Sv: Småbarn-tid för annat?
Jag har beslutat att sälja min häst, hon är utlånad just nu.
Det gick jätte bra i början, sonen sov gott i vagnen medans jag red.
Men sen slutade han sova på dagen mer än 30 min. Och vi har ingen ridbana utan rider på en åkerplätt. Så dit gick jag med vagn och häst och red, vilket ibland kunde vara ett helt vanligt pass och ibland 20 min skritt för underlaget.
Detta ledde till att min häst blev väldigt understimulerad, hon vill jobba till 100% varje dag med mkt variation. Så jag lånade ut henne och har nu t.om blivit öppen för att sälja då hon inte kommer hålla för att hoppa mycket som jag vill göra.
Rida på kvällen gick bort då jag hel ammade då. Nu ger jag ersättning, men skulle ändå inte välja stallet på kvällen. Vist ska sambon få sin tid med sonen. Men jag vill faktiskt ha lite tid med hela familjen oxå!
Det hade vart annorlunda om vi hade stall hemma. Då skulle det funka att gå fram och tillbaka flera ggr om dagen. Men jag hade 15-20 min med bil till stallet.
När Rasmus är 10 månader har jag nog börjat jobba 1-2 dagar i veckan. Och förhoppningsvis sålt hästen och köpt ett hus och lägga all tid och pengar på
Pengar går det på hästar, jag spar in en hel vecka föräldraledigt på att ha henne ulånad. Och jag värderar faktiskt längre tid hemma med sonen än hästen just nu.
Det handlar om att prioritera och planera, jag vågar nog säga att jag är för lat för att ha häst och barn
Min sambo har jakt som fritidsintresse, han har vart ut på lördag och söndagmornarna men det har inte vi precis märkt av, han kommer hem vid 12 och vi brukar gå upp kl 10
Dragracingen har vi som gemensamt intresse. Men det är också tufft vet inte hur många gånger jag typ bytt blöja, mailat, pratat i telefon, ammat och ätit en macka samtidigt