Snackis och uppdateringstråd.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Snackis och uppdateringstråd.

Pälsglans är bra till mycket. Det har jag på ben + svans på min ponny (med nästan islandshästmycket päls) när det är lerigt eller snöigt för att undvika lerklumpar och/eller snöklumpar, och på sommaren sprayar jag massor av pälsglans på benen för att försvåra lite för fästingarna. Det verkar fungera :)

kl

Jag skuttar in i tråden och säger att jag red tölt på lösa tyglar i helgen (har nyligen börjat rida islandshäst ordentligt) och jäklar vad häftigt det är :love:

kl

Igår var det en tjej här och testade Draken, och hon fick Draken att gå så himla bra.
Hon dansade nästan fram, så kul att se.

Och idag fick jag ett meddelande att hon vill ha henne, att det kändes som att hon alltid ridit henne och så :)
KUL :)

Så imorgon ska jag ringa för en besiktning, får vi hoppas hon går igenom.
Kommer inte vara lätt att släppa henne, tycker ju förbaskat mycket om henne, men det blir bäst så här.
Det vet jag innerst inne!

KL
Sagoponnyn drabbades av glädjeyra idag. Minusgrader och nysnö är det bästa hon vet. Lilla Fröken bjussade på mer än en passraka, varav en var riktigt fin!

Det och mot kardborrar i svansen - det är de få gånger jag hejar på pälsglans :D

Pälsglans is the shit:D räddat mig mååång ggr mot alla dessa skjdgsiudgfskdjfbaskduyfbiselü karrborrarO_o:D

Det är även bra mot skav vid bogen av täcken då täcket glider bättre där då=)

Jag har alltid en flaska till hands i stallt hästen rullar sig i magen och man bara borstar bort de lätt som en plätt när det är torrt sedan=)

PST! funkar också bra till människohår:sneaky:

Kl.
Idag ska jag förhoppningsvis rida på min lillprins igen :)
Sen drar ridskolan igång ikväll så nu är allt som det ska igen ;)

*knapp*
Nu ska jag ta mig in i hästvärlden igen efter ha varit hästlös ett tag. Vattar är ute på foder hos en helt underbar tjej. Jag kände att jag var klar med honom så nu får han glädja henne ett tag. Tanken är nog att jag ska sälja honom och sen köpa mig en unghäst.

Men, jag har fått ett fint erbjudande om att ha ett av gårdens ston som ridhäst framöver. Jag skulle börja med henne i förra veckan. Hon går med föl vid sidan och jag skulle börja med att ta ut henne ur hagen och hem till stallet och pyssla lite. Liten tyckte det var helt okej och han var helt oberörd. Men en av unghästarna som knappt är hanterad sprängde staketet. Så där stod jag med en häst i grimma, en häst lös och 19 hästar på andra sidan det trasiga staketet. Allt slutade väl som tur var. Ska göra mig ett nytt försök i veckan om dom har fått till staketet och elen. Annars får jag försöka göra någon annan habrovink på det hela. Vore ju kul om man ens får ut henne ur hagen och dom andra stannar kvar. Men jag ser fram mot det här. Det ska bli riktigt roligt. Lite större, mer gång och aktion än Vattar så jag kommer lära mig massor på det här! Jag är superglad att jag har fått chansen.

Kl

Då ska man bege sig ut i "leta efter en passande sadel världen" igen då :banghead::banghead:

Om Draken går igenom besiktningen så åker hon nog nästa vecka, och tar sadel å all utrustning med sig då sadeln passa henne så bra nu, medans den inte ligger bra alls på Odinn. MEN, nu kommer jag oxå ha lite extra pengar att köpa en riktigt bra sadel :)

Har kollat lite på en Karlslund S och ska även få testa en Sensation.
ja, vi får väl se va det slutar med :D

KL
Min småttingar hade varit på rymmen i morse. Ute och sprungit på en 70-väg :nailbiting: Fick veta nyss eftersom jag sovit och jobbat natt så ska åka ut nu och kolla över dem.

Hur står det till med ryktet på byggden om man genast tror att det är dina hästar på rymmen ;)

Skönt att dina var i säkerhet och hoppas att hästarna kom till rätta.

Jag är typ enda med islandshästar i hela kommunen :D (Eller iaf just i den delen av kommunen ;) ) Drt verkar ha var travhästar som var på rymmen :P

*KL*

Shit vad mycket snö vi fick helt plötsligt! Säkert över 20 cm på två dagar! Longerade ute på orörd åker igår så han fick slita lite i djupsnön :) Var sååå ridsugen och ville ut och rida på de stora åkrarna men snöplogning fick gå före.

Härligt det låter med massa snö!

Vi fick lite vitt damm som flög runt idag. Jag öppnade upp till en sommarhage för ena gänget
..
wpid-photogrid_1389886639625_20140116164112360.jpg

wpid-dsc_0791_20140116164707132.jpg

wpid-dsc_0805_20140116142315092.jpg

Rá blir nog en fin tölt in harmony-häst!

O det andra gänget blev avundsjuka o for runt i sin hage...
wpid-dsc_0834_20140116164319854.jpg

Jag fick ridit Snöggur innan, han var helt ok duktig! Vi prövade en annorlunda uppvärmning som skall vara väldigt bra -o det kändes bra! Den går i princip ut på att värma upp på lång tygel i grundgångarterna och i galoppen plockar man upp tyglarna o börjar jobba. Det funkade bra på oljetankern Snöggur, han kändes mycket lättare att jobba med såhär än.när man börjar arbeta skritt.
Jag klev av honom mitt i passet när han hade varit riktigt duktig på att flytta rumpan, då blev han stående såhär:
wpid-dsc_0773_20140116164805474.jpg

Rätt ok halt med bakbenen under sig! O häromdagen red jag ut på honom -barbacka och bettlöst! DET är stort! Han var jätteduktig. Känns kul att komma igång, han är i förvånansvärt bra form ändå för att ha haft vila och varit sporadiskt riden dessförinnan.
dsc_2762.jpg

Mathias o Snöggur från lektionen i söndags.

Jag har också fått ett sådant samtal. Att mina hästar var på rymmen. När jag väl stressat till platsen där dom skulle vara, möts jag av fyra stycken stora halvblod. Alltså, jag har shetlandsponny och islandshäst, typ något mindre. Haha:-)

Skönt det inte var dina som sprang omkring!
Aldrig roligt med lösa hästar.

Min solstråle lekte utbrytarkung igår. Först sprängde hon igenom och ryckte upp stolpar, sen hoppade hon över på nåt sätt. Stängslet var ju 130 så jag undrar hur hon bar sig åt. :S

Idag sonade hon för sina synder och gick så otroligt bra. Det var en fröjd att rida. Idag var första gången som hon tryckte på lite i tölten, helt underbart! Och nästan bäst av allt... hon tog vänstergaloppen!!! :banana:

Jag har också fått ett sådant samtal. Att mina hästar var på rymmen. När jag väl stressat till platsen där dom skulle vara, möts jag av fyra stycken stora halvblod. Alltså, jag har shetlandsponny och islandshäst, typ något mindre. Haha:-)

Skönt det inte var dina som sprang omkring!
Aldrig roligt med lösa hästar.

Känns hur skönt som helst! Nojade som fan för att de skulle ta sig ut igen innan jag visste att det inte var dom som varit ute och valsat bland lastbilarna.

Ja jag njuter faktiskt nu! Ljust och fint med snö och 5-6 minusgrader :)
Tog en bild på mina två när de stod och vänta på att få komma in igår. Syns att det kommit en del snö och det är säkert 20-30 cm på vissa ställen!

1549509_10201399427334599_727791177_n.jpg

Ja visst är det underbart! :D

Ska ut och rida ikväll, på åkrarna! :banana: Perfekt sätt att fira sin födelsedag: jobb, god mat och tårta med min lilla familj och sen en ridtur på världens bästa häst! :D

Tack förresten! ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
863
Senast: Svartkatt
·
Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 029
Samhälle Jag har haft mycket i huvudet på sistone, och en sak jag tänkt mycket på är normaliserandet av sociala medier. Framför allt av min...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 626
Senast: MiniLi
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 793
Senast: Cissi_ma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar