R
ronjaXX
jo nu undrar jag om det finns någon slakt bil har fått för mig att det inte gör det längre, stämmer det? och om den finns, avlivar dom hästen på plats då lr kör dom den till slakteriet och sedan avlivar?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är inte så insatt i detta med avlivning och slakt men vad menas med destruktion?
Nu är det inte så många hästar som körs till slakt så de får åka med kor.
"förstörs", dvs typ bränns... tror de blir "energi" då..
För övrigt tycker jag att det är ytterst oansvarigt att skicka sin häst med en slaktbil - hur kan man vara hundraprocentigt säker på att den verkligen kommer fram till slakteriet?
Immer
Du får ju en avräkning när hästen är slaktad. Ingen annan kan ta hästen och sälja/avyttra den när den är anmäld till slakt.
Kicki
Väldigt många, framför allt unga människor här på Bukefalos, säger att de absolut inte kan tänka sig att deras häst blir uppäten av människor, hundar, lejon eller andra djur.
Jag tror inte de har klart för sig vilka alternativ som finns.
Immer
Väldigt många, framför allt unga människor här på Bukefalos, säger att de absolut inte kan tänka sig att deras häst blir uppäten av människor, hundar, lejon eller andra djur.
Immer
Immer