Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ca 3 meterHur bred stallgång/ uppbindning/ spolspilta har ni i era stall?
Utan att mäta, cirka 3m.Hur bred stallgång/ uppbindning/ spolspilta har ni i era stall?
2.6m i gamla egna stalletHur bred stallgång/ uppbindning/ spolspilta har ni i era stall?
Har du hästarna parallellt då eller efter varrandra?Vi behöver två uppbindnings (eller vill ha, eftersom vi ofta rider ihop alla tre) och så en uppbindning på gången. Har 5,5 m till förfogande. Ska vi ha en på 3 och en på 2,5 eller två på ca 2,75?
Blir det någon inackodering längre fram så vill vi inte ha det trångt.
Jag tänker på ca 3m, saknas det någon decimeter, eller är det centimeter?
De kommer bli bredvid varandra med en uppställningsbåge emellan som är fylld med plank.Har du hästarna parallellt då eller efter varrandra?
Parallellt kan de ju stå med en uppbindning i mitten och sen 2.5m till ringarna bredvid.
Skippar du planken emellan och bara har bågar så klarar man sig på 1.5m ^_^. Jobbade i försäljnings stall där det var två uppställningsplatser med bågar på 2m och en på 1.2m och resten var i stallgången på 4+m.De kommer bli bredvid varandra med en uppställningsbåge emellan som är fylld med plank.
Där vi har våra hästar nu är det jättetrångt med både hästar och människor, när man t.ex. ska ta sig förbi med sadlar. Så vill få till det bra om vi dessutom skulle bli fler i stallet så småningom.
Vi behöver två uppbindnings (eller vill ha, eftersom vi ofta rider ihop alla tre) och så en uppbindning på gången. Har 5,5 m till förfogande. Ska vi ha en på 3 och en på 2,5 eller två på ca 2,75?
Blir det någon inackodering längre fram så vill vi inte ha det trångt.
Jag tänker på ca 3m, saknas det någon decimeter, eller är det centimeter?
Tack för tipset, har redan kollat där. Eftersom det är minimimått vilket uppfylls (såklart), däremot är rekommendationen 3 m om man kollar in SvRf råd. Det är ju egentligen en liten parentes, men samtidigt när man bygger från grunden så vill jag inte så efteråt och tänka att varför snålade jag på det? (Eller när jag försöker kånka dit en tung w-sadel för den delen.)I tidigare hästföreskrifter fanns minimimått för uppbindning, försöka kolla där?
(Vet inte vad de nya innehåller)
Det är omöjligt att säga utan att se byggnaden och göra ett antal beräkningar.Ni som har höjt taket i stallet, hur mycket kosta de och hur jobbigt var de. Ska hyra ett stall och takhöjden är rätt låg. Inga problem för min ponny då han är under 150. max 150 i mankhöjd i stallet nu. Kompisen har en häst över 170 så behöver höja rejält. Vi har fått lov av stallägaren och göra vad vi behöver för och kunna få ett godkänt stall.
Vad la du på för salt? Kommer inte ihåg hur mkt man ska ha mer kvmInte världens roligaste bilder.
Men vattnade, saltade och krattade corall igår kväll.
Förhoppningsvis håller det sig dammfritt så jag inte behöver vattna så ofta även i sommar. Sen kan det ju få regna ibland dessutom![]()