Snackis och uppdateringstråd.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Snackis och uppdateringstråd.

Jag bor i Danmark och jag har fått min vojlock av RBH, för min häst stod modell :) men de kostar 469 dkr om jag inte missminner mig :) om du pm:ar mig så kan du få en länk till en webshop här i DK som säljer dem :)

Stackare!! Jag vet hur det känns, jag var i princip i samma sits. Men hoppet är det sista som lämnar... :)

KL

Kör en liten uppdatering, jag kommer inte ens ihåg när jag skrev sist.
Skuggi fick ju inflammationer i båda knälederna i september, efter 2 månaders vila var han bra. Då började jag sätta igång honom och han kändes skum, åkte in igen och han var halt på höger fram. Släcktes när senskidan bedövades.
Ultraljud - hästen hade fått en senskada. Fantastiskt. Efter 3 månaders vila och förbättring 0 bestämde vi oss för operation och där är vi nu. Har precis tagit stygnen och han går i sjukhage. Så nu håller vi tummarna !!! :)

Brimir har blivit en stoooor kille och har flyttat hemifrån till hingstflock.
Óskadís är dräktig med Viglundur :banana: och skruttar runt med min 14 åriga medryttare.
Fylkir är bara underbart gullig och just nu rids han nästan bara av samma (duktiga!) tjej.

Sen har jag köpt loss Herbert :banana: Mitt projekt, massa egen vilja och ibland blir det lite väl mycket. En kille med många egna åsikter.. Men jag tror han kommer att bli fantastisk, bara han får styrkan (och börjar lyssna och inte bara springa fort...)
Efter månader(!) av omotivation börjar jag äntligen känna suget att träna häst igen, att det faktiskt är riktigt kul!!

Lite bonusbilder på Herr Rödbeta!

1958061_10152631407427542_1399261643_n.jpg

1798482_10201614266904789_1511329073_n.jpg

Suck, vill du inte byta häst med mig?! :p

Kl
Uppdatering från min del av Sverige.
Jag har nu satt upp mål om att jag och Fengan ska ta oss iväg på åtminstone en liten tävling i år!
Han har stått hela vintern så "tog fram han ur vinterförvaringen" idag.... Just idag kan jag inte påstå att det såg så lovande ut för mina ovanstående planer, Jösses vad mycket energi och ( egen) vilja!!! Trodde hästen skulle explodera under mig och jag satt och bromsa för glatta livet första 20 minuterna. När jag sedan började ha någorlunda kontroll provade jag traven och tölten, hästen står bokstavligen och galoppera på stället.... tölten blir bara pass och traven existerar inte :p jaja även gamle Fengan har väl rätt att vara lite lycklig en vårdag som denna :D

Nja, den här skatten ska det nog mycket till innan jag ger bort :love:

Kul med pigg häst ;)

Kl

Åh ÄNTLIGEN har tölten återvänt! Lagom till återbesöket och jag hoppas att det är ett gott tecken.
Imorgon blir det uteritt med resten av flickorna i flocken, ska bli kul!

Bääääääästa Erroperroplutt :love:
Är fantastiskt att kunna vara med båda mina favoritpojkar på samma dag.

Tack! Vad kul att se Erro igen, han är en av de där som man minns extra av alla hästar som passerat här över åren.

*kl*

Jag har botat min töltångest!! :D :D

För några veckor sedan fick jag för mig att jag inte kunde tölta på ridbanan, jag tror jag skrev om det här. Jag tycker vi kommit så långt i lösgjordheten i grundgångarterna och jag tyckte hon blev så spänd när jag ens tänkte tölt på ridbanan. Ville liksom inte "förstöra".. :o

Vi har fortsatt tölta ute i skogen, rakt fram, med lite tempo och ganska "fri form". Hästen kan ju tölta, rätt bra dessutom. Det har suttit lite i mattes hjärna. :p Men idag, då jäklar! Vi kunde tölta avspänt, taktrent, utan ofrivilliga avbrott. Både rakt fram och på böjt spår. Finns ett bildbevis. Formen är ju sådär och jag sitter som en kratta.. Men, vi töltar!

Ska3080rmavbild2014-04-05kl174452_zps98fee67b.png

Michis, han har så jäkla läcker modell den där alltså! :love: Påminn mig om några år om han har kulorna kvar. :d

Michis jag måste erkänna en grej för dig ;). Nämligen på nån tävling för vad är det ja många år sedan stod jag på banan som domarsekreterare och såg Erro för första gången. Tänkte direkt att den hästen kommer att vinna innan ni ens hade börjat. Och jag hade rätt! Mao en häst som sticker ut även på den tiden vid lätt klass :). Så bra förutsättningar och bra riden. Väldigt fin :)

Tack Linda! Ja, jag rider numera i en Crown/Ideal Arwen (dressyrsadel). Köpte den begagnad (men i princip i nyskick) via ett företag som säljer nya och begagnade sadlar i oktober. Jag är väldigt nöjd med den! Skönt läder och man sitter bra i den. Mackan verkar gilla den också, så jag hoppas bara på att den fortsätter passa framöver ;)

Michis och bellabus: Tack! Vi hade det så härligt, och det känns verkligen rätt med den här grabben :)
P.S. Michis, Snarpur är så fin! Ska bli spännande att följa er framöver!

/A

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
866
Senast: Svartkatt
·
Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 033
Samhälle Jag har haft mycket i huvudet på sistone, och en sak jag tänkt mycket på är normaliserandet av sociala medier. Framför allt av min...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 694
Senast: MiniLi
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 802
Senast: Cissi_ma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar