Lider med dig, det är samma med Sauron. Klippte ju ner halva katten i höstas för han var så tovig och hade så torr och tråkig päls. Funderade på om det stjälpte mer än hjälpte att bada, att det torkade ut liksom, men nu har jag inte badat honom sen klippningen och han har ändå fått nya tovor. Det var väl nån här som tipsade om att börja kamma varannan vecka, blir det tovor så kör varje vecka, blir det tovor ändå så kamma två gånger i veckan, osv. Och så balsamsprej där emellan.Får dåligt samvete för katten Jag är dålig på att borsta henne så hon har tovor på vissa ställen - klippa bort dem är dock inte så lätt. Väntar lite så att det blir inte så kallt men sedan får jag nog åka till någon som kan raka henne. Vill dock bara raka henne under armbågarna, på låren och lite på rumpan - men det borde väl gå att fixa?
Min veterinär tar bara själva tovorna på Sauron, så det kan nog din också. faktum är att för saurons del är det lindrigare att åka och bli trimmad än att bli kammad... Begriper inte att han hatar det så mycket.