K
Kryptonit
Sv: Smarta tips för stallet?!
Jättesmarta tips
Jättesmarta tips
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har man många hästar så är gröna soptunnor superbra till foderförvaring. Rymmer väldigt mycket och är praktiska eftersom de har hjul. Vet dock inte vart man får tag i dom.
Kom på ett par saker till.
Jag tröttnade på ryktlådorna som alltid är fulla med hår och spån, så nu har varje häst varsin cykelkorg till sina borstar.
En piasavakvast fastskruvad på boxväggen är underbart att klia sig på tycker våra hästar ( jag behöver väl inte påpeka att vi tagit bort skaftet)
En av våra hästar lyckas alltid välta ut sitt vatten trots hinkhållare, bildäck osv. Nu har vi satt upp hinkhållare, dom klassiska som är som en ring att sätta hinken i, plus ett snäpplås ovanför att fästa handtaget i. Snäpplåset finns på börjes. Detta har pålle ännu inte lyckats klura ut.
har du galler för boxen? om inte, sätt vattenhinken utanför så han inte kan klämma sönder den.
Jag har dom där hinkhållarna med ring och nä min pålle kan inte heller väta ut vattnet då MEN han puschar på dom med rumpan så att dom knäcks på mitten... Vet inte hur jag ska löra det här med vattnet för han välter ut allt
har du galler för boxen? om inte, sätt vattenhinken utanför så han inte kan klämma sönder den.
om du har galler så bygg in den helt och hållet, dvs gör en hörnhylla med kraftigt regelvirke med ett runt hål upptill, där sätter du ner hinken.
Där finns galler... Inte mitt stall så jag kan inte börja mecka för mycket där... Hade den innan i krubban med då hade jag ingenstans att ge kvällsmaten om inte stallägaren tog ut spannen/ transportkrubban igen annars ligger dom i tusen bitar i boxen på morgonen.
alltså, den här prylen kan du ju ta ner igen när du flyttar eller byter box..Där finns galler... Inte mitt stall så jag kan inte börja mecka för mycket där... Hade den innan i krubban med då hade jag ingenstans att ge kvällsmaten om inte stallägaren tog ut spannen/ transportkrubban igen annars ligger dom i tusen bitar i boxen på morgonen.
apropå stegar så kan man ha en sådan i taket för täckesupphängning också. ena sidan sätter man fast med gåkngjärn och den andra i linor som man kan hissa ned den sidan, då är det lätt att hänga upp täckena på den och sen bara hissa upp i taket..
ÅHH! fan va kul jag är helpå ett besök därmer tips.. jag är i samla på mig ra tips tagen... var nyss å skrev på papper på nytt hus där de skall byggas stall...
hittade lite småtips också..ÅHH! fan va kul jag är helpå ett besök där