Det brukar vara så här: De får välling till frukost, 300 ml var, sen leker de ca 45 min, sen fil och flingor alt yoghurt och flingor. Smörgås med ost till det. Mellis ofta frukt. Lunch - dagis eller hemma, husmanskost typ fiskpinnar med mos, typisk barnmat. mellis på efm en smörgås och oboy, och sen middag- husmanskost, mkt sallad. Sonen älskar sallad till maten och äter mest gurka,sallad och feta ost!!! Så det blir lite lust till den riktiga maten menar jag.
Oftast blir mellanmålen välling för de vill inte ha maten...och när de fått välling är de inte hungriga på lunch eller middag. Och så blir det välling på kvällen innan de somnar. Och tro det eller ej....dottern vaknar fortfarande på natten och är superenvis och väcker mig och ska ha välling
Jag försöker på alla sätt att säga nej - men hon är envis som synden, skakar mig, klappar mig i ansiktet, ropar högt och länge - "VÄLLING". Så då orkar jag inte annat än att gå upp och göra välling för att få somna om.
Barnen har mig i sitt våld alltså....är trött för jämnan och sur -grinig.
Sömnbrist gör konstiga saker med en
Sonen är under långtidsutredning för ev intolerans mot mjölk eller annat då han är så smal. Men de blodprover de hittils tagit visar normala värden på allt.
Själv var jag extremt mager under uppväxten och blev tom mobbad ibland för jag var så smal. Det är ju inget problem längre om man säger så....efter två graviditeter och annat så väger jag snarare 15 kg för mycket.....