Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Varför inte spruta hästen hemma...givetvis utfört av den duktig veterinär?
Jag skulle föredra att begrava hemma på gården faktiskt. Men det har inte funnits tillfälle de gångerna hästarna dog. Om du nu tycker det är så hemskt....hur kan du tycka det är OK att hästen slaktas och äts? Hur tror du den hanteringen går till?
Du skrev ju precis att kadaverhantering inte var något du skulle vilja utsätta dina hästar för. Och nu tycker du det är lika illa som slakt..så hur gör du när dina hästar dör då?
Någon som kremerat sin häst?
Varför är inte avlivning hemma ett bättre sätt att dö på?
Varför måste det ena vara bättre eller sämre för en enskild individ?
samulose (den "nya" vätskan) faller hästen lika fort som med bult på (har stått och hållt då det används med).
De sprutningar jag varit med om var lugna, hästarna föll ihop och det gick snabbt. Har läst att metoderna går lika fort..men vid bultning dör inte hästen helt förräns den avblodas...
Nej, det har du rätt i. Men jag anser att chansen är större att hästen mår bättre hemma, än på ett slakteri. Eller vad tror du?
Varför inte spruta hästen hemma...givetvis utfört av den duktig veterinär?
Finns väl veterinärer som är vana vid bult också? Spruta är också ett bra alternativ...
Ingen kadaverbilLåter ju inte så kul. Men du tycker slakten är värdigare förstår jag?
Om du avlivar med spruta + avhämtning med kadaverbil blir det MKT dyrare...
På buttas "hemsida" på fass så står det att det kan påverka vid barbituratsövning, gäller det även vid avlivning?
Bensin tur & retur landar på minst 450kr med dagens priser
Hyra på trailer är 100kr/dygn
Summa minus bultning: 550kr
Veterinärens erättningar och avgifter för att åka ut är ca 500kr
Summa minus bulning: 500kr
Ojdå, det blev faktist dyrare att åka till slakterier och få en icke livsmedelshäst bultad. Äh, kanske jag borde välja det som är sämre för mina häst - för pengarnas skull?![]()
Vet inte ens om dom har en bultpistol på stationen, aldrig hört något om bultning iaf.