Smarta tips för stallet?!

Sv: Smarta tips för stallet?!

Tack ska ni ha all ni som kommit med tips! :) Ska se vad jag kan hitta.

En enkel sak är att använda gamla diskade ketchupflaskor till t.ex. linfröolja eller flytande mineraler e.dyl. som är hopplösa att hälla ur de stora dunkarna. Man slipper allt kladd och det är mycket lättare att dosera.

En enkel sak är att använda gamla diskade ketchupflaskor till t.ex. linfröolja eller flytande mineraler e.dyl. som är hopplösa att hälla ur de stora dunkarna. Man slipper allt kladd och det är mycket lättare att dosera.
ja man kan lätt använda schampooflaskor också, suveränt till spill och kladd som inte vill sig annars..

själv har jag 4S-tjärsalvan i en schampooflaska, bara att ställa den uppåner i solen eller på ett element så blir den enkel att pressa ur..

Det finns ju plasväskor med dragkedja i olika storlekar (helt täta) på tex Maxi, jag har ett flertal som är inhandlade för mellan 19-39kr.

vad säljs dom till för ändamål egentligen då? jag har missat dom tror jag..

Jag vet inte vad de huvudsakligen är till för men jag brukar packa torrvaror i dem när jag handlar, badväska, övernattningsväska för barnen mm. De finns i många olika storlekar både med och utan dragkedja. De brukar vara mönstrade och ligga i stora travar så ibland tycker man bara att det ser rörigt ut vid en snabb blick.

Det finns en modell på IKEA också, som ska vara fukttät. Jag brukar ta hem alla täcken och kuddar från sommarstugan och ha dom ute i förrådet i såna kassar. Funkar riktigt bra!

Stapelbara plastlådor med lock för täckesförvaring, är det någon som har nån smart lösning på det?

Har ni inga katter i stallet som håller mössen borta?
Vi förvarar alla täcken och schabrak i öppna hyllor och katterna håller musfritt.

Synd att du bor så långt bort. Har två arkivskåp stående. Har aldrig tänkt på att de kan passa nere i stallet. (men det är ju en dammfri förvaring så varför inte)

Mitt bästa tips har jag själv fått här på Buke...
Det är till foderförvaring:
20659_PE105805_S4.jpg

Kanon bra! Från Ikea. Får i en 30kg säck krafft. Precis att ett 1kgs mått går i öppningen. Stapelbara och tar nästan ingen plats alls!

Är du själv i stallet eller är det inackorderingar = mycket grejer som ska förvaras för sig?
Jag ska ha garderober i min sadelkammare och sätta sadelhängarna i garderoben, så kan alla låsa in sina sadlar och annat dom är lite extra rädda om så slipper man tjafs om sadlar som har blivit skavda eller att folk använder andras saker. Min tanke med min kraftfoderförvaring var först att ha låsbara lådor för att slippa tjafs om att folk tar foder av varandra men ikeas lådor va så bra på alla andra punkter så det blev dom!

Om man vill ha låsbara. Kan man väl borra lite hål i sidorna och sätta hänglås på något sätt ;) Kanske...

Vi har ca 2,5*3 meter uppvärmd sadelkammare för två hästar, och det räcker som förvaring och täckestorkning. Idealet vore ju större, men vill man att det ska funka så går det att lösa.

hur har ni löst täckestorkningen? har nästan samma storlek på sadelkammare, aningen längre kanske...

:confused:

Jag har dom där hinkhållarna med ring och nä min pålle kan inte heller väta ut vattnet då MEN han puschar på dom med rumpan så att dom knäcks på mitten... Vet inte hur jag ska löra det här med vattnet för han välter ut allt :confused:

Har du testat en sån där trekantig som man kan ställa ända in i hörnet?? Funkar super åt våra hästar.

Ja, till täcken är den säkert bra. Men jag skulle inte använda den till kläder med tanke på hur skrynkligt det blir.
Jag vacum-packade chefens kläder en gång och :devil: vad skrynkligt det blev.
Jag var bussig nog att ta en egen påse till skorna. Det var väl bussigt av mig?:D

Min far är en händig karl. Han har hängt upp ett järnrör i taket och sen har vi köpt täckesgalgar så vi kan hänga upp våra blöta täcken. Avfuktare på det och t.o.m de dyblöta vintetäckena blir torra på ett par timmar :)

*knapp¨lån* :angel:

Läste i tråden om sno vagnar på systembolaget til att dra vatten och sånt :rofl:.

2678.jpg

I mitt förra stall hade vi en sådan här lek/trädgårds vagn!
Vi fick plats med 2 hö balar eller 3 vatten hinkar :D.
Perfekt om man skall dra ut vatten till hagen... Har man en händig man och en inkörd shettis kan man göra en lastvagn som shettisen kan få arbeta dra vatten till hagarna xD.

Så två problem lösta, en shettis som bara står som sällskap och transportera foder och vatten :rofl:. Man kan ju dra själv men det är inte lika kul :angel:.

Men köp en sådan här vagn :p, sparar så mycket på ryggen. saknar vagnen från förra stallet :( Men det håller ganska länge, bara man inte åker i dom :angel:. Tror de kostar runt 400 kr .

Mvh
Emma

Sök på blocket -> för hus och trägård -> sök *vagn*
Får ni upp sådana vagnar :) Då får man lite större vagn :angel:..

Mvh
Emma

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 581
Senast: Enya
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 711
Senast: Liran
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 335
Senast: Ajda
·
Anläggning Jag står idag i ett nybyggt stall fullutrustat med tillhörande bekvämligheter som varmvatten, flera spolspiltor osv. Anläggningen har...
2
Svar
25
· Visningar
5 086
Senast: Cilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar