Små vinstrika travare??

Sv: Små vinstrika travare??

Det påstås att det är så. Farbrorn som har honom vet inget om trav men har sagt till en annan granne att hästen heter Excellens Ex, har varit i träning hos Uhrberg, "sprang i lopp som visades på TV" och "var nog rätt så nyttig" som tävlingshäst. :D Och det är en liten mörk sak som ser alert ut.

Du är så välkommen så kan vi undersöka saken närmare!

Det ska bli!

Jag har en gammal bok någonstans där det sod om en fransk miniatyr-travare som var riktigt bra.

Ska kolla när jag kommer hem, för visst måste gamla tiders hästar räknas också om de sprang mycket pengar? :idea:

Just när det kommer till lägsta mankhöjden på travare så brukar några australiensiska ston nämnas.

Petit..någonting.
(Orkar inte googla)
Den ena av dom var i a f med i Elitloppet och hade en mankhöjd på 1.38 tror jag!

Super Light har väl kallats den lilla krigare bl.a., fast han är runt 155 cm

Max Flukt, Bolets Igor och Acclaim är väl inga jättar? Eller misstar jag mig helt kanske...

Isolated är liten. Vet inga mått men. Kanske någon annan som vet?

Livs 46 6-8-8 706 106 kr *15,0m *17,0l 14,8ak 14,3am 15,6al

Alm Silver avkomman Minisilver var ju otäckt liten, man trodde ju att det var en ponnytravare som defilerade i fel lopp !

Minisilver var 138

Trots detta ett strålande resultat

99 13-16-18 649 450 kr 27,5k 27,6m 28,5l 27,2ak *30,5am och tjänade 650 000 ! Imponerande!!

Senast ändrad av en moderator:

Ja, så var det ju! Nya Zeeland!:idea:

Kom bara ihåg Down Under..

Den ena av Petitarna var 134 och den andra 138. Med reservation för minnet!!:D

Rätt häftigt att så pass många av de små "knattarna" har lyckats så bra. Funderade på detta lite eftersom det idag mycket tycks vara storleken folk tittar på när de köper häst till travet och även i aveln. Är störst alltid bäst? Kan inte stor ibland vara negativt? Skaderisker osv....?

Fast Activity var inte så liten, han var nog i Super Lights storlek tror jag utan att ha varit nära Super Light.

Stig H hade någon annan än de som nämnts här som var runt 145, jag vet att hon vann v75 en gång på ett bra sätt och tv4 frågade om hon kunde bli hur bra som helst.
-Nej, sa Stig H, hon är alldeles för liten för det. (jag har bara intervjun i huvudet, inte namnet)

Personligen vill jag hellre ha stort än för litet. Men svensk som jag är, Lagom är bäst (158-162 cm, anser jag). Små hästar måste vara så jäkla mycket bättre än de andra i sin klass (springa fortare med benen) och stora hästar är svåra att hålla ihop (jag har tre hästar i stallet på 175 cm, så jag vet:crazy:).

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
978
Senast: Cattis_E
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 543
Senast: Raderad medlem 149793
·
Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 447
Senast: Sedna
·
Tjatter Kvinnans list övergår som bekant inte sällan mannens förstånd. När en av mina vänner trodde, att jag inte skulle våga registrera...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 434
Senast: BornAgain
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar