På engelska är BW ett paraplybegrepp för personer som jobbar med hästens kropp på olika sätt.Jag förstår nog inte riktigt vad det innebär, någon slags equiterapeut eller liknande?
Men tycker du inte att det är lite riskabelt med en så diffus hälta att sätta igång utan ett ordentligt åb hos veterinär? Bara för att hästen ser fräsch ut till vardags betyder ju inte det att en diffus problematik är borta.
Jag fattar att det ställer till det när man hade planerat för återbesök/uppföljning men veterinären plötsligt inte har tid, men då får man ju helt enkelt anlita annan veterinär.
Just det här med att man låter alternativbehandlare bedöma istället för veterinär är också en sån sak som försäkringsbolagen har åsikter om. Man kan i värsta fall bli utan ersättning om problemen skulle återkomma/kvarstå och de får veta att man fördröjt veterinärbesök genom att istället anlita alternativbehandlare.
Inte mer riskabelt än något annat. Precis som med all igångsättning så tar man det långsamt och utvärderar hästen hela tiden, ser man minsta tendens till något som verkar off så stannar man där.
Försäkringsbolaget är öht inte iblandad i det här. Sen är inte denna "behandlingen" relaterad till den hältutredningen som gjordes öht utan en allmän genomgång av hästens kropp. Skulle in hind sight kanske inte använt ordet "bahandling" från början eftersom det blev lite missvisande märker jag.
Sluta förvräng sammanhanget...Håller med om allt @MiniLi skriver, dessutom får du som djurägare inte fördröja veterinärvård, vilket man gör om man låter en alternativare behandla hästen istället för veterinär. Det är enligt djurskyddslagen