Åh, jag har ett dilemma. Hade ju hittat en ponny som jag och barnen fastnat för. Skimmelskäck (blir vit) som är ung och ganska tunn så ingen vacker syn men han är inkörd och inriden. Så blev jag plötsligt erbjuden en häst som är fin i hullet, svart med vita tecken, maffigt byggd och ngt större, ett par åt äldre men bara riden. Den kostar 2500 kr mer men både dottern och min man tycker att vi ska köpa den istället. Den ser helt klart bättre ut men den är ju fin i hullet och fotad av duktig fotograf så det är ju lite orättvist att bara se till bilder. Och utsidan är inte allt. Båda är importer (från hästhandlare med gott rykte) så jag kan inte åka och titta, och nu vet jag inte vilken jag ska välja.
Tog lite bilder i morse iaf vid 5-tiden när jag var uppe och vattnade djuren innan jobbet. Få se nu om det funkar...
I de tre närmaste boxarna bor just nu kaniner, vi får se om det får vara så eller om vi flyttar kaninerna längst bort och har hästarna närmast hitåt istället.
Andra hållet. Bakom det gröna skynket är en box till, har använts som fölbox. Just nu bor hönsen där. Sadelkammaren är längst bort i gången. Det var för dåligt ljus för att få en bra bild därinne i morse.
Hö och halm kommer att stå längs väggen mitt emot boxarna här. Har räknat att det får plats 4 balar hö (100kg st) och 4 balar halm (100 kg st) där - hoppas jag. Vi har tur för vi får köpa av en nära grannbonde och han sa att han kan köra ut hur ofta vi vill helt gratis för det är så nära, så han tyckte att vi bara skulle ta några balar i taget och låta resten stå hos honom. Jag ska försöka hinna ta bort alla skyltarna från väggen också... Om man går genom öppningen där kommer man till andra stallet som vi ska riva ut och göra verkstad av. Längst in där finns vattenrummet.