallriken, i deras eller hundskålarna eller kommit innanför den låsta ytterdörren vintertid. Jag skulle tro att allt inom en km radie från huset är deras. Om det är något de vill ha.
Den nya burkmaten dög inte, den nya kattmaten dög inte, rökta räkor, salami, bacon, ost, kött osv duger alldeleles utmärkt. Jag börjar tro att jag är anställd som munskänk åt dem, de vägrar äta allt jag inte provsmakat först!
Brukar det hjälpa då?@Asko Balsamspray kanske kan vara något sen när du fått loss tovorna? Tänker mig att det borde bli mindre tovigt med sådant?
Jag lyckades idag med att använda en kam, gick mycket bättre med tanke på att jag slapp vara osäker på om jag klippte i huden! Tack!Tips för att klippa bort tovor. Skaffa en bra kam av något slag. Sen kan du kila in den mellan tovan och huden. Då behöver du inte vara rädd för att klippa henne, och man kan komma nära huden med kammen. Till min tovbenägna katt har jag en sån HÄR. Funkar rätt bra. Angående pälsen skulle jag nog säga att mina katters pälsar blir värst när de är feta. De blir ju lätt skiviga då och pälsen liksom "kladdar ihop" känns det som .
När jag har badat typ halva katten för att få bort skit därbak så har hon sista gången börjat redan råma när jag lyft henne och hon ser handfatet med vatten Fast då rör jag ju henne därbak, och det tycker hon ju är den absoluta förolämpningen som finns - kanske går det liiiiiiiite lättare med resten av kroppen Men det blir nog en KRÄNGT kattOftast klarar jag det själv genom att liksom stänga in katten med kroppen/hålla en arm runt katten (samma som man håller något annat i). Men om katten är väldigt motsträvig kan det ju vara lättare med en extra person.
Jag borstar bara med tovutredaren över tovan. Tanken är ju att de ska både skära och dra, så helt bekvämt är det ju inte. Men den kanske funkar bäst för mindre tovor, och inte jättestora. På min katt med mycket underull borstar jag henne ibland med tovutredaren också. Den tar med sig mycket ull. På stora tovor är det nog bättre att klippa i tovan som Cili pratade om (spånar fritt, men kanske i kombination med tovutredare?) eller klippa bort hela med hjälp av kam och sax.
Om jag var du skulle jag nog se till att Alice blev tovfri och sen ge henne ett ordentligt bad (där det kanske krävs 2-3 schamponeringar och sen skölja JÄTTENOGA i typ 5-10 min. Blir det kvar rester av schampot blir det nästan bara värre). Då blir pälsen mindre benägen att tova ihop sig och det blir lättare att hålla efter. Mina katter har alltid varit snällare än man trott vid bad. Jag brukar se till att ha väl klippta klor och sen sätta mig tillsammans med katten i badkaret/i duschen. Om katten är rädd för slangen kan man fylla upp ca 10 cm vatten och sen ösa över med en kopp eller liknande. Jag gjorde så när jag badade kattungarna innan leverans, och ingen av dem sa något typ. Har dock märkt att det kan vara svårt att komma in med vätan in till huden på ulltottar. Då kan man ta av munstycket av slangen om den är läskig . Då låter det inte så mycket.
Jag duschar, men vad som funkar bäst är nog olika.När jag har badat typ halva katten för att få bort skit därbak så har hon sista gången börjat redan råma när jag lyft henne och hon ser handfatet med vatten Fast då rör jag ju henne därbak, och det tycker hon ju är den absoluta förolämpningen som finns - kanske går det liiiiiiiite lättare med resten av kroppen Men det blir nog en KRÄNGT katt
Är det lättast med badkar eller dusch tycker ni? Jag har både och här hemma som valmöjlighet, badkaret låter det ju dock en massa om när vattnet hamnar i det men duschen känns lättare att fly från. Eller vad tycker ni?
Personligen tror jag att tovutredaren fungerar bäst på tovor som inte har blivit så hårda utan bara liksom börjat bli lite tovigt. Men jag tycker dock inte att den tar med sig så mycket ull - då fungerar min borste, kam eller furminator mycket bättre. Tyvärr så var det för min del ett onödigt köp
Hm ... jag börjar faktiskt fundera på ett bad nu. Men jag kan redan höra vrålen och känna klorna - hur gör ni egentligen?!
Vi har dock ingen dörr till duschen, bara ett draperi - tror du att det skulle gå ändå?Jag duschar, men vad som funkar bäst är nog olika.
Balja, varför? Eller du kanske inte har något badkar?Jag är vänlig men bestämd, det finns inte på världskartan att komma undan (givetvis stängd badrumsdörr). Jag kör en kombination av dusch och balja, något annat fungerar inte på hårbollen. Korthåret endast dusch, det går snabbast med henne och där är snabbheten viktigast. Hon tolererar det hela om det går snabbt.
Jag har bara draperi, hon är drabbad, arg och krängt men gapar mest. Försöker rymma men är möjlig att hindraVi har dock ingen dörr till duschen, bara ett draperi - tror du att det skulle gå ändå?
Jag bara blir lite fundersam när jag tänker på en schamponerad våt hal katt på fri fot i badrummet ...
Balja, varför? Eller du kanske inte har något badkar?
Jag har bara draperi, hon är drabbad, arg och krängt men gapar mest. Försöker rymma men är möjlig att hindra
Jag har bara draperi, hon är drabbad, arg och krängt men gapar mest. Försöker rymma men är möjlig att hindra
Har också använt handfatet, men det är nog svårt att skölja ur i det kan jag tänka mig.Har inget badkar numera. Jag har använt handfatet som balja också.