G
Garpen
Ska väl ringa gyn och fråga, men börjar med att höra med er. Vi har inlett försöken att få barn. Denna månad kom dock mensen ungefär i den tid som den brukar. Var normal och riklig första dagen, men sen försvann den liksom igen. Hade bara mens ca 1,5-2 dagar, vilket jag inte kan erinra mig har hänt förut under mitt 30-åriga liv. Brukar hålla i upp till en vecka. Efter det har det mest varit brun-rosa flytningar, inget direkt blod.
Veckan innan mens kände jag dagligen små "nyp" i äggstockarna, vilket jag inte lagt märke till förr. Gjorde inte ont, bara kände av dem liksom. Vi blir förstås oroliga och funderar på allt från äggstockscanser, inflammationer, missfall till att jag skulle vara gravid.
Kroppen är så märklig ibland... Vad säger ni livserfarna kloka människor? Sannolikt bara en vanlig mens som fick för sig att ta slut, eller?
Veckan innan mens kände jag dagligen små "nyp" i äggstockarna, vilket jag inte lagt märke till förr. Gjorde inte ont, bara kände av dem liksom. Vi blir förstås oroliga och funderar på allt från äggstockscanser, inflammationer, missfall till att jag skulle vara gravid.
Kroppen är så märklig ibland... Vad säger ni livserfarna kloka människor? Sannolikt bara en vanlig mens som fick för sig att ta slut, eller?