Sliter mitt hår snart

E

ewie

Hej!!! nu tror jag snart att jag ger upp!!!!
Har 2 getter som envisas med att typ massakera staketet..funkar det med typ 4 trådar och så el på?? Har varit lite skeptisk mot ström, då den lilla bara e lite mer än 2 månader gammal..
Hjälp!!!!!!!

Sv: Sliter mitt hår snart

På med elen ,och det ordentligt! Har inget med åldern på geten att göra!

vad har du för staket nu?

jag är väldigt emot elstängsel...
och vi har ingen el till våra getter, och dom håller sig innanför.

Jag håller fast vid att getter är bland det :devil: som finns att stänga in. Får man ha dom tjudrade enligt dagens lag? Annars är det effektivt.

Vad har du för staket?

Själv har jag galvat fårnät dvs. extra små maskor och extra högt. Har testat många staketsorter innan dess.

vi har vanligt fårnät eller vad det heter..

men det var väl din get som råkade ut för en "olycka" med det staketet? blev väldigt fundersam då och ville egentligen byta... men det har funkat bra, det sitter fast ordentligt...

Ett högt hönsnätsstaket kan de väl ändå inte krypa igenom, möjligtvis gräva sig under. Hönsnät är nog inte mycket dyrare än fårnät.

Det är för klen tråd i det vanliga hönsnätet. Det måste nog till kraftigare gods om man ska kunna hålla getterna på rätt sida.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 454
Senast: Blyger
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 647
Senast: Enya
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 486
Senast: Mabuse
·
Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
5 122
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar