M
Matilda_o_Bonita
Sv: Slå någon annans häst med grepen på nosen!!!
Pappa har jägarlicens och enn mycket snyggt och fint
hagelgevär i vapenskåpet

Pappa har jägarlicens och enn mycket snyggt och fint
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
dominic skrev:Fyanamej!!!! Jag hade blivit topp tunnor rasande om någon hade slagit mina hästar. Inte för att någon av dom är några änglar. men INGEN har rätt att slå till mina hästar. Är hon riktigt kry i knoppen människan vi pratar om, det låter sannerligen inte så. Stå på dej och säg till henne att så gör man sannerligen inte. Fy jag blir alldeles upprörd när jag tänker på vilka ärthjärnor detr finns!!!![]()
älgen skrev:Om nu dina hästar inte är några änglar kanske de skulle mått bra av att få en känga?
Jag tillhör dem som utan betänkligheter smäller till någon annas häst om jag anser det befogat. Hästar som på något sätt är farliga för mig hyser jag inga betänkligheter att freda mig emot.
I min värld är det total förbud mot att sparka eller bita, springa över folk, bråka i hagen om det finns människor i närheten osv.
QUOTE]
ursäkta mig, men alla som tänker som du borde inte få vistas bland djur!![]()
min häst har fullständig respekt för mig och gör precis som jag säger! men jag har ALDRIG slagit honom! du borde gå en HN-kurs och lära dig lite om hästens beteende. det är värre att lappa till ett djur än att lappa till en människa, för djuret förstår inte varför hon förtjanade att bli behandlad så!
du är ett rovdjur. har du tänkt på det? hästen uppfattar dig som ett rovdjur.
tänk dig själv om din snälla schäfer hel plötsligt skulle attackera dig och dessa attacker återkommer så fort du gör något som din schäfer inte gillar! du skulle nog inte känna dig så trygg och säker med din hund längre. men tänk då hästen som är ett flyktdjur. hästen kan uppfatta ett slag från dig som något helt annat än en uppläxning.
hästen kan helt enkelt uppfatta det som en hotfull attack från dig och bli rädd! respekt genom rädsla är fel respekt!![]()
Humelibumlan skrev:Mitt sto sparkade och bet sitt eget föl förra året, tror du att hon oxå behöver gå en NH-Kurs? :smirk:
scizofren skrev:älgen skrev:Om nu dina hästar inte är några änglar kanske de skulle mått bra av att få en känga?
Jag tillhör dem som utan betänkligheter smäller till någon annas häst om jag anser det befogat. Hästar som på något sätt är farliga för mig hyser jag inga betänkligheter att freda mig emot.
I min värld är det total förbud mot att sparka eller bita, springa över folk, bråka i hagen om det finns människor i närheten osv.
QUOTE]
ursäkta mig, men alla som tänker som du borde inte få vistas bland djur!![]()
min häst har fullständig respekt för mig och gör precis som jag säger! men jag har ALDRIG slagit honom! du borde gå en HN-kurs och lära dig lite om hästens beteende. det är värre att lappa till ett djur än att lappa till en människa, för djuret förstår inte varför hon förtjanade att bli behandlad så!
du är ett rovdjur. har du tänkt på det? hästen uppfattar dig som ett rovdjur.
tänk dig själv om din snälla schäfer hel plötsligt skulle attackera dig och dessa attacker återkommer så fort du gör något som din schäfer inte gillar! du skulle nog inte känna dig så trygg och säker med din hund längre. men tänk då hästen som är ett flyktdjur. hästen kan uppfatta ett slag från dig som något helt annat än en uppläxning.
hästen kan helt enkelt uppfatta det som en hotfull attack från dig och bli rädd! respekt genom rädsla är fel respekt!![]()
Vad är en HN-kurs?
Jag har jobbat ,dvs har som yrke. med hästar i över femton år och företrädesvis sk problemhästar.
Antagligen kommer du också att bli äldre och förståndigare och inse att världen inte är svart/vit.
Givetvis klår jag upp hästarna tre gånger idagen i förebyggade syfte :smirk: eller inte!
Om en häst nu regelrätt är ute efter att hugga dig eller sparka så ska jag tala snällt med den och säga ajjabaja då eller? Ska komma ihåg det nästa gång en människa blir skadad för att folk inte har vett att uppfostra sina hästar.
Människan ska vara ledaren i alla situationer. Inte sjutton skulle en häst få för sig att gå på ledaren i flocken. Skulle så ske skulle den garanterat få på moppe av ledaren.
I mina ögon är det faktiskt snarare du som behöver studera djurens betteende.
I ditt exempel med hunden. Så vill du inte gå till skolan eller jobbet så ska du slippa bara för att du kan bli grinig då eller?
Dessutom så anser jag att en hund som attackerar på det sättet är antingen totalt felbehandlad eller lider av lynnesfel.
Humelibumlan skrev:Mitt sto sparkade och bet sitt eget föl förra året, tror du att hon oxå behöver gå en NH-Kurs? :smirk:
älgen skrev:men i omgångar har han råkat ut för elaka människor, som slagit honom och han har blivit livrädd för alla utom mig.
Ursäkta mig, men sådan där är i mina ögon rent blöjsnack.
Lika meningslöst som att sitta på buke och häcka,,,,,,,,,,,,,,,älgen skrev:Du får kommentera bäst du vill. Att däremot sitta och skriva en massa bokstäver utan att ha något att säga som du brukar göra är tämligen meningslöst.
Ride on skrev:Lika meningslöst som att sitta på buke och häcka,,,,,,,,,,,,,,,
älgen skrev:Vad är en HN-kurs?
Jag har jobbat ,dvs har som yrke. med hästar i över femton år och företrädesvis sk problemhästar.
Antagligen kommer du också att bli äldre och förståndigare och inse att världen inte är svart/vit.
Givetvis klår jag upp hästarna tre gånger idagen i förebyggade syfte :smirk: eller inte!
Om en häst nu regelrätt är ute efter att hugga dig eller sparka så ska jag tala snällt med den och säga ajjabaja då eller? Ska komma ihåg det nästa gång en människa blir skadad för att folk inte har vett att uppfostra sina hästar.
Människan ska vara ledaren i alla situationer. Inte sjutton skulle en häst få för sig att gå på ledaren i flocken. Skulle så ske skulle den garanterat få på moppe av ledaren.
I mina ögon är det faktiskt snarare du som behöver studera djurens betteende.
I ditt exempel med hunden. Så vill du inte gå till skolan eller jobbet så ska du slippa bara för att du kan bli grinig då eller?
Dessutom så anser jag att en hund som attackerar på det sättet är antingen totalt felbehandlad eller lider av lynnesfel.
det var en av de dummaste frågor jag någonsin hört.Humelibumlan skrev:Mitt sto sparkade och bet sitt eget föl förra året, tror du att hon oxå behöver gå en NH-Kurs? :smirk: