Snacktråd 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har jag tagit semester i helgen. Tur att inte jobbet frågade varför, men det är för att jag ska kunna passa Sevens toabesök. Måste ha ett avföringsprov att skicka till SVA så vi ser att hon är parasitfri inför parning.
Alla sätt är bra utom de dåliga :D. Hur brukar du göra? Jag har gjort så att de får göra sitt i vanliga lådan men jag haffar dem innan de hinner täcka över så jag inte får med så mycket sand. Tror det blir dugligt. Hur gör du?

Alla sätt är bra utom de dåliga :D. Hur brukar du göra? Jag har gjort så att de får göra sitt i vanliga lådan men jag haffar dem innan de hinner täcka över så jag inte får med så mycket sand. Tror det blir dugligt. Hur gör du?

Samma här. Bort med dom så fort jag kan och sen gå med så lite sand som möjligt.

Alltså, problem!
Hollie vill tvunget ligga i knät hela tiden, särskilt om jag grejar med något där hon är i vägen. Det är väl mysigt och bra på alla sätt, men de där förbannade klorna! Jag ser ju ut som om jag har världens självskadebeteende och skär mig i benen (vilket gynekologen faktiskt frågade om när jag var iväg på cellprovtagning..) O_o
Kattus ligger och småriver mig på låren, trampar och drar med sina sylvassa klor.. Känns som om jag klipper och klipper men hon är fantastisk på att vässa dem igen. Finns det något supertips (förutom tjocka lager kläder)?

Alltså, problem!
Hollie vill tvunget ligga i knät hela tiden, särskilt om jag grejar med något där hon är i vägen. Det är väl mysigt och bra på alla sätt, men de där förbannade klorna! Jag ser ju ut som om jag har världens självskadebeteende och skär mig i benen (vilket gynekologen faktiskt frågade om när jag var iväg på cellprovtagning..) O_o
Kattus ligger och småriver mig på låren, trampar och drar med sina sylvassa klor.. Känns som om jag klipper och klipper men hon är fantastisk på att vässa dem igen. Finns det något supertips (förutom tjocka lager kläder)?
Handduk/filt mellan katt och knä är himla skönt när man har vassa katter :D

Nu har jag tagit semester i helgen. Tur att inte jobbet frågade varför, men det är för att jag ska kunna passa Sevens toabesök. Måste ha ett avföringsprov att skicka till SVA så vi ser att hon är parasitfri inför parning.

Oojoj. Jag som är devonsjuk. Men jag vill inte ha tre katter samtidigt igen. Ser fram emot att bli plågad av bilder från dig senare i år, då. :) Och, hoppas allt är prima med Seven.

Oojoj. Jag som är devonsjuk. Men jag vill inte ha tre katter samtidigt igen. Ser fram emot att bli plågad av bilder från dig senare i år, då. :) Och, hoppas allt är prima med Seven.

Och jag som funderar på hur jag ska kunna säga nej till nån av Sevens ungar :angel: Hoppas vara bättre med bilder än vad jag var med Mallas och Bonnies sista kullar :o Annars är jag väldigt aktiv på Facebook ;)

Jag vill också ha en Devon! Skulle komplettera min ragdollgrupp :p. Dock får det vänta tills jag har mer utrymme hemma så det finns större ytor att sysselsätta sig på. ;)

Jag vill också ha en Devon! Skulle komplettera min ragdollgrupp :p. Dock får det vänta tills jag har mer utrymme hemma så det finns större ytor att sysselsätta sig på. ;)

Devoner är väldigt små! :p Fast, de märks... :D Jag har alltså redan två. :o Men det är verkligen min ras. Förutom att min drömkatt utseendemässigt är en sorrel somali.

Devoner är väldigt små! :p Fast, de märks... :D Jag har alltså redan två. :o Men det är verkligen min ras. Förutom att min drömkatt utseendemässigt är en sorrel somali.
Det är just det där med att de märks ;). Aktivitetsnivån på mina ragdolls är inte riktigt lika hög. Så ja, det är väl där skon klämmer :banghead:. Men en dag :angel:

Imorgon hämtar jag mina katter!!! :banana::nailbiting:

Uppdatering:
Skyggisen är hämtad, hon ligger och trycker i sänggaveln. Vi har min mamma och syster med hund på besök till imorgon, så tills dess får hon bo i sovrummet. Jag tänker att om vi bara är där för att sova så borde det vara okej, dessutom har hon flera gömställen där inne. Hoppas bara hon vågar sig bort till toan..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
590
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Jag är på gång att för första gången köpa en raskatt, efter att i många år haft bondkatter eller blandraser ❤️ Har jag förstått rätt...
Svar
4
· Visningar
425
Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
433
Senast: KeeNine
·
Övr. Katt Har nyligen fått hem en ny katt, 3 år, som är väldigt matglad! Älskar blötmat (typ inhalerar det) matrester, hundgodis etc. Går inte att...
Svar
4
· Visningar
441
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Skällande hundar