G
Garpen
Sv: Skumt
Tack!
Tack!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, men det var ju det jag ville göra men barnmorskan jag pratade med i morse sa att det inte var anledning till att göra en kontroll. Jag försökte säga att det kunde ju vara bra att kolla att allt är ok, oavsett graviditet eller inte, men hon var inte med på den banan. Och där satt jag med almanackan i högsta hugg beredd att boka inte en tid...
Pratat med gubben min nu och han vill att vi gör ett gravtest så snart som möjligt och vill komma hit. Han har ändrat sina planer för kvällen, köper med sig ett gravtest och kommer över till mig i kväll.
Så innan du åker utomlands så skull jag med det jag har i bagaget råda dig att kolla upp hcg-halten om gravtestet visar att du är gravid nöj dig inte med att gravtestet visar positivt. För skulle det vara ett utomkveds och du är utomlands så är det ju inte alls säkert att du hinner få vård i tid och det är ju väldigt onödigt att chansa.
Vet inte hur många gånger som jag testade mig innan jag verkligen blev gravid.
Énligt mina egna erfarenheter så kan mensen börja dumma sig vid mens tillfället när man önskar att bli gravid.
Vet inte hur många gånger som jag testade mig innan jag verkligen blev gravid.
Ja, det lär nog gå åt några test innan den här resan är klar! Just som gubben berättat om sitt inköp på apoteket och om hur det tagit en eeevighet innan kassörskan kom och tog betalt och hur han höll på backa på en tant för han hade så bråttom därifrån, upplyste jag om att vi sannolikt inte är gravida och det kommer behöva köpas flera tester! Vi lär nog få rutin på det här! (Och egentligen är det ju inget pinsamt alls menade han, var väl mest att han var rädd att träffa någon bekant på apoteket.)
Garpen.... Att vara värre än Mandalaki är LIVSFARLIGT!!