Smokin Yankee.

åke

Trådstartare
En kompis till mig har blivit erbjuden att köpa en Smokin Yankee-avkomma. Hon ska ha den till skogsmulle-körning. Har läst vissa trådar här inne om hingstar och avkommor/temperament men hittar inget om just denna hingst. Kan inte mycket om travhingstar så vi vore tacksamma om ni bara kan säga lite om temperamentet på denna hingst´s avkommor.

Sv: Smokin Yankee.

Håller också med att Smokin Yankees avkommor brukar vara fina att ha med att göra men tänk på att mamman också lämnar spår i avkomman. Har hon några fler föl än denna du kan kolla upp?

Sedan kan man ju inte bara stirra sig blind på stammen. Hästar är ju individer också och även hur den varit hanterad och vad den använts till innan spelar ju roll.

Två av våra fölmärrar har Smokin Yankee till morfar. Båda är supertrevliga att ha att göra med.

Självklart är det så!
Man kanske tillskriver hingsten alltför stor betydelse ibland!
(Säg det till Menhammar/Kolgjini så att vi vanliga, läs fattiga, dödliga har råd med en Viking Kronos-avkomma med!:D)

Men det antar jag att Åke är medveten om med i o m att hon själv är uppfödare med egen avelshingst.

Däremot skulle jag nog också vara lite nyfiken på vad en specifik hingst inom en, för mig, okänd ras lämnar över lag.

Ang. Smokin Yankee så vill jag minnas att dom hästarna som passerat mig var jättetrevliga. Lite introverta men väldigt snälla och lätthanterliga.:love:
Inte en enda av dom var kastrerad pga lynnet i alla fall!

Jag älskar Smokin Yankee
har honom som morfar till mitt sto och skulle nappa direkt om nån hade ett sto som inte var alltför dyrt eller gammalt efter honom.
Trevliga hästar o min typ av temperament

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 433
Senast: Thaliaste
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 141
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 931
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 200
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar