Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Skumt

*kl*

Till er alla som supportar mig!

Nu är jag tillbaka från utlandsresan. Sista vardagen innan jag åkte satt jag i bilen på väg till möte på annan ort och det högg till ganska ordentligt i vad jag tror vara högra äggstocken. Höll i några sekunder och släppte, upprepade sig tre gånger. Blev riktigt rädd (ja, jag vet vad ni säger om att itne oroa sig, men kändes ändå inte roligt när man ska åka till mindre utvecklat land ett par dagar senare).

På måndagen när jag rest iväg ringde gubben min till gyn och beskrev alla symptom från konstig mens till dessa hugg. Gyn trodde dock inte det rörde sig om utomkveds så vi kunde vara lugna. Däremot tyckte hon vi skulle göra ett grav.test till och om även det visade negativt skulle vi göra en undersökning.

Så där ligger läget nu. Säkert ingen anledning till oro, men vill de undersöka mig så tackar jag och tar emot. :bow:
 
Sv: Skumt

Hej.... När jag väntade mitt första barn fick jag också hugg åt min vänstra äggstock och allt jag tänkte på var att barnet inte låg i livmodern! Hjälp tänkte jag! Jag ringde gyn och fick komma dit på en gång för jag var så orolig :angel: , fick se lilltjejens hjärta och hon låg så gott där hon skulle men fick även en förklaring varför jag hade ont, hon upptäckte en vattencysta på äggstocken som tydligen är vanligvid graviditet och oftast märker man dom inte ens. Dom brukar försvinna av sig själv och det gjorde i alla fall min, när jag blev gravid igen fick jag en ny, efter jag fött min pojke så försvann den.... Och känslan var också hugg. Behöver ju inte vara det men det var en tanke jag fick när jag läste din tråd. Sen att inte oroa sig är så lätt att säga till andra men att inte oroa sig själv är jätte svårt! Sen tycker jag att det är ju bättre att man blir undersökt, så man vet för då kan man ju slappna av sen om det visar sig att det inte är ngt. Lycka till! :banana:
 
Sv: Skumt

Tack för ditt svar!

Nu har vi gjort två grav test och båda visat negativt, så gravida är vi itne. Första testet gjorde vi en veckan efter "krångel-mensens" första dag, och andra testet gjorde vi två veckor efter. Och då borde ett test ha givit utslag.

Precis som du säger är det bra att kolla sig i vilket fall som, rekommenderas väl att man ska göra regelbundna kontroller precis som med tandläkaren, och det var ett tag sen jag var hos gyn senast. :smirk:
 
Sv: Skumt

ja men hallo sluta fianta dig tjisus liksom:banana: skojjar bara polaren:p
 
Sv: Skumt

Kanske fjantigt, men hade det handlat om någon annan kroppsdel än familjelyckan hade vi nog varit mindre oroliga. Vi är ju två om detta, och när jag frågar gubben vad han vill vi ska göra tycker han vi ska undersöka detta, så då gör vi det. Men säkert är allt ok, men då vet vi det...
 
Sv: Skumt

Ja, som du säkert sett i tråden har vi gjort två gravtest och båda har visat negativt. Nu har vi tid på gyn nästa vecka för undersökning så vi åker dit så får vi se vad de säger. Känns bra för oss båda att få det hela kollat, även om allt säkert är som det ska.
 
Sv: Skumt

Jag tror att du helt enkelt känner efter mer än vanligt ! Nu är det plötsligt lite mer påtagligt de däreinga barnalstrande delarna och då känner du efter på ett helt annat sätt. Gör du din undersökning och få konstaterat att inget är fel på. Sen tror jag att det vore bra om du spände av -
 
Sv: Skumt

Ja, visst är det så, det inser vi. Och ingen av oss tror att det finns några större fel på mig "där nere", men ändå vill vi båda att det blir undersökt. Kostar ju inget mer än att vi får ta ledigt från jobbet nån timme och betala bensinen dit och ev besökskostnad, och det är det absolut värt för att få veta att kroppen är frisk och välmående. :p
 
Sv: Skumt

Självklart ! Hoppas bara att du kan spänna av sen och inte behöver gå p åkoll var och varannan vecka
 
Sv: Skumt

Nä, vi ska inte gå och kolla oss var och varannan vecka! :p Vi kan skratta åt oss själva ibland hur vi är, hur vi oroar oss för småsaker ibland (mer praktiska saker kring barn och hem och så).

När han ringde gyn och diskuterade med dem var det faktiskt deras förslag att vi skulle komma in för undersökning om även ett andra gravtest visade negativt, så det är inte bara vår idé. ;)
 
Sv: Skumt

Har man väl börjat fundera på om allt är normalt, så tycker jag det är lika bra att åka in och kolla. Man kan ju bli nipprig för mindre...

Lycka till med bullverkstaden!;)
 
Sv: Skumt

Ja, bullverkstaden lär ju inte gå bättre för att man oroar sig över något. Bättre vi kan slappna av och veta att allt i alla fall är bra på den fronten.

Tydligen ska de inte in och känna utan kolla med ultraljud, vad de nu kan se då..?
 
Sv: Skumt

Vaginalt ultraljud - kan man se mkt med; äggstockar, livmoder osv. Bra för att kolla cystor bl.a. (som kan ge upphov till såna smärtor som du upplevt, och är helt ofarligt).
 
Sv: Skumt

De där huggen och hoppande blödningar hade jag när jag led av äggstocksinflammation.
 
Sv: Skumt

Ok, tack till er båda, då vet jag. Det är saker i stil med det ni nämner som oroar, och ska bli skönt att veta om/att det står rätt till.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok (VARNING! Det här kommer att handla om mens. Ingående, detaljerat, närgånget och kladdigt. Är du det minsta känslig bör du sluta läsa...
2
Svar
33
· Visningar
8 115
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa Hej. Vår lilla Chihuahua-kille (6år) började runt jul använda Tropical clean teeth gel för att få bort lite tandsten. På...
Svar
4
· Visningar
3 533
Senast: Sol
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag fick plötslig skrivklåda. Det kan vara en engångshändelse, men det vet jag inte. Igår vaknade jag med ångest. Jag hade ett rejält...
Svar
0
· Visningar
734
Senast: Magiana
·
Kropp & Själ Alltså jag är 42 år, har haft jättelite mens - så jag klarar mig med trosskydd i alla fall i 8 år nu. De senaste åren har jag inte haft...
Svar
11
· Visningar
1 766
Senast: Trissa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp