D
Dahlgren
Hundinbrott i kaninburen!
Jag och min storasyster låg en sen morron och såg på film.
Allt var som vanligt, ända tills vi hörde : NEJ JORD !!
Och en kvinna som skrek, så jag kastade mig mot fönstret och fick se en hund som låg INUTI kaninburen och högg efter mina kaniner!
Vi kutade ut ur huset illa kvickt, och när vi kommer ut så har hundägaren fått ut varelsen ur buren.
Gosh vad rädd jag var!
Men, de hade sin vinterbur, som är på ben och har ett till " RUM " !
Där de räddade sig! ( bitmärken samt klösmärken i hela buren )
Det är två kaniner, honan betér sig som vanligt nu.
Men hanen...
Han är chockad tror jag, ( även om det har gått flera månader ) han kissar överallt direkt något verkar hotande, eller läskigt.
Han var absolut inte såhär innan detta hemska hände.
Mamma som inte tänkt tillbaka som jag har, trodde att det hade med åldern att göra. Båda kaninerna är fyra år. Det är ju ganska ungt?
Vad ska jag göra för att han ska sluta kissa överallt?
Eller är han skrämd för livet?
Måste bara berätta vad som hände efter att vi tagit hand om kaninerna!
Kvinnan som är lite knäpp började skrika på oss:
Det är inte Jords fel! Han gjorde fan inget fel!
Då sa pappa : Gå hem! ( som att han pratade till en hund )
Och dagen efter så ringde vi till polisen, de sa att ifall kaninerna blivit dödade hade hundägaren endast behövt betala kaninernas värde ( inköpspris ) och vad buren som hunden tog sönder kostade.
Men om VI skulle försvara oss eller kaninerna , eller ha ihjäl hunden på något vis. Så skulle vi betala tio tusentals kronor sa de.
Mina kaniner är mina bästa vänner! Och hur fasan ska man skydda dem om man inte får röra hunden?
Inga pengar kan ersätta bästa vänner.
Jag och min storasyster låg en sen morron och såg på film.
Allt var som vanligt, ända tills vi hörde : NEJ JORD !!
Och en kvinna som skrek, så jag kastade mig mot fönstret och fick se en hund som låg INUTI kaninburen och högg efter mina kaniner!
Vi kutade ut ur huset illa kvickt, och när vi kommer ut så har hundägaren fått ut varelsen ur buren.
Gosh vad rädd jag var!
Men, de hade sin vinterbur, som är på ben och har ett till " RUM " !
Där de räddade sig! ( bitmärken samt klösmärken i hela buren )
Det är två kaniner, honan betér sig som vanligt nu.
Men hanen...
Han är chockad tror jag, ( även om det har gått flera månader ) han kissar överallt direkt något verkar hotande, eller läskigt.
Han var absolut inte såhär innan detta hemska hände.
Mamma som inte tänkt tillbaka som jag har, trodde att det hade med åldern att göra. Båda kaninerna är fyra år. Det är ju ganska ungt?
Vad ska jag göra för att han ska sluta kissa överallt?
Eller är han skrämd för livet?
Måste bara berätta vad som hände efter att vi tagit hand om kaninerna!
Kvinnan som är lite knäpp började skrika på oss:
Det är inte Jords fel! Han gjorde fan inget fel!
Då sa pappa : Gå hem! ( som att han pratade till en hund )
Och dagen efter så ringde vi till polisen, de sa att ifall kaninerna blivit dödade hade hundägaren endast behövt betala kaninernas värde ( inköpspris ) och vad buren som hunden tog sönder kostade.
Men om VI skulle försvara oss eller kaninerna , eller ha ihjäl hunden på något vis. Så skulle vi betala tio tusentals kronor sa de.
Mina kaniner är mina bästa vänner! Och hur fasan ska man skydda dem om man inte får röra hunden?
Inga pengar kan ersätta bästa vänner.
Senast ändrad av en moderator: