Sluta med välling? Viktproblem.

Sv: Sluta med välling? Viktproblem.

Minns inte när vi slutade med välling exakt till yngsta, hon var väl två men får fortfarande fil i flaska. Det ska vi ta ur henne till våren.
När vår 5 åring var yngre fick hon välja en mumin mugg som fick ersätta flaskorna. Höll på att få hicka på Duka, det är ju inte billiga direkt, men det fungerade. Flaskorna lämnades till kattungarna på Skansen o vi hade pratat om det ett tag innan det gjordes.

Samma vår tyckte vi att hon skulle sluta med nattblöja, så vi hade pratat lite om det. Dessutom sagt att hon skulle få en tvåhjuling då, för bebisar har ju blöjor o trehjulingar. Så en dag sa hon att hon inte skulle ha blöja, -Jaha, varför det? -Men du sa ju det! svarade hon o sen var nattblöjorna borta.

När vällingen tog slut hos brorsan åt de gröt på kvällen o det fungerade så bra att han struntade i att köpa mer.
 
Sv: Sluta med välling? Viktproblem.

Smart med muminmugg, och smart att lämna flaskorna till kattungarna! Ska fixa några muggar jag med som de själva får välja och sen får jag väl ge flaskorna till ankorna nere på stan eller nåt....för Skansen är lite långt bort :D
Inatt var första natten på väldigt lääääääänge som båda barnen sov hela natten. Jag vaknade piggare än på länge och har fått massor gjort idag och är på bättre humör. Jipppiiiiiiiiieeeeeeeeeeeeeee.
 
Sv: Sluta med välling? Viktproblem.

När min äldsta son var 2½ började han vakna tidigare och tidigare för varje dag och ville ha välling.
Jag blev trött på att gå upp vid 5 och göra välling så den tog slut och jag köpte inte mer.
Han var sur under 2 morgnar för att vällingen var slut. Sen slutade han vakna så tidigt och frågade aldrig efter välling.

Jag skulle tvärvägra att gå upp på natten och göra välling. Spelar ingen roll hur gammalt barnet är. Är man så stor att man kan äta välling behöver man inte äta på natten.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 251
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 630
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 220
Senast: Blyger
·
Småbarn Jag vet inte riktigt vad mitt syfte med tråden är, kanske mest söka stöd, höra om andra med liknande barn, få veta hur utvecklingen ser...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
12 120
Senast: Emtherlia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp