Slickande hund!

Donnorna

Trådstartare
Vi har en blandrastik 25%golden retriver/75%flatcoated retriver, väldigt trevlig på alla vis (är väldigt underlägsen)

Men hon har ett problem hon slickar hela tiden på alla hon träffar på händerna HELA TIDEN det går inte att klappa hon utan att bli sjöblöt! :crazy:
Vad kan detta beteende bero på?
Vi bor så att hon kan vara ute hela dagarna och har hundkompisar som hon kan leka med så hon är inte understimulerad heller.

Nån som har samma erfarenheter?
:bump:

Sv: Slickande hund!

Min väldigt veka tik gör precis likadant, och har alltid gjort. Det är hennes sätt att alltid visa alla om hur snäll, liten och underlägsen hon är. Det går inte att få henne att sluta :crazy:

Jag har även pratat med folk som har flatcoates retrivers och dom har upplevt samma sak, ett evigt slickande, men hon blir inte manisk som du beskriver din hund, utan gör det bara bara man tar i henne eller lockar på henne.

Har också hört någonstans ifrån att ett hund som inte får tänka och använda hjärnan kan börja med sånna "ovanor" men hon har gjort det sen hon var valp! :d

Jag har även pratat med folk som har flatcoates retrivers och dom har upplevt samma sak, ett evigt slickande, men hon blir inte manisk som du beskriver din hund, utan gör det bara bara man tar i henne eller lockar på henne.

Har också hört någonstans ifrån att ett hund som inte får tänka och använda hjärnan kan börja med sånna "ovanor" men hon har gjort det sen hon var valp! :d

Det är inte min hund, är bara återkommande hundvakt, eller vad man ska kalla det;)
Men när det gäller henne är understimulering en förklaring som jag använder till nästan alla hennes ovanor på automatik. Hennes ägare är helt ointresserade av att aktivera henne på något vis, så det är absolut en bidragande faktor i mitt fall.
Tror dock att underkastelsen är störst anledning, hon har alltid varit en väldigt ranglåg hund, men känns som att hon blivit mer benägen att bevisa det för mig på senare tid. Jag kanske har blivit en starkare ledare, eller något.

Det låter ju som att flattarna är extra slick-benägna baserat på senaste inläggen:p Måste bli himla slabbigt med de stora tungorna:crazy:

Det är inte min hund, är bara återkommande hundvakt, eller vad man ska kalla det;)
Men när det gäller henne är understimulering en förklaring som jag använder till nästan alla hennes ovanor på automatik. Hennes ägare är helt ointresserade av att aktivera henne på något vis, så det är absolut en bidragande faktor i mitt fall.
Tror dock att underkastelsen är störst anledning, hon har alltid varit en väldigt ranglåg hund, men känns som att hon blivit mer benägen att bevisa det för mig på senare tid. Jag kanske har blivit en starkare ledare, eller något.

Det låter ju som att flattarna är extra slick-benägna baserat på senaste inläggen:p Måste bli himla slabbigt med de stora tungorna:crazy:

Vad märkligt, har träffat många flattar, och vi har haft tre egna, och har aldrig någonsin stött på detta beteende. Men det är möjligt, jag har kanske stött på icke-slick-benägna vovvar :D

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 825
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 026
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 730
Senast: fixi
·
Hundavel & Ras Förlåt för ännu en hundrastråd🙈 En kompis till mig letar lämplig hundras och har frågat mig vad jag tror. Och även om jag tycker jag har...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 377
Senast: Tiger tok
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka