Snackis och uppdateringstråd.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Snackis och uppdateringstråd.

Shit va snygg han är!!!

KL

Idag hade jag bara sån underbar ridtur på min härliga häst. Hans trav och galopp har utvecklats mycket! Tänka att all den träningen jag lagt i ridhuset har resulterat i sån utveckling av hans trav och galopp! GLAD!!!

Om jag inte minns helt fel så har det diskuterats vojlockar och schabrak tidigare, jag kan varmt rekomendera denna vojlock från RBH, super till enkellags sadlar :)
10009854_10152129420418702_1092940229_n.jpg

Och bjuder på en stämmningsbild från dagens ridtur :D
1972291_10152129110343702_1737314345_n.jpg

*kl*
Någon som vet vad som skiljer ull stoppning mot latex stoppning mer än att latex inte går att stoppa om (vad jag fått höra). på sadel då, givetvis :p ??

Nej, mer än att jag aldrig mer kommer köpa en permanentstoppad sadel för att efter ett par år inse att andrahandsvärdet är 0 kr, eftersom sadeln blivit sned.

Det är paraffinolja jag menar, inte vanlig olja.
Ska se om jag kan hitta halm, det låter som ett bra alternativ.

Jag vill helst inte ge något tillskott alls men vill heller inte stå med en häst med pajad mage om jag kan undvika:(

Tack! Både du och alla andra som kommenterar så
Snällt! Han gör mig lycklig, varje dag :love:

En sån läckerbit!

Kl

Idag åkte vi till stranden! Superhärligt i solsken o under blå himmel!
dsc_3297.jpg

Aha, nu fattade jag sambandet och vilken häst som är spöket. Rider förbi den hagen några gånger i veckan på en av våra bästa rundor. Spännande med alla nya fina hästar. Spöket är verkligen vrålsöt! Och snäll utstrålning. En sån där som är den man tittar på bland en grupp hästar. Ögonen fastnade liksom på henne. :) Lyckliga nya ägare med all säkerhet.

Hon ska ha kommit till sitt nya hem igår, tror jag det blir. Uppåt nånstans. Jag är övertygad om att nya ägaren kommer ha mycket glädje med den hästen. Hon är så himla glad och samarbetsvillig så det är svårt att inte ha roligt med den hästen :)

Tack! Både du och alla andra som kommenterar så
Snällt! Han gör mig lycklig, varje dag :love:

Han är fin din nya men Erro som du hade förr var/är snyggare enligt mig.

den hästen kom jag så väl ihåg att jag tyckte var så fin:)
Synd att hans nya ägare inte finns här så man får följa dom med bilder=)

Han är världens finaste, Erro.
Men inte på samma nivå som denna. Erro bor 5 min hemifrån mig så en del kanske ni får se honom ändå. Just nu är han omusklad, långhårig och tjock så vidare vacker är han nog inte.
Men världens finaste ändå :love:
Jag är dock extremt lycklig över att ha hittat en häst som ger mig samma glädje i vardagen som Erro gjorde. Nu kan jag inte hålla mig från att åka till stallet och bara klappa honom i pannan och sen åka hem igen.
Bästa snutt! :love:

Red också i havet igår. Så himla mysigt! Stod i vattnet och njöt av min fina häst i strålande solsken. Lyxen med att ha havet runt knuten alltså. :D

041308b6bb4d11e3ba0a12150fa9af5b_8_533d926addf2b322698bea30.jpg

Vad har du hittat den vojlocken och hur mycket kostade den? :D Har hört mycket gott om deras dresyrschabrak!

Om jag inte minns helt fel så har det diskuterats vojlockar och schabrak tidigare, jag kan varmt rekomendera denna vojlock från RBH, super till enkellags sadlar :)

*kl*

Ovalbanepremiär igår med lillfröken, och jag är oerhört stolt. :D

Senast vi var på en ny plats (ridhus) var hon all over the place, spänd och tittig och lite "svår att nå". Hon har sedan dess utvecklats ENORMT mentalt, landat liksom och blivit mentalt lösgjord som det kanske kallas. :p

Jag hade dock ändå förväntat mig att en stor öppen ovalbana och lite blåsigt skulle göra att jag hade en liten vildhäst igen, men tji fick jag! Hon var lugn och ridbar, ganska laddad såklart, men tog förhållningarna fint, reglerbar i tempo, väldigt få "pingpongbollar".

Vi galopperade till och med på ovalen, och innan trodde jag att hon skulle bli lite övertaggad, med andra hästar på banan och stort och öppet osv, men hon galopperade så fint så! Jag kanske ska inse nu att hon blivit vuxen och sansad kanske. :love:

Nästa gång ska jag tvinga med mig någon som kan filma..

20140403_185927_zpsv7xwyknh.jpg

(Hon är så jävla SÖT, kanske sötaste islandshästen någonsin. Men jag är ju partisk. )

Hon ÄR söt! Det har jag tyckt sen jag såg henne första gången ;)
Vad kul att det gick så bra! Vilken lycka!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
866
Senast: Svartkatt
·
Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 033
Samhälle Jag har haft mycket i huvudet på sistone, och en sak jag tänkt mycket på är normaliserandet av sociala medier. Framför allt av min...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 694
Senast: MiniLi
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 802
Senast: Cissi_ma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar