Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Skumt

Ja, jag ska absolut försöka låta bli att oroa mig. Händer så mycket roligt i mitt liv just nu att jag ska fokusera på det. Och gynbesök ska jag boka i morgon!:)
 
Sv: Skumt

Eller också är uttrycket "Det man inte vet om lider man inte av." väldigt sant.
 
Sv: Skumt

Ringer gyn och blir inte klokare av det. Hon säger att jag kan vara gravid, men också att jag inte kan vara det. Javisst, det förstår jag med. Men hon säger att det inte ska göras någon kontroll pga detta. Men om jag VILL göra en rutinkontroll för att se att allt står rätt till då?! Oavsett graviditet eller inte. Är väl ändå bra att göra då och då. Men icke...

Besiktigade bilen i morse - man besiktar ju för fanken bilen oftare än man besiktar sig själv!

Vi ska köpa ett grav.test och ta i helgen.
 
Sv: Skumt

Det första du ska göra är att ta ett gravtest. Det är inget att leka med om man försöker få barn och mensen helt plötsligt börjar bete sig så. Det kan vara ett utomkveds för jag hade det ungefär som du med min mens, den kom men försvann och jag gick med lite lite bruna flytningar och någon dag kom en droppe blod, kände även stickningar men inget jag reagerade på. Men så en kväll fick jag djävulskt ont ringde då akuten som sa att det nog bara var magknip typ :confused: . Efter ett tag släppte smärtan och nästa dag hade jag det som vanligt.

Jag gick i ytterligare tre dagar med stickningar och bruna flytningar då jag fick för mig att ringa gyn :crazy: De bad mig komma in bums och väl där inne så blev jag inlagd och opererad för utomkveds och det var i sista minuten för jag hade blod i buken och äggledaren var precis på väg att sprängas.
 
Sv: Skumt

En grej till - om du har haft hormonbaserade p-medel innan så kan jag iallafall föreställa mig att det inte är så konstigt om mensen beter sig annorlunda.

jag kan fortfarande inte förstå att du väntar på att ta ett gravtest, precis som Scilla skriver, det är INTE bra att vänta om det nu tex är ett utomkveds. Att det av någon romantisk anledning måte göras tillsammans kan ha ödesdigra konsekvenser. För nån annan anledning har du inte va ?
 
Sv: Skumt

Fy fariken, nu blir jag riktigt rädd! Glad att du berättar... Hur långt in på graviditeten var det här, var det också vid den första mensen som skulle komma efter den ägglossning du blev befruktad vid?

usch, jag har tusen saker i huvudet nu, åker utomlands på söndag och har fixat en massa tillstånd och elände med det hela förmiddagen (=försummat mitt arbete) och det bara snurrar i huvudet på alla plan...
 
Sv: Skumt

Jag slutade med p-piller i maj, efter det har mensen varit normal. Har för övrigt alltid varit normal under mitt liv, även efter att jag slutat med piller vilket hänt i omgångar förr.

Visst kan det vara dumt att vänta med grav.testet, vi känner väl bara att vi vill göra det tillsammans eftersom det är vårt barn. Samtidigt ska man inte dra det till någon ytterlighet så att vi tar några risker med min kropp, självklart inte.

Ska fundera på detta och diskutera med andra hälften. :smirk:
 
Sv: Skumt

Fast barnmorskan jag pratade med i morse verkade inte speciellt bekymrad över att mensen skulle bete sig så här även om jag var gravid. Hon tyckte bara jag skulle avvakta och se... Hon verkade inte så där överdrivet engagerad heller. :crazy:

Fan, man vet ju varken ut eller in...
 
Sv: Skumt

Tror bara det är för mycket för dig just nu. Sen har vi ju den där skendräktigheten vi talat om:p Men det är väl bara ta ett gravtest baby:confused:
 
Sv: Skumt

Finns bara en barnmorska där jag bor, litet samhälle, men det går förstås att ringa till annan ort, man behöver ju inte tala om var man bor.
 
Sv: Skumt

Ja, alltså jag är inte orolig för att inte vara gravid, det är ju bara att ta nya tag, vi har ju just börjat försöka. Det som oroar är att mensen aldrig betett sig såhär förut, trots att jag haft perioder i livet då det varit mycket stressigare än nu.
 
Sv: Skumt

Ja mamma, jag ska. ;-)

Frågan är bara vad jag gör om det blir ett positivt resultat. Finns anledning till oro (utomkved som skrevs ovan) så jag ska incistera på undersökning. Barnmorskan verkade ju så lugn, att det inte var någon fara. Ska som sagt vara utomlands en vecka, ingen vanlig semesterresa och i ett land där jag inte har lust att hamna inom vården. Lämnar bostadsorten tidigt fredag morgon och lämnar vidare landet på söndag.
 
Sv: Skumt

men du, det är ingen fara, det vet jag för jag vet allt:idea: Nädå, men allvarligt talat Garpen, ta det lugnt, kvinnokroppen är konstig. Kolla upp det om du känner för det, är väl en utmärkt anledning att kolla så allt är ok där nere när ni ska skaffa knodds om inte annat?? Kramis:love:
 
Sv: Skumt

Ja, men det var ju det jag ville göra men barnmorskan jag pratade med i morse sa att det inte var anledning till att göra en kontroll. Jag försökte säga att det kunde ju vara bra att kolla att allt är ok, oavsett graviditet eller inte, men hon var inte med på den banan. Och där satt jag med almanackan i högsta hugg beredd att boka inte en tid...
 
Sv: Skumt

Kan inte ljuga... särskilt inte i en sån här situation när jag känner mig allmänt spak bara för att ringa och fråga om en så privat sak. Vill liksom bara sjunka ihop i barnmorskans armar och hon ska stryka mig på huvudet och säga att allt blir bra. :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok (VARNING! Det här kommer att handla om mens. Ingående, detaljerat, närgånget och kladdigt. Är du det minsta känslig bör du sluta läsa...
2
Svar
33
· Visningar
8 115
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa Hej. Vår lilla Chihuahua-kille (6år) började runt jul använda Tropical clean teeth gel för att få bort lite tandsten. På...
Svar
4
· Visningar
3 533
Senast: Sol
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag fick plötslig skrivklåda. Det kan vara en engångshändelse, men det vet jag inte. Igår vaknade jag med ångest. Jag hade ett rejält...
Svar
0
· Visningar
734
Senast: Magiana
·
Kropp & Själ Alltså jag är 42 år, har haft jättelite mens - så jag klarar mig med trosskydd i alla fall i 8 år nu. De senaste åren har jag inte haft...
Svar
11
· Visningar
1 766
Senast: Trissa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp