Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
LIA skrev:
Eh, vad???
LIA
Jasså, det har jag inte? Var har jag skrivit det?Du har mao inte träffat en riktigt skotträdd individ. Försök med hokus pokus då och du kommer att förstå att du inte har förmågor utanför hundens egna tillkortakommande.
Ja, det var i sanning en begåvad filosofi! Är ni många som delar den?Man skall inte behöva träna medvetet. det är min filosofi.
Ja, du är rolig du, även om det är omedvetet.jag menar att du inte kan påverka en riktigt rädd hund. Oavsett hur god hundägare/kunnig du är.
Jag trodde det var glasklart vid det här laget!?Och om du inte gjorde det så skulle dina hundar? Vaddå? Skulle de vara helt förstörda då eller gör dina små övningar ingen större skillnad?
Men en bra hund ska man inte behöva jobba mentalt med. De är kompletta och stabila från början och behöver inte förbättras eller fixas till. Jag har sett exempel på flera sådana hundar och det är vade jag strävar efter. De hundarna bara finns och pallar allt som kan hända i ett normalt liv (och även lite onormalt). Man behöver inte träna skott eller kolla på grejor som kan vara läskiga. Det sköter de själva och möter det mesta med oräddhet och nyfikenhet. I pincip kan man bara låta dem växa upp och köra grundlydnad för atts edan direkt gå på träningstävlingen. Något mer behövs inte göras.LIA skrev:Ja, det var i sanning en begåvad filosofi! Är ni många som delar den?
Inte undra på att somliga hundar är som dom är.
LIA
Jadzia skrev:det är behagliga hundar
Men snälla Jadzia. Nu talar du väl mot bättre vetande? Hur i all världen ska du få en vettig hund av en valp, om du inget gör med den???Jag tycker inte heller att man ska behöva träna medvetetet för att stärka upp en hund mentalt. De ska vara okej redan från början utan att man grejar en massa. En valp ska mest få ägna sig åt att växa upp och sedan ska man köra igång med tävlingsträningen. Så enkelt ska dte vara att ha hund och jag vet att med ordentligt avlade hundar kan det vara så enkelt och roligt.
Men en bra hund ska man inte behöva jobba mentalt med. De är kompletta och stabila från början och behöver inte förbättras eller fixas till. Jag har sett exempel på flera sådana hundar och det är vade jag strävar efter. De hundarna bara finns och pallar allt som kan hända i ett normalt liv (och även lite onormalt). Man behöver inte träna skott eller kolla på grejor som kan vara läskiga. Det sköter de själva och möter det mesta med oräddhet och nyfikenhet. I pincip kan man bara låta dem växa upp och köra grundlydnad för atts edan direkt gå på träningstävlingen. Något mer behövs inte göras.