Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu har jag bokat tid på klinik för att röntga Rigel i slutet av April. Ska även få tänderna kollade, vaccinera och göra träckprov.
Nu kommer jag inte ihåg vad det kallades som hon rekommenderade men ska ta hovar/haser/kotorna i förebyggande syfte. Något speciellt ni tycker jag borde kolla när jag ändå är i farten ?
För att ta det säkra före det osäkra. Alla säger olika.
Grattis Hoppas få se henne ute på tävlingsbanorna i framtiden, hon är så fin!
Skönt att det gick snabbt, blir vanligen lindrigare då. Lycka till på jobbfronten.
Tack för svar! Det är inte lösa benbitar jag orolig för. Röntgar för att få en -så långt det går - säkerhet att han är hel och fräsch i benen. Sen att det inte är vanligt kan jag förstå då det mer eller mindre ses som en onödig kostnad för många.
Vet du något om tillväxtzoner och förslutning när det gäller islandshästar? Framförallt för benen. Längesen jag läste om det och hade varit intressant med lite uppdatering.
seiöst om hästen misstänks ha läsa benbitar är det ju verkligen INTE dumt att plåta och få de bekräftat.
Vilka dumma råd du ger
Har man otur måste man operera bort biten i andra fall har den "fastnat" och hästen märker inte av den på flera år tills den börjar röra på sig alt aldrig börjar röra sig.
Men även isisar kan ha lösa benbitar och ionte bara spatt och SI-leds problem
Det är ALDRIG onödigt att kolla för mkt ha de i åtanken alltid=)