N
Nicke
Sv: Smarta tips för stallet?!
Tack ska ni ha all ni som kommit med tips! Ska se vad jag kan hitta.
Tack ska ni ha all ni som kommit med tips! Ska se vad jag kan hitta.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
ja man kan lätt använda schampooflaskor också, suveränt till spill och kladd som inte vill sig annars..En enkel sak är att använda gamla diskade ketchupflaskor till t.ex. linfröolja eller flytande mineraler e.dyl. som är hopplösa att hälla ur de stora dunkarna. Man slipper allt kladd och det är mycket lättare att dosera.
Stapelbara plastlådor med lock för täckesförvaring, är det någon som har nån smart lösning på det?
Mitt bästa tips har jag själv fått här på Buke...
Det är till foderförvaring:
Kanon bra! Från Ikea. Får i en 30kg säck krafft. Precis att ett 1kgs mått går i öppningen. Stapelbara och tar nästan ingen plats alls!
Är du själv i stallet eller är det inackorderingar = mycket grejer som ska förvaras för sig?
Jag ska ha garderober i min sadelkammare och sätta sadelhängarna i garderoben, så kan alla låsa in sina sadlar och annat dom är lite extra rädda om så slipper man tjafs om sadlar som har blivit skavda eller att folk använder andras saker. Min tanke med min kraftfoderförvaring var först att ha låsbara lådor för att slippa tjafs om att folk tar foder av varandra men ikeas lådor va så bra på alla andra punkter så det blev dom!
Om man vill ha låsbara. Kan man väl borra lite hål i sidorna och sätta hänglås på något sätt Kanske...
Vi har ca 2,5*3 meter uppvärmd sadelkammare för två hästar, och det räcker som förvaring och täckestorkning. Idealet vore ju större, men vill man att det ska funka så går det att lösa.
Jag har dom där hinkhållarna med ring och nä min pålle kan inte heller väta ut vattnet då MEN han puschar på dom med rumpan så att dom knäcks på mitten... Vet inte hur jag ska löra det här med vattnet för han välter ut allt