Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Lägg då inte ut en massa felaktigheterOch än en gång påpekar jag att det är en slarvig skiss i paint. Och "min" diagonalsluta går då med pannan i rörelseriktning.
Sluta vara så förbannat spydig mot mig hela tiden:smirk:
Man ska alltid sitta på kort muskel= insidan i böjning.
Petar lite tillMan ska alltid sitta på kort muskel= insidan i böjning.
Är det det?
Jag är ju grön på detta, men jag fick för mig att man visst ska belasta inre sittbenet, men ha tyngdpunkten något utåt, eller i varje fall inte inåt?
Man ska alltid sitta på kort muskel= insidan i böjning.
Men sitter man fel kommer hästen väl aldrig gå rätt?? Så att sitta i rätt position som ryttare ger ju hästen en chans iallafall att lära sig följa sitsen..
Att sitta i rätt position är viktigt, absolut Om man själv har problem får hästen svårt att jobba rätt. Själv hade jag svårt att förstå varför det var svårt att ställa åt höger (kom lite smygande)
Tills jag insåg vad som hänt med min högeraxel pga början till musarm (för mycket buke kanske) och hur jag kompenserade det
MEN:
för de allra flesta är det överkurs och mest förvirrande att tänka olika cirklar med sittbenen osv som cristobal skrev om. Det är tillräckligt svårt att sitta rakt över hästen i balans, med följsamhet men med inverkan.
Det är viktigt att förstå hur man själv inverkar på hästen. Men börjar man å andra sidan tänka in i minsta lilla detalj o muskel så undrar jag hur det går med ridningen
Balans även där, om man inte är så skicklig att man har allt annat på plats och kan börja fingranska arbetet i varje liten minidetalj.......
MEN:
för de allra flesta är det överkurs och mest förvirrande att tänka olika cirklar med sittbenen osv som cristobal skrev om. Det är tillräckligt svårt att sitta rakt över hästen i balans, med följsamhet men med inverkan.
Det är viktigt att förstå hur man själv inverkar på hästen. Men börjar man å andra sidan tänka in i minsta lilla detalj o muskel så undrar jag hur det går med ridningen
Balans även där, om man inte är så skicklig att man har allt annat på plats och kan börja fingranska arbetet i varje liten minidetalj.......