Sv: Skriva köpekontrakt på kommande föl??
jag vill ju sälja fölet,så att få en köpare som vill tinga fölet är ju underbart.... men frågan är vad som händer om nåt ben skulle vara skevt el missbildat vid födseln...täcker försäkringen det på nåt sätt? för då förstår man ju om köpare ej vill genomföra köpet....men man vill ju som uppfödare inte behöva ta det själv ekonomiskt.... på nåt sätt måste ju en försäkring ta det?
Jag vill inte a nåt för arbetet,utan end för de kostnader som blir extra,såsom veterinär,undersökningar,alla avgifter,vaccineringar,registrering etc....
Har en unghäst som kostade ca 25000 till den var 1 år...men på den tiden var lev fölavgiften hälften mot vad den är nu,och semineringen tog direkt.
Men när man läser vad folk vill ha ut för sina föl runt 50.000...och att fölen kostat detta att föda upp frm till det är 9-12 mån....
jag hade tänkt mig att man kunde få några tusenlappar över ialla fall, så kan man ta 35.000?givetvis skriver man inga papper förräns stoet är konst dräktigt,så man vet på ett ungefär vad det kommer att kosta....
Men helt ovanligt kan det väl inte vara att ngn vill tinga ett föl som inte är fött?betalar de handpenning då,för tyvärr kan man ju inte lita på att folk håller ord?