Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är imponerad av att ni hinner tänka "släppa tyglarna/släppa inte". När jag åkt av hinner jag inte tänka någonting! Är också fostrad i den gamla skolan dvs HÅLL KVAR TYGLARNA.
Stannar era hästar kvar om man inte släpper tygeln
Det har då aldrig hänt med min häst. Han drar oavsett om jag håller kvar i tygeln (vilket jag ju i princip alltid gör) eller om jag släpper.
Enda gången han stannar är om jag landar på fötterna och håller kvar tygeln. Ligger jag mer eller mindre på marken, vilket ju brukar bli den vanligaste positionen, så springer han hem
Nu ramlar jag av väldigt sällan, men de stannar eller kommer om jag ropar på dem. När man rider ensam borde de ju sticka hem eller så....Stannar era hästar kvar om man inte släpper tygeln
Det har då aldrig hänt med min häst. Han drar oavsett om jag håller kvar i tygeln (vilket jag ju i princip alltid gör) eller om jag släpper.
Enda gången han stannar är om jag landar på fötterna och håller kvar tygeln. Ligger jag mer eller mindre på marken, vilket ju brukar bli den vanligaste positionen, så springer han hem
Jag har numera alltid tygeln fastspänd i sadeln med svansnodd för att de inte ska förstöra munnen eller fastna i ngt.