Små vinstrika travare??

Sv: Små vinstrika travare??

Lilly Ru var ju väldigt liten 1,46 tror jag 410.000 14.0ak
Min Romantik startade aldrig men var 1.44

kl

Face the evil är liten, minns inte måtten, men skulle gissa på d-ponny höjd :)
82 20-11-12 1 708 099 kr *13,2k *15,0m 15,5l *12,0ak 13,3am 15,3al

Alm Silver avkomman Minisilver var ju otäckt liten, man trodde ju att det var en ponnytravare som defilerade i fel lopp !

Minisilver var 138

Trots detta ett strålande resultat

99 13-16-18 649 450 kr 27,5k 27,6m 28,5l 27,2ak *30,5am och tjänade 650 000 ! Imponerande!!

oj.. bara ett par cm högre än min ettåring :D

Väldigt kul och intressant att höra lite om "de små" tävlingsindividerna. Uppenbarligen finns det betydligt fler än vad jag trodde.....

Ja.. det är väl bara att inse att det knappt finns något exteriörmässigt man kan kolla på som garanterar att det kommer bli bra eller dåligt.. Om man bara hade någon sorts röntgengrej som kunde kolla om det finns någe löphuvud innanför pannan :D

Face the evil startar föressten på axevalla idag efter ett tags vila :)
Dock V5 och 40 m tillägg, men jag tror nästan han kan vinna loppet om han inte tappat formen totalt efter vilan :D

På TutanCamons tid -när jag var hästskötare- så bad jag alltid att få ta de minsta hästarna!

Hatade att springa med ända till publikplats för att få på checkremmen.
Goop d.ä var jättetrevlig att jobba för men just sådant hade han inget större tålamod med...

En av mina absoluta favoriter hette passande nog Low Fighter (någon som känner till honom här?) och han var inte större än min kompis New Forreststo på 145!
Märkligt nog visade den lille ingen som helst hingstighet inför de andra stona om de så brunstade mitt framför honom.
Men just den här ponnyn var han otroligt förtjust i!
Han blev sedemera pappa till 2 travare med.
Antar att dom fick ställa stoet och han i nedförslut för att detta skulle funka!;)

KL

Foretta... strax över 2 miljoner på kontot, runt 145 i mankhöjd. Som treåring trea i Oaks -06 på 14,6 med galopp, trea i E3 final, trea i breeders final, tvåa i Drottningpokalen 2007 m.m
Tränas av Stig h.

Senast ändrad:

Minisilver C-ponny, jag har hört att han är 136 cm.

Minisilver stod bredvid min häst inför ett lopp på Bergsåker. Vilken fart han hade på benen, de gick som trumpinnar under loppet. Han var enormt söt, såg ut som en kraftig islänning. :love:

Gejser är också väldigt, väldigt liten! Absolut inte över 147 inte, må väl vara mindre också säkerligen, känns som så

Oh, den har startat i samma lopp som våran, fast vår såg liten ut i jämförelse med sina 140cm över havet... :o

Dock räknas han ju inte som vinstrik dårå.... :o

*kl*
Naglo kallas ofta av journalisterna för "den lille krigaren", det är även det hans namn betyder.
Om han är liten eller inte till måttet vet jag dock inte.

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
978
Senast: Cattis_E
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 543
Senast: Raderad medlem 149793
·
Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 447
Senast: Sedna
·
Tjatter Kvinnans list övergår som bekant inte sällan mannens förstånd. När en av mina vänner trodde, att jag inte skulle våga registrera...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 434
Senast: BornAgain
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar