Men hur kan du, om du går efter hästens bästa, tycka att det är bättre för hästen att åka iväg till ett främmande ställe för att dö bland främlingar, istället för hemma på gården?
DET är mitt största argument till varför jag inte skulle slakta mina hästar. Det och att jag inte skulle vilja att någon åt upp dem. Hellre att dem bränns, känns långt värdigare. För MIG. Vi har alla olika åsikter och tankar om sådant.
Har jag någonsin uttryckt mig om hur det är på slakterier? Nej, så varför argumenterar du med mig om det? Det kan vara hur trevligt som helst och så rent att man kan äta på golvet, jag kommer aldrig, aldrig slakta mina hästar ändå.
Så enligt dig är slakt värdigare än avlivning hemma? För mig är den tanken helt främmande.
Du säger att du väljer slakteri för att det går snabbast. Hur kan det gå snabbast? Hästen måste ju transporteras dit först. Vid avlivning hemma slipper hästen resan och allt vad det innebär OCH den får avsluta sina dagar hemma. Hur kan man ha något emot det
Hur kan du tycka det är så hemskt att hästen kremeras, när du tycker det är OK att den slaktas och äts?? Tror du verkligen hästens kropp hanteras med silkesvantar när den ska slaktas eller?