Det sitter tyvärr i ryggmärgen på mig att hålla kvar tyglarna när jag ramlar av för att inte hästen ska springa iväg och göra sig illa/förstöra något/skada någon annan. Det resulterade för några månader sedan i en kraftig hjärnskakning när jag ramlade av och höll kvar tyglarna för att inte hästen skulle sticka, vi var på en grusväg och motorvägen är inte långt borta samt att det är en trafikerad väg att korsa innan man kommer till stallet. Jag höll kvar och blev sparkad i huvudet och på nacke och axlar flera gånger. Hjälmen var kraschad men allt som allt gick det ändå förhållandevis bra och kunde ha gått mycket värre.
Men nästa gång tänker jag släppa hästen om jag hinner tänka innan, motorväg eller inte, blir jag svårt skadad av sparkar och tramp så lär jag ju ändå tappa hästen i slutändan och då kan jag lika gärna försöka minimera skadorna från början.
Men nästa gång tänker jag släppa hästen om jag hinner tänka innan, motorväg eller inte, blir jag svårt skadad av sparkar och tramp så lär jag ju ändå tappa hästen i slutändan och då kan jag lika gärna försöka minimera skadorna från början.