Om jag måste kan jag sy, fast om jag slipper blir jag gladareHar bara vid två fönster. Men om du är duktig på att sy borde det gå att ”skarva” ihop två längder, det hade iaf jag gjort om jag kunde sy.
Jag ska googla vidare.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Om jag måste kan jag sy, fast om jag slipper blir jag gladareHar bara vid två fönster. Men om du är duktig på att sy borde det gå att ”skarva” ihop två längder, det hade iaf jag gjort om jag kunde sy.
Jag hade det i mitt förra stall! Köpte en ram som man kunde köpa och kapa till rätt storlek och sätta in nät i. Hade den innanför den vanliga dörren, som en egen dörr alltsåÄr det någon här som satt myggnät i stalldörren?
Det bredaste jag sett hittills är 150x500 cm. Och om jag kapar det så det blir 2 st 150x250 så ska det räcka. Helst hade jag velat ha färdiga med blytyngd nedtill.
så himla fint!!!Nu är 2 boxar av 3 uppe! Det som saknas på dessa är ”görmbrädorna”, dekorationsbågar ovanför dörrarna.
Visa bifogad fil 32663
Japp, deras optimal.så himla fint!!!Är det Myrby?
Samma som mitt då! Fast jag har slagdörr! Kände igen ventilationsgallret! Jag har oxå satt det i dörrenJapp, deras optimal.
Smart!
Tillsätter ni något i vattnet eller håller det sig fräscht en hel sommar?
Vi har köldridå på vår lösdriftNågon av er som har köldridåer till era lösdriftar? Alltså såna där plastremsor som hänger ner.
Vi har haft väggar i lösdriften där hästarna har fått gå som i ett L för att komma in. För att få det vindskyddat. Dom här väggarna har varit löstagbara för att göra utmockningen med Bobcat smidigt. Dock har det inte blivit så smidigt då mycket av gödslet hamnat just runt väggen och man har fått mocka för hand mycket innan man kunnat få bort väggarna och komma in med maskinen. Nu har vi tagit bort dom och det känns genast mycket enklare och luftigare där inne. Öppningen ligger mot en sida där det inte blåser så mycket då stallbyggnaden ger lä. Men vill ändå ha nån form av vindskydd i öppningen ändå. Så kollar runt lite efter att beställa köldridåerFinns ju dock olika tjocklekar och funderar på vilken jag ska ta?
Något annat att tänka på?
Grattis!Har alltid haft eget stall, 3 stycken olika under 20år. Och aldrig har jag haft rinnande vatten i stallet. Varje dag har jag kört vatten i dunkar i skottkärra från huset. Men nu blev drömmen sann och vi har äntligen kopplat inbåde en kran med slang till hagen och i diskbänken i sadelkammaren. Även förberett för vattenkoppar
fördelen med att ha fått slita i alla år är att man verkligen uppskattar det nu
![]()
Grattis!
Jag kör dunkar på vintern och tycker det är så skönt när sommaren kommer och det fungerar.
Men jag kommer inte behöva vänta så länge som du gjort, men några år kommer det ta innan vi har vintervatten (och ett stall som håller sig på ett par plusgrader året runt)
Jo, men vi har ju bara det tillfälliga stallet som egentligen bara är sjukboxar nu,Vi körde på isolerat/uppvärmt på en gång![]()
Jag har i och för sig vatten "utomhus", i pannhuset på andra sidan gårdsplan. Och en vagn och pirra att välja på att köra dem med. Mycket smidigare än skottkärranGrattis!
Jag kör dunkar på vintern och tycker det är så skönt när sommaren kommer och det fungerar.
Men jag kommer inte behöva vänta så länge som du gjort, men några år kommer det ta innan vi har vintervatten (och ett stall som håller sig på ett par plusgrader året runt)
Jo, men vi har ju bara det tillfälliga stallet som egentligen bara är sjukboxar nu,
Eftersom ytterväggar ska bytas, tak ska höjas och nytt golv gjutas tar det ju en stund.
Däremot vill jag inte ha 15 grader varmt i stallet som en del har, det blir så jobbigt för dem med temperaturskillnader då.
Mina går ju på lösdrift annars och kommer antagligen göra mycket sedan med.
Så jag anser nog att vi gör allt på en gång med stallet egentligen. Men minst en sjukbox är det lag på, och jag tycker de tär bekvämare med en per häst så vi gjorde två.
Vi har tyvärr inte obegränsat med pengar och jobbar heltid båda två. Vi har ett renoveringskonto med bra status än så länge men det springer ju iväg om man köper in folk till att göra allt i drömstallet.
Och innan någon frågar om sjukboxar i minusgrader så har vi ju det hembyggda "solariet" på skötselplatsen där man kan ordna med dropp och så om det måste ges och inte går att få hästen till klinik
Jag väntar gärna på mitt drömstall![]()
Hehe sorry, dålig dag.Du behöver inte gå in i något försvarsläge, jag menade bara att vi isolerade/la frostskyddskabel nu direkt när vi drog vattnet så jag även kommer kunna använda det i vinter. Jag vet mycket väl vad det kostar i tid/pengar att bygga stall. Det här är som sagt vårat tredje och vi har gjort allt själva. Stallet är oisolerat och hästarna går på lösdrift. Så något isolerat stall har jag inte och vill inte ha.