Småhundar och bäddar

F

Fjunet

Om allt går bra med hunden som vi ska ha på prov, så behöver han en bädd. Men jag vet inte vad småhundar brukar gilla att ligga i? BIAbädd eller en kattbädd t.ex?

Sv: Småhundar och bäddar

Som det är nu har vi 3 bäddar till Julie. Hon har en liten hundsäng, korg med en mjuk dyna + filt. Sen har hon en kattsäng i korg, en sådan med ett litet hål som hon kryper in i. (hennes absoluta favorit). Även den med en mjuk dyna + filt.
Sen har hon även möjlighet att alltid ligga i buren. Den ligger hon i hela dagarna när vi är borta.

Min Jack Russel har en liten Bia bädd med fuskfäll i den älskar hon.
Hon har även en vanlig huvudkudde som hon ligger på vid datorn.
Den gillar hon åxo,
Sen har vi favoriten av alla....Husse å mattes säng :love: .

Mina små troll sover helst i sängen eller på ett fårskinn i soffan. Har även alltid en bur öppen som de kan vara i om de vill.

Har provat med BIA bäddar och en massa andra kuddar och plädar mm mm. Men de brukar bojkotta dem.

Hur Fritz säng ser ut spelar ingen roll, bara där är en rejäl filt som han kan bädda. Han älskar att bädda, gör det länge och väl tills filten har den formen som han vill ha!! :D Han är sååå gullig, "stora" stygga jakthunden!! ;) :love:

/Timsetim

Senast ändrad:

Den ena av våra småttingar sover helst på en vanlig trasmatta direkt på golvet :D
Eller på ett lakan som vi vikit ihop och lagt på golvet i köket.
Ibland sover han i den flätade korgen i köket på en vanlig liten hundmadrass eller på BIAbädden ute i hallen (han har många sängar, lilltussen :p )
Den andra sover allra helst inuti något, typ i en liten kartong eller så ;)
Men för det mesta sover nr 2 i sängen hos mig :love:

Senast ändrad av en moderator:

Mina små har en madrasserad låda som de kan ligga i, diverse små plädar mm. Men de vill vara där matte är och sover antingen i soffan eller mates säng. När jag är borta sover de i min säng.
Eller om jag råkat glömma ngt klädesplagg på golvet så ligger de alltid där.

Liknande trådar

Övr. Hund Rastgården/hundparken jag brukar besöka är i storlek av halvannan fotbollsplan. Men var för ett tag sedan till en större stad i...
Svar
13
· Visningar
920
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Ena hunden 13,5 år krafsar sönder mina mattor när han bäddar. Jag börjar undra om han inte vill ha något mjukare att ligga på och att...
2
Svar
27
· Visningar
2 370
Senast: SiZo
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 904
Senast: Tantan
·
Övr. Hund Brukar man ha "tackpris" till domare på hundtävlingar (dvs att den arrangerande klubben ger domaren något som tack under...
Svar
4
· Visningar
561
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka