Slutvallat för Boss:(

Sv: Slutvallat för Boss:(

Fy vad tråkigt. Jag beklagar verkligen.

Jag hoppas han klarar av ett lagomliv.

Fy så tråkigt :( Håller tummarna för att det kommer funka med ett lite lugnare liv framöver!

Men fy vad tråkigt! Blev helt ledsen av att läsa detta, varför är livet så orättvist :(

Så jättetrist :(
Beklagar verkligen!
Håller alla tummar tassar och tår att bromsningen fungerar och att han klarar av att inte arbeta lika extremt som tidigare.

Så jättetrist :(
Beklagar verkligen!
Håller alla tummar tassar och tår att bromsningen fungerar och att han klarar av att inte arbeta lika extremt som tidigare.
Instämmer till fullo.

Tänkte dela med mig lite erfarenheter.
När Fäis var dryga två år så flyttade jag till 08 land, hade honom utlånad till en spekulant på en nöthund. Spekulanten gick en veckokurs hos Tibblin (som var domare på Fäis LP, som det hette då).
Där träffade spekulanten en uppfödare som fått tbx en ettårig hund från prima nötlinjer, den var 1 år o helt otränad.
Jag längtade efter min hund o i samråd med Avelsrådets Grand Old Lady så kom vi fram till att han kunde klara livet som aktiv vallare på lite olika får o nötflockar i närområdet.
Spekulanten fick sig en bra introduktion, + en grundtränad dryga ettåring, i priset ingick en veckas intensivträning hos uppfödaren.

Nåja, vid 4 års ålder blev Fäis ormbiten i läppen o ett års helvete började. Böld i läppen, dränerades flera ggr. Halva huvudet blev som en fotboll, öron, hals, ögon, mag/tarm inflammationer avlöste varandra, halvsidig ansiktsförlamning hade han ett tag oxå.
Det var tragiskt att se en så ung/aktiv hund som nöjde sig med promenader runt kvarteret typ.
När han äntligen blev frisk så tog vi inte upp vallningen, kändes inte rätt mot honom. Ringrostig o ingen basflock att träna på.
Vi gav oss hän i spårvärlden, riktiga spår, inte de där som man tävlar bruks i, samt även ID sök, hur kul som helst! Samt att vi fortsatte Agility på hobbynivå o att han vickade som apporterande vattenhund.
Han var lite äldre än Boss, o väldigt sjuk, han orkade inte mer än det vi gjorde.

Hoppas att det ger dig lite tröst o hopp!

Men fy - så ledsen jag blir av att läsa sådant... :(

Hoppas han håller sig ok så länge som möjligt, och pallar med ett aktivt fritidsliv!

Fy vad tråkigt att höra :(

Min första BC fick artros som valp och hon fick inte ens börja att valla :(
Hon blev en fin sällskaps hund. Fick vara med mej överallt och vi gjorde
Tänkövningar ist. Våra får brydde hon sig inte ens om.. (de var läskiga)
Nu bor hon hos min far 10år gamal.

Liknande trådar

Hundhälsa När Wahidah var 9 månader gammal fick hon en sträckning i ett bakben. En sträckning som efter mycket om och men verkade ha blivit bra...
2 3
Svar
54
· Visningar
11 200
Senast: squarepants
·
P
Hästvård Hejsan! Jag har en varmblodstravare på 13 år som är omskolad till ridhäst. I somras började han kännas lite oren i bakdelen och jag...
Svar
5
· Visningar
7 727
Hundhälsa Jag får väl börja från början. Jag har en helt fantastiskt underbar papillon tik som är nyss fyllda 7år... Jag har haft henne sedan...
Svar
14
· Visningar
2 183
Senast: _Skifting_
·
Hästvård I juli 2008 fick min häst en hovbensfraktur h. bak. Efter ca 3 månader på box med ringsko och gips över skon, släppte jag ut honom i...
Svar
8
· Visningar
3 479
Senast: Nebraska
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Förbereda hundar inför bebis?